Спеціальність | Економіка |
Освітній ступінь | Магістр |
Факультет | Економічний факультет |
Гарант освітньої програми | Островерх Петро Іванович |
Електронна адреса | petro.ostroverh@lnu.edu.ua |
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу | Львівський національний університет імені Івана Франка Економічний факультет |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу | Магістр з економіки за спеціалізацією «Бізнес-економіка» |
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма «Бізнес-економіка» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці |
Наявність акредитації | Сертифікат про акредитацію спеціальності, серія УД № 14012426. Термін дії сертифіката 1 липня 2024 р. |
Цикл/рівень | другий (магістерський) рівень НРК України – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл, EQF-LLL -7 рівень |
Передумови | Освітній ступінь «Бакалавр» або освітньо-кваліфікаційний рівень «Спеціаліст» та згідно з Правилами прийому до Львівського національного університету імені Івана Франка |
Мова(-и) викладання | Українська |
Термін дії освітньої програми | до наступного планового оновлення, не перевищуючи період акредитації |
Надати теоретичні знання і практичні уміння та навички, достатні для розв’язування складних спеціалізованих завдань і проблем у сферах економіки та бізнесу, що передбачає застосування плюралістичного підходу до аналізу економічної поведінки індивідів та фірм в умовах структурно-мінливого середовища.
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація) | 05Соціальні та поведінкові науки 051Економіка Об’єкт вивчення та/або діяльності сучасні економічні процеси та явища, наукові методи нормативного, кількісного та інституційного аналізу, інструментарій формування міжнародної, національної, регіональної, секторальної економічної політики та економіки підприємства. Цілі навчання: підготовка висококваліфікованих професіоналів з економіки, які володіють сучасним економічним мисленням, теоретичними знаннями і прикладними навичками, здатних вирішувати дослідницькі й управлінські завдання та проблеми функціонування економічних систем різного рівня. Теоретичний зміст предметної області: – загальні закони та тенденції економічного розвитку, мотивація та поведінка суб’єктів ринку; – теорії мікро- , макро- і міжнародної економіки; – сучасні кількісні методи аналізу економічних процесів; – інституціональний і міждисциплінарний аналіз; – закономірності сучасних соціально-економічних процесів; – теорії економічного управління для різних виробничих систем і секторів економіки. Методи, методики та технології: –загальнонаукові та специфічні методи пізнання і дослідження; – математичні, статистичні, якісні методи економічного аналізу; – соціологічні, експертного оцінювання, анкетування; – економіко-математичне моделювання, прогнозування; -інформаційно-комунікаційні технології, спеціальне програмне забезпечення; – методи дослідницької діяльності та презентації результатів. Інструментарій та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання, інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в економічній діяльності. |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна |
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації | Прийняття та імплементація неструктурованих бізнес-рішень ринкових агентів адекватно до умов динамічного середовища їхньої діяльності на основі критичного переосмислення положень сучасних макро- та мікроекономічних теорій і застосування новітніх результатів досліджень у сфері інституційної та поведінкової економіки. |
Особливості програми | Програма дає можливість набути комплексні знання та професійні навички формулювання завдань розвитку економіки і бізнесу і розроблення комплексу заходів для їх досягнення, використовуючи аналітичні компетентності та здатність ухвалювати інноваційні рішення в умовах структурно-мінливого середовища. В межах освітньої програми більшість дисциплін викладається іноземною мовою. |
Придатність до працевлаштування | Місця роботи: підприємства різних організаційно-правових форм незалежно від форм власності та видів економічної діяльності, торговельно-посередницькі організації, міжнародні організації міжнародні консалтингові та аудиторські компанії, науково-дослідні центри, експертно-консультаційні компанії, органи державного управління та місцевого самоврядування, громадські організації, відділи та підрозділи: планово-економічний, фінансовий, економічних досліджень, аналітичний, маркетингу, постачання, збуту, міжнародних зв’язків тощо. Посади: Випускники можуть працювати на посадах (згідно класифікатора професій України ДК 003:2010): – науковий співробітник (економіка) (код КП 2441.1/23667); – науковий співробітник-консультант (економіка) (код КП 2441.1); – аналітик з інвестицій (код КП 2441.2); – аналітик з кредитування (код КП 2441.2); – економетрист (код КП 2441.2); – економіст (код КП 2441.2); – економіст з планування (код КП 2441.2/25368); – економіст з фінансової роботи (код КП 2441.2/25377); – економіст із ціноутворення(код КП 2441.2); – економічний радник (код КП 2441.2); – консультант з економічних питань (код КП 2441.2/23068); – оглядач з економічних питань (код КП 2441.2/24191); – молодший науковий співробітник (код КП 2441.1); – фахівець з ефективності підприємництва (код КП 2419.2); – фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку (код КП 2419.2);. |
Подальше навчання | Можливість продовжувати освіту на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти . |
Викладання та навчання | Студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання. Викладання проводиться у вигляді: аудиторних занять (лекційні, семінарські, лабораторні та практичні заняття) і самостійної роботи (з можливістю консультацій з викладачем); виконання курсової роботи зі спеціалізації; проходження виробничої та виробничої (переддипломної) практик; виконання кваліфікаційної роботи. |
Система оцінювання | Письмові екзамени, заліки, захист курсової роботи, захист звітів про проходження практик, атестація випускника (публічний захист кваліфікаційної роботи) відповідно до “Положення про організацію освітнього процесу у Львівському національному університеті імені Івана Франка”. |
Інтегральна компетентність (ІК) | Здатність визначати і розв’язувати складні спеціалізовані задачі, обґрунтовувати оптимальні та креативні рішення у сфері економіки і бізнесу, що передбачає проведення досліджень та здійснення інновацій в умовах структурно-мінливого середовища. |
Загальні компетентності (ЗК) | ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) |
ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу | |
ЗК3.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети | |
ЗК4.Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). | |
ЗК5. Здатність працювати в команді. | |
ЗК6.Здатність розробляти та управляти проєктами. | |
ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). | |
ЗК8.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. | |
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності | СК1.Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень. |
СК2.Здатність до професійної комунікації в сфері економіки іноземною мовою. | |
СК3.Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки. | |
СК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження. | |
СК5.Здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку. | |
СК6.Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси. | |
СК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання | |
СК8.Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень | |
СК9.Здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері. | |
СК10.Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем.. | |
СК11. Здатність планувати і розробляти проєкти у сфері економіки, здійснювати її інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення. | |
Спеціальні компетентності спеціалізації (СКС) | СКС1. Здатність застосовувати сучасний теоретико-методологічний інструментарій дослідження недосконало конкурентних ринкових структур для практичного аналізу поведінки, форм та наслідків стратегічної взаємодії фірм на реальних галузевих ринках, а також готувати експертні висновки щодо заходів у сфері конкурентної політики. |
СКС2. Здатність самостійно обирати методи аналізу і моделювання управлінських, фінансових та інвестиційних рішень за різних комбінацій умов зовнішнього середовища | |
СКС3. Розуміння фундаментальних принципів взаємодії приватного та державного секторів національної економіки, сфер ефективної реалізації різних форм власності, шляхів забезпечення сприятливого бізнес-клімату. | |
СКС4.Здатність обирати ефективні стратегії фірм на місцевих та глобальних ринках та здійснювати диференціацію цінової політики з урахуванням чинників внутрішнього і зовнішнього середовища. | |
СКС5. Здатність здійснювати послідовний і синхронний англо-український переклад, професійно аналізувати економічні тексти і тексти суспільно-політичного спрямування та обирати перекладацькі методи та підходи з погляду їхньої ефективності. |
ПРН 1. | Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем |
ПРН 2. | Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності. |
ПРН 3. | Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово. |
ПРН 4. | Розробляти соціально-економічні проєкти та систему комплексних дій щодо їх реалізації з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, ризиків, законодавчих, ресурсних та інших обмежень |
ПРН 5. | Дотримуватися принципів академічної доброчесності. |
ПРН 6. | Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді. |
ПРН 7. | Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень. |
ПРН 8. | Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань. |
ПРН 9. | Приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень. |
ПРН 10. | Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами. |
ПРН 11. | Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів. |
ПРН 12. | Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики. |
ПРН 13. | Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень. |
ПРН 14. | Розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем. |
ПРН 15. | Організовувати розробку та реалізацію соціально-економічних проєктів із врахуванням інформаційного, методичного, матеріального, фінансового та кадрового забезпечення. |
ПРН 16. | Аналізувати форми та наслідки стратегічної взаємодії фірм на галузевих ринках, розробляти рекомендації щодо державного регулювання недосконало конкурентних галузевих структур з урахуванням їх соціально-економічної ефективності |
ПРН 17. | Застосовувати сучасні методи аналізу і моделювання управлінських, фінансових та інвестиційних рішень, адаптувати їх до конкретних економічних умов, правильно інтерпретувати отримані результати |
ПРН 18. | Обґрунтовувати напрями і механізми взаємодії бізнесу та державних структур, оцінювати ефективність різних форм власності в умовах структурно мінливого середовища, пропонувати комплексні заходи щодо поліпшення бізнес-клімату вітчизняної економіки |
ПРН 19. | Обґрунтовувати місію, цілі та стратегію розвитку бізнесу, реалізовувати конкурентні переваги фірми в різних сегментах національного та глобального ринку |
ПРН 20. | Здійснювати послідовний і синхронний англо-український переклад, професійно аналізувати економічні тексти та обирати перекладацькі методи та підходи з погляду їхньої ефективності |
Кадрове забезпечення | Проведення усіх видів навчальних занять, здійснення наукового керівництва курсовими та кваліфікаційними роботами здійснюється докторами наук, професорами, кандидатами наук, доцентами, фахівцями, які мають стаж науково-педагогічної роботи. |
Матеріально-технічне забезпечення | Навчальні аудиторії, комп’ютерні класи, оснащені сучасними комп’ютерами, аудиторії з мультимедійною технікою та Інтернетом, аудіо- та відео техніка. |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Система дистанційного навчання Університету: розроблені електронні курси з навчальних дисциплін у електронній системі Moodle; хмарний продукт Microsoft Office 365, що забезпечує доступ до безкоштовних хмарних офісних сервісів (корпоративної електронної пошти, сервісу командної роботи TEAMS). Електронний каталог Наукової бібліотеки Університету. Інформаційна система Dekanat. Методичний фонд кафедри. Доступ до баз даних Scopus, Web of Science (періодичні англомовні видання). Навчально-методичне забезпечення розробляється та систематично оновлюється науково-педагогічними працівниками кафедри, розміщується на сайті кафедри (силабуси дисциплін), платформі дистанційного навчання, бібліотечних фондах. |
Національна кредитна мобільність | На основі двосторонніх договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та іншими університетами України |
Міжнародна кредитна мобільність | У рамках програми ЄС Erasmus+ на основі двосторонніх договорів між Університетом та навчальними закладами країн-партнерів: Університет Арістотеля в Салоніках (м. Салоніки). Тривалість проекту з 2019 до 2021 р. Університет Кадіса (м. Кадіс). Тривалість проекту з 2015 до 2021 р. Університет Фоджа (м. Фоджа). Тривалість проекту з 2015 до 2021р. Каунаський коледж/Університет прикладних наук (м. Каунас). Тривалість проекту з 2020 по 2022 р. Університет імені Миколаса Ромеріса (м. Вільнюс). Тривалість проекту з 2015 до 2021 р. Університет Гронінгена (м. Гронінген). Тривалість проекту з 2019 до 2021 р. Вільний університет Берліна (м. Берлін). Тривалість проекту з 2020 до 2023 р. Яґеллонський університет (м. Краків). Тривалість проекту з 2020 до 2023 р. Варшавський університет (м. Варшава). Тривалість проекту з 2016 до 2021 р. Університет імені кардинала Стефана Вишинського (м. Варшава). Тривалість проекту з 2019 по 2021 р. Жешувський університет (м. Жешув). Тривалість проекту з 2015 до 2021 р. Університет імені Коменського в Братиславі (м. Братислава). Тривалість проекту з 2019 до 2021 р. Близькосхідний технічний університет (м. Анкара). Тривалість проекту з 2015 до 2021 р. Університет Турку (м. Турку). Тривалість проекту з 2016 до 2021 р. Уппсальський університет (м. Уппсала). Тривалість проекту з 2020 до 2022 р.
|
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | Допускається, після вивчення курсу української мови |
1. НОРМАТИВНІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ | |||
1.1. Цикл загальної підготовки | |||
ЗК 1.1.01 | Професійна іноземна мова | 3 | залік |
ЗК 1.1.02 | Економіка сталого розвитку | 4 | екзамен |
Всього | 7 | ||
1.2. Цикл професійної та практичної підготовки | |||
ПП 1.2.01 | Мікроекономічний аналіз | 4 | екзамен |
ПП 1.2.02 | Макроекономічний аналіз | 4 | екзамен |
ПП 1.2.03 | Інструменти вимірювання і оцінювання соціально-економічних процесів | 3 | екзамен |
ПП 1.2.04 | Прикладна економетрія | 4 | екзамен |
ПП 1.2.05 | Виробнича практика | 6 | диф. залік |
ПП 1.2.06 | Виробнича (переддипломна) практика | 3 | диф. залік |
ПП 1.2.07 | Атестація: кваліфікаційна робота | 12 | залік |
Всього | 36 | ||
Спеціалізація 1 “Бізнес-економіка” | |||
ПП1.2.1.01 | Англо-український економічний переклад і професійна комунікація | 4 | екзамен |
ПП1.2.1.02 | Економіка галузевих ринків ІІ | 4 | екзамен |
ПП1.2.1.03 | Міжнародний фінансовий менеджмент | 4 | екзамен |
ПП1.2.1.04 | Теорія і практика ухвалення рішень | 4 | екзамен |
ПП1.2.1.05 | Стратегії бізнесу та ціноутворення | 4 | екзамен |
ПП1.2.1.06 | Курсова робота зі спеціалізації | 3 | диф. залік |
Всього | 23 | ||
Всього нормативних навчальних дисциплін | 66 | ||
2. ВИБІРКОВІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ | |||
2.1. Дисципліни вільного вибору студента | |||
2.1.1 Цикл загальної підготовки | |||
ЗК2.1.1.01 | Дисципліни вільного вибору | 3 | залік |
Всього | 3 | ||
2.1.2. Цикл професійної та практичної підготовки (студент вибирає 1 дисципліну у 1 семестрі, 1 дисципліну у 2 семестрі, 2 дисципліни по 4 кредити та 2 дисципліни по 3,5 кредити у 3 семестрі) | |||
ПП2.1.2.01 | Економіка державного сектора | 3 | залік |
ПП2.1.2.02 | Еколого-економічне моделювання | 3 | залік |
ПП2.1.2.03 | Управління міжнародними інвестиційними проєктами | 3 | залік |
ПП2.1.2.04 | Вступ до Data Sience | 3 | залік |
ПП2.1.2.05 | Основи екологічної безпеки розвитку територій | 3 | залік |
ПП2.1.2.06 | Методологія побудови програмних систем | 3 | залік |
ПП2.1.2.07 | Англо-український економічний переклад і професійна комунікація | 6,5 | залік |
ПП2.1.2.08 | Моделювання синергетичних процесів | 3 | залік |
ПП2.1.2.09 | Митна статистика і аналіз ЗЕД | 3 | залік |
ПП2.1.2.10 | Методологія стратегічного планування в ОТГ | 3 | залік |
ПП2.1.2.11 | Інформаційні системи в HR-менеджменті | 3 | залік |
ПП2.1.2.12 | Економіка прав власності та фірми | 4 | залік |
ПП2.1.2.13 | Дизайн аукціонів та закупівель | 4 | залік |
ПП2.1.2.14 | Міжнародні стратегії економічного розвитку | 4 | залік |
ПП2.1.2.15 | Управління міжнародною конкурентоспроможністю | 4 | залік |
ПП2.1.2.16 | Багатовимірний статистичний аналіз даних | 4 | залік |
ПП2.1.2.17 | Міжнародна статистика | 4 | залік |
ПП2.1.2.18 | Системи штучного інтелекту | 4 | залік |
ПП2.1.2.19 | Електронна комерція | 4 | залік |
ПП2.1.2.20 | Економіка розвитку рекреаційних територій | 4 | залік |
ПП2.1.2.21 | Аналіз інвестиційних проєктів розвитку територій | 4 | залік |
ПП2.1.2.22 | Методологія тестування програмного забезпечення | 4 | залік |
ПП2.1.2.23 | Корпоративні інформаційні системи | 4 | залік |
ПП2.1.2.24 | Управління бізнес-процесами | 3,5 | залік |
ПП2.1.2.25 | Професійна іноземна мова | 3,5 | залік |
ПП2.1.2.26 | Статистичний аналіз фінансових ринків | 3,5 | залік |
ПП2.1.2.27 | Аналіз якісних даних | 3,5 | залік |
ПП2.1.2.28 | Управління економічними ризиками | 3,5 | залік |
ПП2.1.2.29 | Інтелектуальні системи ухвалення рішень | 3,5 | залік |
ПП2.1.2.30 | Європейська практика підтримки територіальних громад | 3,5 | залік |
ПП2.1.2.31 | Економіка розвитку сільських територій | 3,5 | залік |
ПП2.1.2.32 | Системи управління версіями програмного забезпечення | 3,5 | залік |
ПП2.1.2.33 | Організація бізнесу в інформаційному середовищі | 3,5 | залік |
Всього | 21 | ||
Всього вибіркових навчальних дисциплін | 24 | ||
ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ | 90 |
Атестація випускників освітньо-професійної програми “Економічна кібернетика” спеціальності № 051 “Економіка” проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи і завершується видачою документа встановленого зразка про присудження йому освітнього ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації: Магістр з економіки за спеціалізацією “Бізнес-економіка”.
Атестація випускників повинна забезпечити оцінювання результатів навчання та рівня сформованості загальних і спеціальних компетентностей та спеціальних компетентностей спеціалізації у відповідності з Положенням “Про екзаменаційну комісію у Львівському національному університеті імені Івана Франка”.
Кваліфікаційна робота є самостійним дослідженням і обов’язково перевіряється на наявність академічного плагіату, фальсифікації та списування.
Атестація здійснюється відкрито і публічно.