Спеціальність | Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії |
Освітній ступінь | Магістр |
Факультет | Факультет міжнародних відносин |
Гарант освітньої програми | Іжнін Ігор Ігорович |
Електронна адреса | igor.izhnin@lnu.edu.ua |
1 – Загальна інформація | |
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу | Львівський національний університет імені Івана Франка Факультет міжнародних відносин Кафедра міжнародних відносин і дипломатичної служби |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу | Магістр Магістр міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій за спеціалізацією «Інформаційний бізнес». Політолог-міжнародник. Перекладач. |
Офіційна назва освітньої програми | Інформаційний бізнес |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці |
Наявність акредитації | Міністерство освіти і науки України Сертифікат про акредитацію спеціальності НД 1492662, дійсний до 01.07.2025 р. |
Цикл/рівень | НРК України бакалавр – 7 рівень FQ-EHEA – другий цикл, EQF-LLL – 7 рівень |
Передумови | Наявність освітнього ступеня бакалавра або освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста |
Мова(и) викладання | Українська, англійська |
Термін дії освітньої програми | До наступного планового оновлення, не перевищуючи терміну акредитації |
Інтернет-адреса постій- ного розміщення опису освітньої програми | https://intrel.lnu.edu.ua/ |
Забезпечення підготовки висококваліфікованих професіоналів, які здатні: розв’язувати складні завдання та проблеми, пов’язані із інформатизацією та цифровізацію міжнародних відносин, аналізувати сучасні тенденції у сфері застосування інформаційних систем та технологій, що становлять основу сучасних бізнес процесів; застосовувати методи математичного аналізу та прогнозування у галузі міжнародних політичних та соціально-економічних відносин; вести самостійні наукові дослідження; готувати аналітичні висновки та прогнози щодо впровадження сучасних інноваційних/інформаційних методів; критично оцінювати негативні та позитивні тренди, пов’язані із використанням міжнародного інформаційного середовища.
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація) | Галузь – 29 Міжнародні відносини. Спеціальність – 291 Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії Спеціалізація – Інформаційний бізнес Об’єкти вивчення: міжнародні відносини, міжнародний бізнес, інформаційно-комунікативні технології, інформаційна політика держави, інформаційний простір (локальній, державний, регіональний та міжнародний рівень), міжнародні комунікації. Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми професійної діяльності, пов’язані із застосуванням сучасних інформаційних, цифрових, комунікативних технологій у сфері міжнародних відносин та міжнародного бізнесу в умовах високого ступеня інформаційної невизначеності, нестачі інформації та необхідності прийняття |
рішень в умовах «реального часу»; набуття навичок та компе- тентностей для здійснення інформаційного аналізу міжнародного бізнес-середовища та реалізації інформаційних кампаній із застосу- ванням сучасних інформаційних засобів та технологій. Теоретичний зміст предметної області: бізнес-комунікації та бізнес-аналітика, менеджмент інформації, інноваційна інформа- ційна діяльність, е-врядування і е-демократія. Методи, методики та технології: загальнонаукові та спеціальні методи, аналіз і синтез, індукція і дедукція, спостереження, прикладні методи аналізу міжнародної політики та бізнесу, системний аналіз, методи аналізу інформації, методики та техніки організації та здійснення комунікативних кампаній (інформаційних, пропагандистських, рекламних та піар-кампаній). Інструменти та обладнання: сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні системи (інформаційно-комунікаційні, інформаційно- пошукові, інформаційно-аналітичні) та спеціалізоване програмне забезпечення, що застосовуються у діяльності суб’єктів міжна- родного бізнесу та міжнародних відносин, міжнародних суспільних комунікацій. | |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна програма другого (магістерського) рівня вищої освіти орієнтована на підготовку фахівців в галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій з професійною спеціалізацією на вивченні інформаційного бізнесу (інформація як об’єкт і предмет бізнес-діяльності; збір, обробка аналіз бізнес-інформації; прогностична аналітика бізнес-процесів в умовах глобалізації; вплив сучасних ІКТ на здійснення міжнародного бізнесу; професійне використання іноземних мов у фаховій діяльності). Освітня програма “Інформаційний бізнес” має прикладний характер і орієнтована на формування особливо запотребуваних на ринку праці в інформаційному суспільстві вмінь обробляти та аналізувати інформаційні потоки, працювати з масивами даних, використовувати комунікаційні мережі, застосовувати PR- та інші комунікативні технології в інтересах ведення міжнародної бізнес-діяльності. |
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації | Загальна освіта в галузі знань 29 Міжнародні відносини за спеціальністю 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії». Загальна освіта в галузі інформаційного бізнесу, спрямована на формування прикладних знань та навичок по використанню інформації в якості ресурсу та інструменту у бізнес-діяльності в умовах глобалізації, здійснення наукових та прикладних досліджень. Формує фахівців із критичним мисленням, здатних до комплексного та системного аналізу інформаційного середовища ведення бізнес-діяльності в умовах глобалізації. Ключові слова: інформація, інформаційний бізнес, інформаційні технології, інновації, електронне врядування, цифровізація (диджиталізація), аналіз даних. |
Особливості програми | Освітньо-професійна програма передбачає виробничу практику у структурах Міністерства закордонних справ, Міністерства цифрової трансформації, державних та приватних підприємствах, задіяних у сфері міжнародних відносин. Здобувачі навчаються та проводять дослідження в лабораторіях Цифрової дипломатії та Міжнародних інформаційних систем і технологій, які обладнані сучасною комп’ютерною технікою та інтерактивними комунікаційними засобами. Здобувачі обов’язково мають практикум перекладу (основна мова) для отримання кваліфікації перекладач. Також в якості |
вибіркової дисципліни здобувачі можуть вивчати слов’янську мову (польська, чеська). |
Придатність до працевлаштування | Випускники придатні до працевлаштування на посади відповідно до Національного Класифікатора професій (ДК 003:2010): 1229.3 – Завідувач (начальник) сектору (місцева державна адміністрація, орган місцевого самоврядування) 1229.3 – Завідувач відділу (місцеві органи державної влади, місцевого самоврядування) 1229.4 – Завідувач лабораторії (освіта) 1473 – Менеджер (управитель) у сфері надання інформації 1475.4 – Менеджер (управитель) із зв’язків з громадськістю 1476.1 – Менеджер (управитель) з реклами 2149.2 – Аналітик комунікацій (крім комп’ютерів); 2149.2 – Аналітик систем (крім комп’ютерів) 2419.2 – Фахівець із зв’язків з громадськістю та пресою; 2419.3 – Помічник-консультант народного депутата України (члена Національної ради) 2433.1 – Науковий співробітник-консультант (інформаційна аналітика) 2433.2 – Професіонал в галузі інформації та інформаційні аналітики 2441.2 – Аналітик (банківська діяльність) 2443.2 – Експерт із суспільно-політичних питань 2443.2 – Консультант із суспільно-політичних питань (в партіях та інших громадських організаціях) 2444.2 – Перекладач 2451.2 – Оглядач політичний 3436.1 – Помічник керівника підприємства (установи, організації) |
Подальше навчання | Магістр може продовжити здобуття на освітньо-науковому рівні доктора філософії, набувати додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих. |
Викладання та навчання | Студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване викладання, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання, навчання з використанням тренінгових технік, навчальної та виробничої практик. Лекції (в тому числі і мультимедійні), семінари, практичні та лабораторні заняття, самостійна робота на основі підручників та конспектів, кейсовий метод навчання, використання методів професійної гри, для отримання необхідних фахових навичок, консультації із викладачами, підготовка індивідуальної роботи; виконання курсових та магістерської роботи. |
Оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень здійснюється за 100-бальною шкалою, шкалою ЕСТS, національною 4-х бальною шкалою («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно») і заліковою («зараховано», «незараховано») системами. Поточний контроль – усне та письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, тестування, захист індивідуальних завдань. Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю. Державна атестація – державний атестаційний іспит та публічний захист кваліфікаційної (магістерської) роботи. |
Інтегральна компетентність | Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. |
Загальні компетентності | ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК4. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК6. Здатність працювати в міжнародному контексті. ЗК7. Здатність працювати в команді ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК9. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт |
Спеціальні (фахові) компетентності | СК1. Здатність виявляти та аналізувати природу, динаміку, принципи організації міжнародних відносин, типи та види міжнародних акторів, сучасні тенденції розвитку світової політики. СК2. Здатність приймати обґрунтовані рішення щодо здійснення міжнародної та зовнішньополітичної діяльності. СК3. Здатність аргументувати вибір шляхів вирішення завдань професійного характеру у сфері міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення. СК4. Здатність аналізувати глобальні процеси та їх вплив на міжнародні та суспільні відносини, політичні та суспільні системи. СК5. Здатність аналізувати та прогнозувати міжнародні відносини у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному. СК6. Здатність використовувати для дослідження міжнародних відносин, суспільних комунікацій та для регіональних студій теоретичні та методологічні підходи політології, економічної та правової науки, міждисциплінарних досліджень. СК7. Здатність здійснювати прикладні аналітичні дослідження проблем міжнародних відносин та світової політики, суспільних комунікацій, регіональних студій, професійно готувати аналітичні матеріали та довідки. СК8. Здатність організовувати та проводити міжнародні зустрічі та переговори, розробляти, аналізувати і оцінювати дипломатичні та міжнародні документи. СК9. Здатність виявляти та аналізувати особливості розвитку країн та регіонів, сучасних глобальних, регіональних та локальних процесів, та місця в них України. СК10. Здатність до самонавчання, підтримки належного рівня знань, готовність до опанування знань нового рівня, підвищення своєї фаховості та рівня кваліфікації. СК11. Здатність моделювати та прогнозувати міжнародні політичні та соціально-економічні процеси в умовах високої інформаційної невизначеності. СК12. Здатність аналізувати сучасні методи та методики здійснення інформаційних та комунікаційних кампаній та застосовувати їх для реалізації державної інформаційної політики. |
Програмні результати навчання | РН1. Знати та розуміти природу, джерел та напрямів еволюції міжнародних відносин, міжнародної політики, зовнішньої політики держав, стану теоретичних досліджень міжнародних відносин та світової політики. РН2. Критично осмислювати та аналізувати глобальні процеси та їх вплив на міжнародні відносини РН3. Застосовувати сучасні наукові підходи, методології та методики для дослідження проблем міжнародних відносин та зовнішньої політики. РН4. Аналізувати та оцінювати проблеми міжнародної та національної безпеки, міжнародні та інтернаціоналізовані конфлікти, підходи, способи та механізми забезпечення безпеки у міжнародному просторі та у зовнішній політиці держав. РН5. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію про стан міжнародних відносин, світової політики та зовнішньої політики держав. РН6. Визначати, оцінювати та прогнозувати політичні, дипломатичні, безпекові, суспільні й інші ризики у сфері міжнародних відносин та глобального розвитку. РН7. Оцінювати та аналізувати міжнародні та зовнішньополітичні проблеми та ситуації, пропонувати підходи до вирішення таких проблем. РН8. Вільно спілкуватися державною та іноземними мовами усно і письмово, з професійних і наукових питань. РН9. Готувати аналітичні довідки, звіти та інші документи про стан міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій т а регіональних студій. РН10. Розробляти та реалізовувати проекти прикладних досліджень міжнародних відносин, зовнішньої та світової політики. РН11. Здійснювати професійний усний та письмовий переклад з/на іноземну мову, зокрема, з фахової тематики міжнародного співробітництва, зовнішньої та світової політики. РН12. Формулювати задачі моделювання, створювати і досліджувати моделі об’єктів і процесів міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій. РН13. Брати участь у професійні дискусії у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій, поважати опонентів і їхню точки зору, доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з фахових проблем. РН14. Оцінювати результати власної роботи і відповідати за особистий професійний розвиток. РН15. Здійснення інформаційного забезпечення системи прийняття рішень з врахуванням результатів моделювання та прогнозування міжнародно-політичних та економічних процесів. РН16. Організовувати систему комунікацій між особами, відповідальними за прийняття рішень на локальному, регіональному та міжнародному рівнях. Забезпечувати комунікаційні кампанії в рамках реалізації державної інформаційної політики. |
Кадрове забезпечення | Викладацький склад, який бере участь у забезпеченні навчальних дисциплін нормативно-варіативної частини змісту навчання (лекції), має відповідний фах за дипломом про вищу освіту, ступінь доктора або кандидата юридичних наук, мати вчене звання або перебувати на посаді професора або доцента відповідної кафедри. Усі викладачі повинні відповідати кадровим вимогам щодо провадження освітньої діяльності на другому (магістерському) рівні вищої освіти. До викладання на освітній програмі залучено висококваліфікований науково-педагогічний персонал у складі: 1 доктор наук та 14 кандидатів наук. |
Матеріально-технічне забезпечення | Львівський національний університет імені Івана Франка для провадження освітньої діяльності володіє відповідною матеріально- технічною базою (бібліотеки, гуртожитки, спорткомплекс). Для забезпечення ОП наявні в розпорядженні: комп’ютери, комунікаційні мережі, копіювальні апарати, сканери, мультимедійні проектори, які використовують у навчальній, методичній, науковій діяльності викладачів. |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Офіційний веб-сайт факультету міжнародних відносин містить інформацію про силабуси/програми, навчальну, наукову і виховну діяльність, дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін, програми практик; методичні вказівки щодо виконання курсових робіт (проектів), кваліфікаційних робіт (проектів); структурні підрозділи факультету, Правила прийому, контакти; − доступ до міжнародних наукометричних баз, доступ до мережі Інтернет як зі стаціонарних комп’ютерів, так і за допомогою технології WiFi з приміщень факультету; − наукова бібліотека, читальний зал; − віртуальне навчальне середовище Moodle; − Office 365; − корпоративна пошта. |
Національна кредитна мобільність | Національна кредитна мобільність відбувається на основі угод про співпрацю з такими вишами та державними інституціями України: – Київський національний університет імені Тараса Шевченка – Харківський національний університет ім. В.Н.Каразіна – Донецький національний університет – Дніпропетровський національний університет імені Івана Гончара – Прикарпатський національний університет – Львівський національний аграрний університет – Херсонський державний університет – Міністерство закордонних справ України – Державна фіскальна служба України – Львівська митниця Державної фіскальної служби України |
Міжнародна кредитна мобільність | У рамках програми Еразмус+, а також за програмами обміну та угодами про співпрацю студенти та викладачі можуть проходити навчання і стажування у відомих зарубіжних університетах: – Варшавський університет (Польща), – Ягеллонський університет (Польща), – Вроцлавський університет (Польща), – Карлів університет (Чехія), – Лондонський університет королеви Марії (Велика Британія), |
– Оттавський університет (Канада), – Університет Флориди (США), – Університет Джорджа Вашингтона (США), – Тбіліський державний університет імені Івана Джавакашвілі (Грузія), – Вільнюський університет (Литва), – Університет освіти Фрайбург (Німеччина), – Латвійський університет, – Унівеситет Вольганга Гете (Франкфурт, Німеччина), – Ілія університет (Грузія) та інших. | |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | За умови володіння необхідним рівнем української мови. |
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота) | Кількість кредитів | Форма підсумкового контролю |
1 | 2 | 3 | 4 |
Обов’язкові компоненти ОП | |||
1.1. Цикл загальної підготовки | |||
ОК 1 | Іноземна мова для наукової комунікації | 3 | Іспит |
ОК 2 | Практикум перекладу | 5 | Іспит |
1.2. Цикл професійної та практичної підготовки | |||
ОК 3 | Дипломатична служба і консульські установи України | 3 | Іспит |
ОК 4 | Аналіз і прогнозування зовнішньої політики | 3 | Іспит |
ОК 5 | Національна і регіональна безпека | 3 | Іспит |
ОК 6 | Виробнича (переддипломна) практика | 9 | Залік (диф.) |
ОК 7 | Атестаційний іспит за спеціальністю | 3 | Іспит |
ОК 8 | Кваліфікаційна магістерська робота | 9 | Захист в ЕК |
ОК 9 | Курсова робота | 3 | Залік (диф.) |
1.3. Дисципліни спеціалізації | |||
ОК 10 | Математичне моделювання і прогнозування у міжнародних відносинах | 4 | Іспит |
ОК 11 | Електронне врядування | 4 | Залік |
ОК 12 | Ділова фінансова аналітика | 3 | Залік |
ОК 13 | Інформаційні війни | 3 | Іспит |
ОК 14 | Інформаційні системи і технології у міжнародному бізнесі | 3 | Іспит |
ОК 15 | Теоретичний семінар | 3 | Залік |
ОК 16 | Інформаційний менеджмент | 3 | Іспит |
ОК 17 | Інноваційний менеджмент | 3 | Залік |
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 67 | ||
Вибіркові компоненти ОП | |||
2.1. Цикл загальної підготовки | |||
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 67 | ||
Вибіркові компоненти ОП | |||
2.1. Цикл загальної підготовки | |||
ВК 1 | Дисципліна вільного вибору студента 1 | 3 | Залік |
2.2. Цикл професійної і практичної підготовки | |||
ВК 2 | Дисципліна вільного вибору студента 1 | 4 | Залік |
ВК 3 | Дисципліна вільного вибору студента 2 | 3 | Залік |
ВК 4 | Дисципліна вільного вибору студента 3 | 6,5 | Залік |
ВК 5 | Дисципліна вільного вибору студента 4 | 6,5 | Залік |
Загальний обсяг вибіркових компонент | 23 | ||
Загальний обсяг освітньої програми | 90 |
- ФОРМА АТЕСТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Атестація здійснюється у формі атестаційного екзамену, який має передбачати перевірку досягнень результатів навчання, визначених стандартом та освітньою програмою, та публічного захисту (демонстрації) кваліфікаційної роботи.
Атестація здійснюється відкрито та публічно.
Атестація завершується видачею диплома встановленого зразка про присудження ступеня магістр із присвоєнням кваліфікації: Магістр міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій за спеціалізацією «Інформаційний бізнес». Політолог-міжнародник. Перекладач.