Бізнес-економіка

СпеціальністьЕкономіка
Освітній ступінь
Магістр
Факультет Економічний факультет
Гарант освітньої програми
Островерх Петро Іванович
Електронна адреса petro.ostroverh@lnu.edu.ua
Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку quality@lnu.edu.ua

 

Загальна інформація

Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділуЛьвівський національний університет імені Івана Франка Економічний факультет
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу Магістр з економіки за спеціалізацією «Бізнес-економіка»
Офіційна назва освітньої програмиОсвітньо-професійна програма «Бізнес-економіка»
Тип диплому та обсяг освітньої програмиДиплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці
Наявність акредитаціїСертифікат про акредитацію спеціальності, серія УД № 14012426. Термін дії сертифіката 1 липня 2024 р.
Цикл/рівеньдругий (магістерський) рівень

НРК України – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл, EQF-LLL -7

рівень

ПередумовиОсвітній ступінь «Бакалавр» або освітньо-кваліфікаційний рівень «Спеціаліст» та згідно з Правилами прийому до Львівського національного університету імені Івана Франка
Мова(-и) викладанняУкраїнська
Термін дії освітньої програмидо наступного планового оновлення, не перевищуючи період акредитації

[згорнути]
Мета освітньої програми

Надати теоретичні знання і практичні уміння та навички, достатні для розв’язування складних спеціалізованих завдань і проблем у сферах економіки та бізнесу, що передбачає застосування плюралістичного підходу до аналізу економічної поведінки індивідів та фірм в умовах структурно-мінливого середовища.

[згорнути]
Характеристика освітньої програми

Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація)05Соціальні та поведінкові науки

051Економіка

Об’єкт вивчення та/або діяльності сучасні економічні процеси та явища, наукові методи нормативного, кількісного та інституційного аналізу, інструментарій формування міжнародної, національної, регіональної, секторальної економічної політики та економіки підприємства.

Цілі навчання: підготовка висококваліфікованих професіоналів з економіки, які володіють сучасним економічним мисленням, теоретичними знаннями і прикладними навичками, здатних вирішувати дослідницькі й управлінські завдання та проблеми функціонування економічних систем різного рівня.

Теоретичний зміст предметної області:

– загальні закони та тенденції економічного розвитку, мотивація та поведінка суб’єктів ринку;

–  теорії мікро- , макро- і міжнародної економіки;

– сучасні кількісні методи аналізу економічних процесів;

– інституціональний і міждисциплінарний аналіз;

– закономірності сучасних соціально-економічних процесів;

– теорії економічного управління для різних виробничих систем і секторів економіки.

Методи, методики та технології:

загальнонаукові та специфічні методи пізнання і дослідження;

– математичні, статистичні, якісні методи економічного аналізу;

– соціологічні, експертного оцінювання, анкетування;

– економіко-математичне моделювання, прогнозування;

-інформаційно-комунікаційні технології, спеціальне програмне забезпечення;

– методи дослідницької діяльності та презентації результатів.

Інструментарій та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання, інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в економічній діяльності.

Орієнтація освітньої програмиОсвітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації Прийняття та імплементація неструктурованих бізнес-рішень ринкових агентів адекватно до умов динамічного середовища їхньої діяльності на основі критичного переосмислення положень сучасних макро- та мікроекономічних теорій і застосування новітніх результатів досліджень у сфері інституційної та поведінкової економіки.
Особливості програмиПрограма дає можливість набути комплексні знання та професійні навички формулювання завдань розвитку економіки і бізнесу і розроблення комплексу заходів для їх досягнення, використовуючи аналітичні компетентності та здатність ухвалювати інноваційні рішення в умовах структурно-мінливого середовища.

В межах освітньої програми більшість дисциплін викладається іноземною мовою.

[згорнути]
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштуванняМісця роботи: підприємства різних організаційно-правових форм незалежно від форм власності та видів економічної діяльності, торговельно-посередницькі організації, міжнародні організації міжнародні консалтингові та аудиторські компанії, науково-дослідні центри, експертно-консультаційні компанії, органи державного управління та місцевого самоврядування, громадські організації, відділи та підрозділи: планово-економічний, фінансовий, економічних досліджень, аналітичний, маркетингу, постачання, збуту, міжнародних зв’язків тощо.

Посади: Випускники можуть працювати на посадах (згідно класифікатора професій України ДК 003:2010):

–          науковий співробітник (економіка) (код КП 2441.1/23667);

–          науковий співробітник-консультант (економіка) (код КП 2441.1);

–          аналітик з інвестицій (код КП 2441.2);

–          аналітик з кредитування (код КП 2441.2);

–          економетрист (код КП 2441.2);

–          економіст (код КП 2441.2);

–          економіст з планування (код КП 2441.2/25368);

–          економіст з фінансової роботи (код КП 2441.2/25377);

–          економіст із ціноутворення(код КП 2441.2);

–          економічний радник (код КП 2441.2);

–          консультант з економічних питань (код КП 2441.2/23068);

–          оглядач з економічних питань (код КП 2441.2/24191);

–          молодший науковий співробітник (код КП 2441.1);

–          фахівець з ефективності підприємництва (код КП 2419.2);

–          фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку (код КП 2419.2);.

Подальше навчанняМожливість продовжувати освіту на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти .

[згорнути]
Викладання та оцінювання

Викладання та навчанняСтудентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване навчання, самонавчання.  Викладання проводиться у вигляді: аудиторних занять (лекційні, семінарські, лабораторні та практичні заняття) і самостійної роботи (з можливістю консультацій з викладачем); виконання курсової роботи зі спеціалізації; проходження виробничої та виробничої (переддипломної) практик; виконання кваліфікаційної роботи.
Система оцінюванняПисьмові екзамени, заліки, захист курсової роботи, захист звітів про проходження практик, атестація випускника (публічний захист кваліфікаційної роботи) відповідно до “Положення про організацію освітнього процесу у Львівському національному університеті імені Івана Франка”.

[згорнути]
Програмні компетентності

Інтегральна компетентність (ІК)Здатність визначати і розв’язувати складні спеціалізовані задачі, обґрунтовувати оптимальні та креативні рішення у сфері економіки і бізнесу, що передбачає проведення досліджень та здійснення інновацій в умовах структурно-мінливого середовища.
Загальні компетентності (ЗК)ЗК1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність)
ЗК2.Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
ЗК3.Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети
ЗК4.Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК5. Здатність працювати в команді.
ЗК6.Здатність розробляти та управляти проєктами.
ЗК7.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК8.Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентностіСК1.Здатність застосовувати науковий, аналітичний, методичний інструментарій для обґрунтування стратегії розвитку економічних суб’єктів та пов’язаних з цим управлінських рішень.
СК2.Здатність до професійної комунікації в сфері економіки іноземною мовою.
СК3.Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки.
СК4.Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження.
СК5.Здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку.
СК6.Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси.
СК7.Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання
СК8.Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень
СК9.Здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері.
СК10.Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем..
СК11. Здатність планувати і розробляти проєкти у сфері економіки, здійснювати її інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення.
Спеціальні компетентності спеціалізації (СКС)СКС1. Здатність застосовувати сучасний теоретико-методологічний інструментарій дослідження недосконало конкурентних ринкових структур для практичного аналізу поведінки, форм та наслідків стратегічної взаємодії фірм на реальних галузевих ринках, а також готувати експертні висновки щодо заходів у сфері конкурентної політики.
СКС2. Здатність самостійно обирати методи аналізу і  моделювання управлінських, фінансових та інвестиційних рішень за різних комбінацій умов зовнішнього середовища
СКС3. Розуміння фундаментальних принципів взаємодії приватного та державного секторів національної економіки, сфер ефективної реалізації різних форм власності, шляхів забезпечення сприятливого бізнес-клімату.
СКС4.Здатність обирати ефективні стратегії фірм на місцевих та глобальних ринках та здійснювати диференціацію цінової політики з урахуванням чинників внутрішнього і зовнішнього середовища.
СКС5. Здатність здійснювати послідовний і синхронний англо-український переклад, професійно аналізувати економічні тексти і тексти суспільно-політичного спрямування та обирати перекладацькі методи та підходи з погляду їхньої ефективності.

[згорнути]
Програмні результати навчання (ПРН)

ПРН 1.                       Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем
ПРН 2.                       Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності.
ПРН 3.                       Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПРН 4.                       Розробляти соціально-економічні проєкти та систему комплексних дій щодо їх реалізації з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, ризиків, законодавчих, ресурсних та інших обмежень
ПРН 5.                       Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
ПРН 6.                       Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді.
ПРН 7.                       Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень.
ПРН 8.                       Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань.
ПРН 9.                       Приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень.
ПРН 10.                   Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами.
ПРН 11.                   Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів.
ПРН 12.                    Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики.
ПРН 13.                   Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень.
ПРН 14.                   Розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систем.
ПРН 15.                   Організовувати розробку та реалізацію соціально-економічних проєктів із врахуванням інформаційного, методичного, матеріального, фінансового та кадрового забезпечення.
ПРН 16.                   Аналізувати форми та наслідки стратегічної взаємодії фірм на галузевих ринках, розробляти рекомендації щодо державного регулювання недосконало конкурентних галузевих структур з урахуванням їх соціально-економічної ефективності
ПРН 17.                   Застосовувати сучасні методи аналізу і моделювання управлінських, фінансових та інвестиційних рішень, адаптувати їх до конкретних економічних умов, правильно інтерпретувати отримані результати
ПРН 18.                   Обґрунтовувати напрями і механізми взаємодії бізнесу та державних структур, оцінювати ефективність різних форм власності в умовах структурно мінливого середовища, пропонувати комплексні заходи щодо поліпшення бізнес-клімату вітчизняної економіки
ПРН 19.                   Обґрунтовувати місію, цілі та стратегію розвитку бізнесу, реалізовувати  конкурентні переваги фірми в різних сегментах національного та глобального ринку
ПРН 20.                   Здійснювати послідовний і синхронний англо-український переклад, професійно аналізувати економічні тексти та обирати перекладацькі методи та підходи з погляду їхньої ефективності

[згорнути]
Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпеченняПроведення усіх видів навчальних занять, здійснення  наукового керівництва курсовими та кваліфікаційними роботами здійснюється докторами наук, професорами, кандидатами наук, доцентами, фахівцями, які мають стаж науково-педагогічної роботи.
Матеріально-технічне забезпеченняНавчальні аудиторії, комп’ютерні класи, оснащені сучасними комп’ютерами, аудиторії  з мультимедійною технікою та Інтернетом, аудіо- та відео техніка.
Інформаційне та навчально-методичне забезпеченняСистема дистанційного навчання Університету: розроблені електронні курси з навчальних дисциплін у електронній системі Moodle; хмарний продукт Microsoft Office 365, що забезпечує  доступ до безкоштовних хмарних офісних сервісів (корпоративної електронної пошти, сервісу командної роботи TEAMS).

Електронний каталог Наукової бібліотеки Університету.

Інформаційна система Dekanat.

Методичний фонд кафедри.

Доступ до баз даних Scopus, Web of Science (періодичні англомовні видання).

Навчально-методичне забезпечення розробляється та систематично оновлюється науково-педагогічними працівниками кафедри, розміщується на сайті кафедри (силабуси дисциплін), платформі дистанційного навчання,  бібліотечних фондах.

[згорнути]
Академічна мобільність

Національна кредитна мобільністьНа основі двосторонніх договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та іншими університетами України
Міжнародна кредитна мобільністьУ рамках програми ЄС Erasmus+ на основі двосторонніх договорів між Університетом та навчальними закладами країн-партнерів:

Університет Арістотеля в Салоніках (м. Салоніки). Тривалість проекту з 2019 до 2021 р.

Університет Кадіса (м. Кадіс). Тривалість проекту з 2015 до 2021 р.

Університет Фоджа (м. Фоджа). Тривалість проекту з 2015 до 2021р.

Каунаський коледж/Університет прикладних наук (м. Каунас). Тривалість проекту з 2020 по 2022 р.

Університет імені Миколаса Ромеріса (м. Вільнюс). Тривалість проекту з 2015 до 2021 р.

Університет Гронінгена (м. Гронінген). Тривалість проекту з 2019 до 2021 р.

Вільний університет Берліна (м. Берлін). Тривалість проекту з 2020 до 2023 р.

Яґеллонський університет (м. Краків). Тривалість проекту з 2020 до 2023 р.

Варшавський університет (м. Варшава). Тривалість проекту з 2016 до 2021 р.

Університет імені кардинала Стефана Вишинського (м. Варшава). Тривалість проекту з 2019 по 2021 р.

Жешувський університет (м. Жешув). Тривалість проекту з 2015 до 2021 р.

Університет імені Коменського в Братиславі (м. Братислава). Тривалість проекту з 2019 до 2021 р.

Близькосхідний технічний університет (м. Анкара). Тривалість проекту з 2015 до 2021 р.

Університет Турку (м. Турку). Тривалість проекту з 2016 до 2021 р.

Уппсальський університет (м. Уппсала). Тривалість проекту з 2020 до 2022 р.

 

Навчання іноземних здобувачів вищої освітиДопускається, після вивчення курсу української мови

[згорнути]
Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність

1. НОРМАТИВНІ  НАВЧАЛЬНІ  ДИСЦИПЛІНИ
1.1. Цикл загальної підготовки
ЗК 1.1.01Професійна іноземна мова3залік
ЗК 1.1.02Економіка сталого розвитку4екзамен
Всього 7 
1.2. Цикл професійної та практичної підготовки
ПП 1.2.01Мікроекономічний аналіз4екзамен
ПП 1.2.02Макроекономічний аналіз4екзамен
ПП 1.2.03Інструменти вимірювання і оцінювання соціально-економічних процесів3екзамен
ПП 1.2.04Прикладна економетрія4екзамен
ПП 1.2.05Виробнича практика6диф. залік
ПП 1.2.06Виробнича (переддипломна) практика3диф. залік
ПП 1.2.07Атестація: кваліфікаційна робота12залік
Всього 36 
Спеціалізація 1 “Бізнес-економіка”
ПП1.2.1.01Англо-український економічний переклад і професійна комунікація4екзамен
ПП1.2.1.02Економіка галузевих ринків ІІ4екзамен
ПП1.2.1.03Міжнародний фінансовий менеджмент4екзамен
ПП1.2.1.04Теорія і практика ухвалення рішень4екзамен
ПП1.2.1.05Стратегії бізнесу та ціноутворення4екзамен
ПП1.2.1.06Курсова робота зі спеціалізації3диф. залік
Всього 23 
Всього нормативних навчальних дисциплін66 
2. ВИБІРКОВІ  НАВЧАЛЬНІ  ДИСЦИПЛІНИ
2.1. Дисципліни вільного вибору студента
2.1.1 Цикл загальної підготовки
ЗК2.1.1.01Дисципліни вільного вибору3залік
Всього 3 
2.1.2. Цикл професійної та практичної підготовки
(студент вибирає 1 дисципліну у 1 семестрі, 1 дисципліну у 2 семестрі, 2 дисципліни по 4 кредити та 2 дисципліни по 3,5 кредити у 3 семестрі)
ПП2.1.2.01Економіка державного сектора3залік
ПП2.1.2.02Еколого-економічне моделювання3залік
ПП2.1.2.03Управління міжнародними інвестиційними проєктами3залік
ПП2.1.2.04Вступ до Data Sience3залік
ПП2.1.2.05Основи екологічної безпеки розвитку територій3залік
ПП2.1.2.06Методологія побудови програмних систем3залік
ПП2.1.2.07Англо-український економічний переклад і професійна комунікація6,5залік
ПП2.1.2.08Моделювання синергетичних процесів3залік
ПП2.1.2.09Митна статистика і аналіз ЗЕД3залік
ПП2.1.2.10Методологія стратегічного планування в ОТГ3залік
ПП2.1.2.11Інформаційні системи в HR-менеджменті3залік
ПП2.1.2.12Економіка прав власності та фірми4залік
ПП2.1.2.13Дизайн аукціонів та закупівель4залік
ПП2.1.2.14Міжнародні стратегії економічного розвитку4залік
ПП2.1.2.15Управління міжнародною конкурентоспроможністю4залік
ПП2.1.2.16Багатовимірний статистичний аналіз даних4залік
ПП2.1.2.17Міжнародна статистика4залік
ПП2.1.2.18Системи штучного інтелекту4залік
ПП2.1.2.19Електронна комерція4залік
ПП2.1.2.20Економіка розвитку рекреаційних територій4залік
ПП2.1.2.21Аналіз інвестиційних проєктів розвитку територій4залік
ПП2.1.2.22Методологія тестування програмного забезпечення4залік
ПП2.1.2.23Корпоративні інформаційні системи4залік
ПП2.1.2.24Управління бізнес-процесами3,5залік
ПП2.1.2.25Професійна іноземна мова3,5залік
ПП2.1.2.26Статистичний аналіз фінансових ринків3,5залік
ПП2.1.2.27Аналіз якісних даних3,5залік
ПП2.1.2.28Управління економічними ризиками3,5залік
ПП2.1.2.29Інтелектуальні системи ухвалення рішень3,5залік
ПП2.1.2.30Європейська практика підтримки територіальних громад3,5залік
ПП2.1.2.31Економіка розвитку сільських територій3,5залік
ПП2.1.2.32Системи управління версіями  програмного забезпечення3,5залік
ПП2.1.2.33Організація бізнесу в інформаційному середовищі3,5залік
Всього 21 
Всього вибіркових навчальних дисциплін24 
ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ90

Атестація випускників освітньо-професійної програми “Економічна кібернетика” спеціальності № 051 “Економіка” проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи і завершується видачою документа встановленого зразка про присудження йому освітнього ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації: Магістр з економіки за спеціалізацією “Бізнес-економіка”.

Атестація випускників повинна забезпечити оцінювання результатів навчання та рівня сформованості загальних і спеціальних компетентностей та спеціальних компетентностей спеціалізації у відповідності з Положенням “Про екзаменаційну комісію у Львівському національному університеті імені Івана Франка”.

Кваліфікаційна робота є самостійним дослідженням і обов’язково перевіряється на наявність академічного плагіату, фальсифікації та списування.

Атестація здійснюється відкрито і публічно.

[згорнути]
Архів освітніх програм

[згорнути]