Спеціальність | Хімія |
Освітній ступінь | Магістр |
Факультет | Хімічний факультет |
Гарант освітньої програми | Обушак Микола Дмитрович |
Електронна адреса | mykola.obushak@lnu.edu.ua |
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу | Львівський національний університет імені Івана Франка, хімічний факультет |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу | Магістр Кваліфікація – Магістр хімії |
Офіційна назва освітньої програми | Хімія |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці |
Наявність акредитації | Сертифікат про акредитацію спеціальності НД 1492508, дійсний до 01.07.2023 |
Цикл/рівень | НРК України – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл, EQF-LLL – 7 рівень |
Передумови | Наявність освітнього ступеня бакалавра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста |
Мова(и) викладання | Українська, англійська (частково) |
Термін дії освітньої програми | 5 років (до наступного планового оновлення, не перевищуючи період акредитації) |
Підготовка висококваліфікованих та конкурентоспроможних фахівців, які на основі знань основних законів хімії, властивостей хімічних елементів та їхніх сполук, сучасних методів синтезу та аналізу матеріалів, уміють передбачати властивості хімічних речовин, виконувати аналіз і синтез та трактувати їхні результати. Надання ґрунтовної освіти в галузі хімії із широким доступом до працевлаштування або до подальшого навчання для отримання наукового ступеня за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти. |
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація) | Галузь знань: 10 Природничі науки Спеціальність: 102 Хімія |
Опис предметної області | Об’єкт(и) вивчення та/або діяльності (феномени, явища або проблеми, які вивчаються): хімічні елементи, хімічні сполуки різного рівня організації та матеріали, найбільш загальні закономірності, які описують їх властивості, хімічні перетворення та фізичні процеси, що їх супроводжують чи ініціюють. Цілі навчання (очікуване застосування набутих компетентностей): опанування (досягнення) випускниками системи умінь і набуття відповідних компетентностей для розв’язання складних задач і проблем хімії та хімічного матеріалознавства, що потребують досліджень та/або інновацій і характеризуються невизначеністю умов та вимог. Теоретичний зміст предметної області (поняття, концепції, принципи та їх використання для пояснення фактів та прогнозування результатів): теорії будови атому, речовини та хімічного зв’язку, прогнозування реакційної здатності сполук та хімічних властивостей речовин; термодинаміка фазових переходів, хімічної рівноваги та направленості процесів у різноманітних системах; поняття, концепції, закони та теорії хімічної кінетики й молекулярної динаміки; методи одержання, ідентифікації, визначення складу, будови, вмісту та фізико-хімічних властивостей речовин та функціональних матеріалів; основи електрохімії, хімічної технології та хімічної екології. Методи, методики та технології (якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці): хімічний синтез; якісний, кількісний та структурний аналіз речовин/матеріалів; термодинамічний та кінетичний аналіз фізико-хімічних процесів; квантово-хімічні розрахунки, хемометрія та молекулярне моделювання; технології обробки та аналізу даних, математичні методи; методи науково-педагогічного дослідження. Інструменти та обладнання (об’єкти/предмети, пристрої та прилади, які здобувач вищої освіти вчиться застосовувати і використовувати): наукові прилади, інструменти та обладнання для хімічного синтезу, хімічних та фізико-хімічних досліджень і вимірювань, спеціалізоване програмне забезпечення, обчислювальні системи; технічні засоби навчання. |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна |
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації | Поглиблена освіта в галузі хімії та викладання хімічних дисциплін у закладах середньої та вищої освіти. Ключові слова: природничі науки, хімія, методика викладання у вищій школі. |
Особливості програми | Програма передбачає поглиблене вивчення окремих дисциплін в межах вузької спеціалізації, ґрунтовну практичну підготовку, в т.ч. педагогічну практику у вищій школі, та можливість проходження науково-дослідної практики у закордонних наукових установах; викладання частини фахових дисциплін іноземною мовою; є можливість підготовки і захисту кваліфікаційної роботи іноземною мовою з отриманням відповідного сертифіката. |
Придатність до працевлаштування | Професійна діяльність в галузі хімічних досліджень; хімічного аналізу, контролю та синтезу; хімічних, фармацевтичних, нафтогазових, харчових та агрохімічних технологій; біотехнологій; хімічної екології та контролю навколишнього середовища, криміналістики; посади викладача в закладах середньої, професійної та вищої освіти. |
Подальше навчання | Можливість здобуття освіти на третьому (освітньо-науковому) рівні. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти. |
Викладання та навчання | У даній програмі використовується студентсько-центроване навчання, проблемно-орієнтоване навчання, навчання на основі наукових досліджень, самонавчання, а також електронне навчання в системі Moodle. Викладання проводиться у вигляді лекцій (в т.ч. мультимедійних), лабораторних робіт, практичних занять, самостійної роботи студентів, індивідуальних занять та консультацій. |
Оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ЄКТС (100-бальна шкала) та національною шкалою оцінювання. Поточний контроль – усне та письмове опитування, колоквіуми, контрольні роботи, захист індивідуальних завдань. Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю, захист курсових робіт та практик. Державна атестація – публічний захист кваліфікаційної (магістерської) роботи. |
Інтегральна компетентність | ІК. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі хімії, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. |
Загальні компетентності (ЗК) | ЗК 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності ЗК 2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 5.Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК 7. Здатність використовувати інформаційних та комунікаційні технології. ЗК 8. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК 9. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК 10. Здатність спілкуватися англійською та (за можливості) іншою іноземною мовою, як усно, так і письмово. ЗК 11. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК 12. Здатність працювати автономно. ЗК 13. Здатність до активного збереження довкілля. ЗК 14. Здатність до пошуку, критичного аналізу та обробки інформації з різних джерел. |
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК) | СК 1. Здатність використовувати закони, теорії та концепції хімії у поєднанні із вищого рівня математичними інструментами для опису природних явищ. СК 2. Здатність будувати адекватні моделі хімічних явищ, досліджувати їх для отримання нових висновків та поглиблення розуміння природи, в тому числі з використанням методів молекулярного, математичного і комп’ютерного моделювання. СК 3. Здатність організовувати, планувати та реалізовувати хімічний експеримент. СК 4. Здатність інтерпретувати, об’єктивно оцінювати і презентувати результати свого дослідження. СК 5. Здатність застосовувати методи комп’ютерного моделювання для вирішення наукових, хіміко-технологічних проблем та проблем хімічного матеріалознавства. СК 6. Здатність здобувати нові знання в галузі хімії та інтегрувати їх із уже наявними. СК 7. Здатність дотримуватися етичних стандартів досліджень і професійної діяльності в галузі хімії (академічна доброчесність, ризики для людей і довкілля тощо). |
Знання:
| ПРЗ 1. Знати і розуміти наукові концепції та сучасні теорії хімії, а також фундаментальні основи суміжних наук. ПРЗ 2. Глибоко розуміти основні факти, концепції, принципи і теорії, що стосуються предметної області, опанованої у ході магістерської програми, використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем, а також проведення досліджень з відповідного напряму хімії. ПРЗ 3. Знати методологію та організації наукового дослідження. ПРЗ 4. Знати методологію процесів навчання й виховання, у тому числі у вищій школі, а також передові методи формування навичок організації самостійної роботи. |
Уміння:
| ПРУ 1. Застосовувати отримані знання і розуміння для вирішення нових якісних та кількісних задач хімії. ПРУ 2. Синтезувати хімічні сполуки із заданими властивостями, аналізувати їх і оцінювати відповідність заданим вимогам. ПРУ 3. Володіти методами комп’ютерного моделювання структури, параметрів і динаміки хімічних систем. ПРУ 4. Збирати, оцінювати та аналізувати дані, необхідні для розв’язання складних задач хімії, використовуючи необхідні методи та інструменти роботи з даними. ПРУ 5. Планувати, організовувати та здійснювати експериментальні дослідження з хімії з використанням сучасного обладнання, грамотно обробляти їх результати та робити обґрунтовані висновки. ПРУ 6. Складати технічне завдання до проекту, розподіляти час, організовувати свою роботу і роботу колективу, складати звіт. |
Комунікація: | ПРК 1. Вільно спілкуватися англійською та (за можливості) іншою іноземною мовою з професійних питань, усно і письмово презентувати результати досліджень з хімії іноземною мовою, брати участь в обговоренні проблем хімії. ПРК 2. Вміти ясно і однозначно донести результати власного дослідження до фахової аудиторії та/або нефахівців. ПРК 3. Використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для спілкування, обміну та інтерпретації даних. |
Автономія і відповідальність: | ПРА 1. Оцінювати ризики у професійній діяльності та зді-йснювати запобіжні дії. ПРА 2. Приймати обґрунтовані рішення, нести відповідальність за власні судження та результати. ПРА 3. Діяти соціально та громадянсько свідомо на основі етичних міркувань. ПРА 4. Уміти вчитись самостійно для безперервного професійного розвитку. |
Кадрове забезпечення | Навчальний процес забезпечують чотири випускові кафедри, на яких працюють 9 професорів та 28 доцентів. |
Матеріально-технічне забезпечення | Наявні комп’ютерний клас та спеціалізовані лабораторії для вивчення фахових дисциплін. |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Усі дисципліни навчального плану повністю забезпечені програмами, методичними матеріалами та навчальними посібниками і підручниками. |
Національна кредитна мобільність | Студенти можуть брати участь у програмах національної кредитної мобільності згідно з укладеними угодами про перезарахування результатів навчання між ЛНУ імені Івана Франка та іншими закладами вищої освіти України. |
Міжнародна кредитна мобільність | Студенти можуть брати участь у програмах міжнародної кредитної мобільності згідно з укладеними угодами про перезарахування результатів навчання між ЛНУ імені Івана Франка та закордонними закладами вищої освіти. |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | Іноземні здобувачі вищої освіти приймаються на навчання за умови оволодіння українською мовою на достатньому рівні. |
Код н/д | Компоненти освітньої програми (ОП) (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) | Кількість кредитів | Форма підсумк. контролю |
1 | 2 | 3 | 4 |
Обов’язкові компоненти ОП | |||
Цикл загальної підготовки | |||
ОК 1. | Застосування знань (Application of knowledge) | 5 | залік |
ОК 2. | Педагогіка вищої школи | 3 | залік |
ОК 3. | Функціональні матеріали | 6 | іспит |
ОК 4. | Синтез та фізико-хімія наноструктурованих матеріалів | 4 | іспит |
ОК 5. | Хроматографія | 3 | іспит |
Всього | 21 | ||
Цикл професійної та практичної підготовки | |||
ОК 6. | Прикладна кристалохімія | 4 | іспит |
ОК 7. | Пробопідготовка в хімічному аналізі | 4 | іспит |
ОК 8. | Стратегія і тактика органічного синтезу | 3 | іспит |
ОК 9. | Хемо- та біосенсорика | 3 | іспит |
ОК 10. | Методика викладання хімії у вищій школі | 3 | іспит |
ОК 11. | Курсова робота | 6 | диф. залік |
ОК 12. | Виробнича практика | 3 | диф. залік |
ОК 13. | Педагогічна (асистентська) практика | 6 | диф. залік |
ОК 14. | Виробнича (переддипломна) практика | 3 | диф. залік |
ОК 15. | Кваліфікаційна (магістерська) робота | 9 | публ. захист |
Всього | 44 | ||
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 65 | ||
Вибіркові компоненти ОП | |||
Цикл загальної підготовки | |||
ВБ 1. | Дисципліни вільного вибору | 3 | залік |
Всього | 3 | ||
Цикл професійної та практичної підготовки | |||
ВБ 2.1 ВБ 2.2 | Хімія природних сполук Медична хімія | 3 | залік |
Всього | 3 | ||
Цикл професійної та практичної підготовки за блоками вибіркових дисциплін | |||
Блок вибіркових дисциплін 1 «Неорганічна хімія» | |||
ВБ 3.1 | Нові матеріали на основі інтерметалічних сполук | 5 | залік |
ВБ 3.2 | Вибрані розділи кристалохімії неорганічних сполук | 4 | залік |
ВБ 3.3 | Фізичні властивості неорганічних матеріалів | 4 | залік |
ВБ 3.4 | Фізико-хімічний аналіз багатокомпонентних систем | 3 | залік |
ВБ 3.5 | Магістерський семінар | 3 | залік |
Блок вибіркових дисциплін 2 «Аналітична хімія» | |||
ВБ 4.1 | Аналіз лікарських засобів | 5 | залік |
ВБ 4.2 | Рентгенівські методи аналізу | 4 | залік |
ВБ 4.3 | Комплексні сполуки в аналітичній хімії | 4 | залік |
ВБ 4.4 | Кінетичні методи аналізу | 3 | залік |
ВБ 4.5 | Магістерський семінар | 3 | залік |
Блок вибіркових дисциплін 3 «Органічна хімія» | |||
ВБ 5.1 | Фармацевтична хімія та фармакологія | 5 | залік |
ВБ 5.2 | Молекулярний дизайн | 4 | залік |
ВБ 5.3 | Низькомолекулярні біорегулятори | 4 | залік |
ВБ 5.4 | Основи стереохімії органічних сполук | 3 | залік |
ВБ 5.5 | Магістерський семінар | 3 | залік |
Блок вибіркових дисциплін 4 «Фізична хімія» | |||
ВБ 6.1 | Самоорганізація в тонкому шарі | 5 | залік |
ВБ 6.2 | Синтез і властивості полімерних композитів | 4 | залік |
ВБ 6.3 | Електропровідні полімери | 4 | залік |
ВБ 6.4 | Молекулярне моделювання: теоретичні та прикладні аспекти | 3 | залік |
ВБ 6.5 | Магістерський семінар | 3 | залік |
Всього | 19 | ||
Загальний обсяг вибіркових компонент | 25 | ||
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | 90 |
Форма атестації здобувачів вищої освіти
Атестація здобувачів вищої освіти другого (магістерського) освітнього рівня спеціальності 102 Хімія за освітньо-професійною програмою
здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної (дипломної) роботи.