Хімія

СпеціальністьХімія
Освітній ступінь
Магістр
Факультет Хімічний факультет
Гарант освітньої програми
Обушак Микола Дмитрович
Електронна адреса mykola.obushak@lnu.edu.ua
Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку quality@lnu.edu.ua

 

Загальна інформація

Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділуЛьвівський національний університет імені Івана Франка,

хімічний факультет

Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналуМагістр

Кваліфікація – Магістр хімії

Офіційна назва освітньої програмиХімія
Тип диплому та обсяг освітньої програмиДиплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС,

термін навчання 1 рік 4 місяці

Наявність акредитаціїСертифікат про акредитацію спеціальності

НД 1492508, дійсний до 01.07.2023

Цикл/рівеньНРК України – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл,

EQF-LLL – 7 рівень

ПередумовиНаявність освітнього ступеня бакалавра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста
Мова(и) викладанняУкраїнська, англійська (частково)
Термін дії освітньої програми5 років (до наступного планового оновлення, не перевищуючи період акредитації)

[згорнути]
Мета освітньої програми

Підготовка висококваліфікованих та конкурентоспроможних фахівців, які на основі знань основних законів хімії, властивостей хімічних елементів та їхніх сполук, сучасних методів синтезу та аналізу матеріалів, уміють передбачати властивості хімічних речовин, виконувати аналіз і синтез та трактувати їхні результати. Надання ґрунтовної освіти в галузі хімії із широким доступом до працевлаштування або до подальшого навчання для отримання наукового ступеня за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти.

[згорнути]
Характеристика освітньої програми

Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація)Галузь знань: 10 Природничі науки

Спеціальність: 102 Хімія

Опис предметної областіОб’єкт(и) вивчення та/або діяльності (феномени, явища або

проблеми, які вивчаються): хімічні елементи, хімічні сполуки різного рівня організації та матеріали, найбільш загальні зако­номірності, які описують їх властивості, хімічні перетворення та фізичні процеси, що їх супроводжують чи ініціюють.

Цілі навчання (очікуване застосування набутих компетентностей): опанування (досягнення) випускниками системи умінь і набуття відповідних компетентностей для розв’язання складних задач і проблем хімії та хімічного матеріалознавства, що потребують досліджень та/або інновацій і характеризуються невизначеністю умов та вимог.

Теоретичний зміст предметної області (поняття, концепції, принципи та їх використання для пояснення фактів та прогнозування результатів): теорії будови атому, речовини та хімічного зв’язку, прогнозування реакційної здатності сполук та хімічних властивостей речовин; термодинаміка фазових переходів, хімічної рівноваги та направленості процесів у різноманітних системах; поняття, концепції, закони та теорії хімічної кінетики й молекулярної динаміки; методи одержання, ідентифікації, визначення складу, будови, вмісту та фізико-хімічних властивостей речовин та функціональних матеріалів; основи електрохімії, хімічної технології та хімічної екології.

Методи, методики та технології (якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці): хімічний синтез; якісний, кількісний та структурний аналіз речовин/матеріалів; термодинамічний та кінетичний аналіз фізико-хімічних процесів; квантово-хімічні розрахунки, хемометрія та молекулярне моделювання; технології обробки та аналізу даних, математичні методи; методи науково-педагогічного дослідження.

Інструменти та обладнання (об’єкти/предмети, пристрої

та прилади, які здобувач вищої освіти вчиться застосовувати і використовувати):  наукові прилади, інструменти та обладнання для хімічного синтезу, хімічних та фізико-хімічних досліджень і вимірювань, спеціалізоване програмне забезпечення, обчислювальні системи; технічні засоби навчання.

Орієнтація освітньої програмиОсвітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми та спеціалізаціїПоглиблена освіта в галузі хімії та викладання хімічних дисциплін у закладах середньої та вищої освіти.

Ключові слова: природничі науки, хімія, методика викладання у вищій школі.

Особливості програмиПрограма передбачає поглиблене вивчення окремих дисциплін в межах вузької спеціалізації, ґрунтовну практичну підготовку, в т.ч. педагогічну практику у вищій школі, та можливість проходження науково-дослідної практики у закордонних наукових установах; викладання частини фахових дисциплін іноземною мовою; є можливість підготовки і захисту кваліфікаційної роботи іноземною мовою з отриманням відповідного сертифіката.

[згорнути]
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштуванняПрофесійна діяльність в галузі хімічних досліджень; хімічного аналізу, контролю та синтезу; хімічних, фармацевтичних, нафтогазових, харчових та агрохімічних технологій; біотехно­логій; хімічної екології та контролю навколишнього середови­ща, криміналістики; посади викладача в закладах середньої, професійної та вищої освіти.
Подальше навчанняМожливість здобуття освіти на третьому (освітньо-науковому) рівні. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти.

[згорнути]
Викладання та оцінювання

Викладання та навчанняУ даній програмі використовується студентсько-центроване навчання, проблемно-орієнтоване навчання, навчання на основі наукових досліджень, самонавчання, а також електронне навчання в системі Moodle.

Викладання проводиться у вигляді лекцій (в т.ч. мульти­медійних), лабораторних робіт, практичних занять, самостійної роботи студентів, індивідуальних занять та консультацій.

ОцінюванняОцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ЄКТС (100-бальна шкала) та національною шкалою оцінювання.

Поточний контроль – усне та письмове опитування, колоквіуми, контрольні роботи, захист індивідуальних завдань.

Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю, захист курсових робіт та практик.

Державна атестація – публічний захист кваліфікаційної (магістерської) роботи.

[згорнути]
Програмні компетентності

Інтегральна компетентністьІК. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі хімії, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК)ЗК 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності

ЗК 2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 5.Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

ЗК 6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК 7. Здатність використовувати інформаційних та комунікаційні технології.

ЗК 8. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

ЗК 9. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

ЗК 10. Здатність спілкуватися англійською та (за можливості) іншою іноземною мовою, як усно, так і письмово.

ЗК 11. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

ЗК 12. Здатність працювати автономно.

ЗК 13. Здатність до активного збереження довкілля.

ЗК 14. Здатність до пошуку, критичного аналізу та обробки інформації з різних джерел.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
(СК)
СК 1. Здатність використовувати закони, теорії та концепції хімії у поєднанні із вищого рівня математичними інструментами для опису природних явищ.

СК 2. Здатність будувати адекватні моделі хімічних явищ, досліджувати їх для отримання нових висновків та поглиблення розуміння природи, в тому числі з використанням методів молекулярного, математичного і комп’ютерного моделювання.

СК 3. Здатність організовувати, планувати та реалізовувати хімічний експеримент.

СК 4. Здатність інтерпретувати, об’єктивно оцінювати і презентувати результати свого дослідження.

СК 5. Здатність застосовувати методи комп’ютерного моделювання для вирішення наукових, хіміко-технологічних проблем та проблем хімічного матеріалознавства.

СК 6. Здатність здобувати нові знання в галузі хімії та інтегрувати їх із уже наявними.

СК 7. Здатність дотримуватися етичних стандартів досліджень і професійної діяльності в галузі хімії (академічна доброчесність, ризики  для людей і довкілля тощо).

[згорнути]
Програмні результати навчання (ПРН)

Знання:

 

ПРЗ 1. Знати і розуміти наукові концепції та сучасні теорії хімії, а також фундаментальні основи суміжних наук.

ПРЗ 2. Глибоко розуміти основні факти, концепції, принципи і теорії, що стосуються предметної області, опанованої у ході магістерської програми, використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем, а також проведення досліджень з відповідного напряму хімії.

ПРЗ 3. Знати методологію та організації наукового дослідження.

ПРЗ 4. Знати методологію процесів навчання й виховання, у тому числі у вищій школі, а також передові методи формування навичок організації самостійної роботи.

Уміння:

 

ПРУ 1. Застосовувати отримані знання і розуміння для вирішення нових якісних та кількісних задач хімії.

ПРУ 2. Синтезувати хімічні сполуки із заданими властивостями, аналізувати їх і оцінювати відповідність заданим вимогам.

ПРУ 3. Володіти методами комп’ютерного моделювання структури, параметрів і динаміки хімічних систем.

ПРУ 4. Збирати, оцінювати та аналізувати дані, необхідні для розв’язання складних задач хімії, використовуючи необхідні методи та інструменти роботи з даними.

ПРУ 5. Планувати, організовувати та здійснювати експеримен­тальні дослідження з хімії з використанням сучасного обладнання, грамотно обробляти їх результати та робити обґрунтовані висновки.

ПРУ 6. Складати технічне завдання до проекту, розподіляти час, організовувати свою роботу і роботу колективу, складати звіт.

Комунікація:ПРК 1. Вільно спілкуватися англійською та (за можливості) іншою іноземною мовою з професійних питань, усно і письмово презентувати результати досліджень з хімії іноземною мовою, брати участь в обговоренні проблем хімії.

ПРК 2. Вміти ясно і однозначно донести результати власного дослідження до фахової аудиторії та/або нефахівців.

ПРК 3. Використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для спілкування, обміну та інтерпретації даних.

Автономія і відповідальність:ПРА 1. Оцінювати ризики у професійній діяльності та зді-йснювати запобіжні дії.

ПРА 2. Приймати обґрунтовані рішення, нести відповідальність за власні судження та результати.

ПРА 3. Діяти соціально та громадянсько свідомо на основі етичних міркувань.

ПРА 4. Уміти вчитись самостійно для безперервного професій­ного розвитку.

[згорнути]
Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпеченняНавчальний процес забезпечують чотири випускові кафедри, на яких працюють 9 професорів та 28 доцентів.
Матеріально-технічне забезпеченняНаявні комп’ютерний клас та спеціалізовані лабораторії для вивчення фахових дисциплін.
Інформаційне та навчально-методичне забезпеченняУсі дисципліни навчального плану повністю забезпечені програмами, методичними матеріалами та навчальними посібниками і підручниками.

[згорнути]
Академічна мобільність

Національна кредитна мобільністьСтуденти можуть брати участь у програмах національної кредитної мобільності згідно з укладеними угодами про пере­зарахування результатів навчання між ЛНУ імені Івана Франка та іншими закладами вищої освіти України.
Міжнародна кредитна мобільністьСтуденти можуть брати участь у програмах міжнародної кредитної мобільності згідно з укладеними угодами про пере­зарахування результатів навчання між ЛНУ імені Івана Франка та закордонними закладами вищої освіти.
Навчання іноземних здобувачів вищої освітиІноземні здобувачі вищої освіти приймаються на навчання за умови оволодіння українською мовою на достатньому рівні.

[згорнути]
Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність

Код н/дКомпоненти освітньої програми (ОП)
(навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота)
Кількість кредитівФорма підсумк. контролю
1234
Обов’язкові компоненти ОП
Цикл загальної підготовки
ОК 1.Застосування знань (Application of knowledge)5залік
ОК 2.Педагогіка вищої школи3залік
ОК 3.Функціональні матеріали6іспит
ОК 4.Синтез та фізико-хімія наноструктурованих матеріалів4іспит
ОК 5.Хроматографія3іспит
Всього21
Цикл професійної та практичної підготовки
ОК 6.Прикладна кристалохімія4іспит
ОК 7.Пробопідготовка в хімічному аналізі4іспит
ОК 8.Стратегія і тактика органічного синтезу3іспит
ОК 9.Хемо- та біосенсорика3іспит
ОК 10.Методика викладання хімії у вищій школі3іспит
ОК 11.Курсова робота6диф. залік
ОК 12.Виробнича практика3диф. залік
ОК 13.Педагогічна (асистентська) практика6диф. залік
ОК 14.Виробнича (переддипломна) практика3диф. залік
ОК 15.Кваліфікаційна (магістерська) робота9публ. захист
Всього44
Загальний обсяг обов’язкових компонент65
Вибіркові компоненти ОП
Цикл загальної підготовки
ВБ 1.Дисципліни вільного вибору3залік
Всього3
Цикл професійної та практичної підготовки
ВБ 2.1

ВБ 2.2

Хімія природних сполук

Медична хімія

3залік
Всього3
Цикл професійної та практичної підготовки за блоками вибіркових дисциплін
 Блок вибіркових дисциплін 1 «Неорганічна хімія»
ВБ 3.1Нові матеріали на основі інтерметалічних сполук5залік
ВБ 3.2Вибрані розділи кристалохімії неорганічних сполук4залік
ВБ 3.3Фізичні властивості неорганічних матеріалів4залік
ВБ 3.4Фізико-хімічний аналіз багатокомпонентних систем3залік
ВБ 3.5Магістерський семінар3залік
 Блок вибіркових дисциплін 2 «Аналітична хімія»
ВБ 4.1Аналіз лікарських засобів5залік
ВБ 4.2Рентгенівські методи аналізу4залік
ВБ 4.3Комплексні сполуки в аналітичній хімії4залік
ВБ 4.4Кінетичні методи аналізу3залік
ВБ 4.5Магістерський семінар3залік
 Блок вибіркових дисциплін 3 «Органічна хімія»
ВБ 5.1Фармацевтична хімія та фармакологія5залік
ВБ 5.2Молекулярний дизайн4залік
ВБ 5.3Низькомолекулярні біорегулятори4залік
ВБ 5.4Основи стереохімії органічних сполук3залік
ВБ 5.5Магістерський семінар3залік
 Блок вибіркових дисциплін 4 «Фізична хімія»
ВБ 6.1Самоорганізація в тонкому шарі5залік
ВБ 6.2Синтез і властивості полімерних композитів4залік
ВБ 6.3Електропровідні полімери4залік
ВБ 6.4Молекулярне моделювання: теоретичні та прикладні аспекти3залік
ВБ 6.5Магістерський семінар3залік
Всього19
Загальний обсяг вибіркових компонент25
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ90

Форма атестації здобувачів вищої освіти

 Атестація здобувачів вищої освіти другого (магістерського) освітнього рівня спеціальності 102 Хімія за освітньо-професійною програмою

здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної (дипломної) роботи.

[згорнути]
Архів освітніх програм