Початкова освіта

СпеціальністьПочаткова освіта
Освітній ступінь
Магістр
Факультет Факультет педагогічної освіти
Гарант освітньої програми
Стахів Марія Олексіївна
Електронна адреса mariya.stakhiv@lnu.edu.ua
Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку quality@lnu.edu.ua

 

Загальна інформація

Повна назва закладу вищої освіти та структурного підрозділу

 

Львівський національний університет імені Івана Франка, факультет педагогічної освіти, кафедра початкової та дошкільної освіти
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу

 

Магістр

Магістр початкової освіти; учитель початкової школи

Офіційна назва освітньої програмиОсвітньо-професійна програма «Початкова освіта»
Тип диплома та обсяг програмиДиплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці (денна та заочна форми)
Наявність акредитаціїСертифікат: Серія НД, №1492480 відповідно до рішення Акредитаційної комісії від 01 березня 2016р. протокол № 120 (наказ МОН України від 14.03.2016  № 434л з галузі знань (спеціальності) 01 Освіта/Педагогіка 013 Початкова освіта визнано акредитованим за рівнем магістр (на підставі наказу МОН України від 19.12.2016  №1565)

Термін дії сертифіката до 01 липня 2021 року.

Цикл/рівеньНРК України – 7 рівень

QF-EHEA – другий цикл

EQF LLL – Level 7.

ПередумовиНаявність здобутої вищої освіти ступеня бакалавр або спеціаліст
Мова викладанняУкраїнська, англійська (частково)
Термін дії освітньої програми5 років (до наступного планового оновлення, не перевищуючи період акредитації)

[згорнути]
Мета освітньої програми

Формування особистості фахівця, здатного вирішувати складні нестандартні завдання і проблеми інноваційного та дослідницького характеру у галузі початкової освіти. Набуття інтегральних, загальних та спеціальних (фахових, предметних) компетентностей щодо здійснення інноваційної педагогічної управлінської, моніторингової, психологічної, соціальної діяльності у закладах загальної середньої освіти

[згорнути]
Характеристика освітньої програми

Предметна область (галузь знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальність 013 «Початкова освіта»)–          об’єкти вивчення: педагогічна система вищої освіти та педагогічна  діяльність, яка передбачає викладання педагогіки та фахових методик початкової освіти;

–          теоретичний зміст предметної області: основні тенденції і напрями перспективного розвитку та становлення національної освіти в Україні; зарубіжні та вітчизняні концепції освіти, навчання та виховання в початковій школі; історичний досвід організації системи початкової освіти; базові поняття та технології викладання педагогіки та методики початкової освіти;

–          методи, методики та технології:  розроблення та застосування сучасних технологій навчання і виховання дітей молодшого шкільного віку.

Орієнтація освітньої програмиОсвітньо-професійна, прикладна
Основний фокус освітньої програми та спеціалізаціїФормування й розвиток професійної компетентності для здійснення дослідницької та інноваційної діяльності у галузі початкової освіти з урахуванням сучасних євроінтеграційних процесів в освіті. Ґрунтовне засвоєння навчальних дисциплін із широким застосуванням практичної підготовки, методик навчання та виховання дітей молодшого шкільного віку, відповідного проектування освітнього процесу в загальноосвітньому навчальному закладі. Акцент на формування здатності здійснювати інноваційну діяльність щодо підвищення якості освітнього процесу у початковій школі.
Особливості  програмиСпрямованість на вирішення прикладних завдань в галузі початкової освіти, підготовка майбутнього фахівця до виконання педагогічних функцій, ураховуючи сучасні вимоги освітнього середовища. Програма базується на сучасних  знаннях галузевого законодавства та нормативно-інструктивних матеріалів у сфері початкової та вищої школи; сучасних уявленнях про тенденції, закономірності розвитку педагогіки.

Освітня програма передбачає: викладання окремих навчальних дисциплін англійською мовою («Конфлікти в педагогічній діяльності», «Чинники успішного працевлаштування за фахом»), можливість проходження студентами педагогічної практики у Вищій педагогічній школі університету м. Клагенфурт (Австрія), наявність загально університетської програми академічної мобільності.

[згорнути]
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштуванняЗгідно з чинною редакцією Національного класифікатора

України: Класифікатор професій ДК 003:2010 із змінами,

затвердженими наказом Міністерства економічного розвитку і

торгівлі України від 4 березня 2016 року № 394), магістр

початкової освіти має право обіймати такі посади:

2331 Вчитель початкової школи

25157 Вчитель початкового навчально-виховного закладу

24275 Організатор позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми

24313 Педагог-організатор

1229.1 *Завідувач відділу (у складі управління освітою)

22710 *Інспектор шкіл

22568 *Інспектор-методист

23476 *Заступник директора з навчально-виховної, виховної роботи

Випускники можуть займати первинні посади відповідно до професійних назв робіт, а також посади у тих видах діяльності, які позначено зірочкою (*), при набутті ними відповідного досвіду.

Подальше навчанняМожливість навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти.

[згорнути]
Викладання та оцінювання

Викладання та навчанняВикладання здійснюється з використанням основних засад: проблемно-орієнтованого та особистісно-орієнтованого навчання; електронного навчання в системі Moodle; кредитного-модульного навчання; самонавчання.

Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних та інтегрованих лекцій, семінарів, практичних занять, занять на базах практик, індивідуальних занять.

ОцінюванняОцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS та національною шкалою оцінювання.

Поточний контроль: усне та письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, захист звітів педагогічної практики, тестування, презентації індивідуальних науково-дослідних завдань, проектів.

Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю.

Державна атестація – підготовка і публічний захист (демонстрація) магістерської роботи та кваліфікаційного іспиту.

Атестація здійснюється у формі:

– публічного захисту (демонстрації) магістерської роботи в ЕК;

– кваліфікаційного іспиту «Технології та фахові методики початкової освіти».

[згорнути]
Програмні компетентності

Інтегральна компетентність

 

Здатність компетентно розв’язувати різноаспектні комплексні задачі і проблеми в галузі початкової освіти, керуючись принципами толерантної комунікації, культурної і міжкультурної взаємодії, творчої, креативної й інноваційної професійної діяльності у виробничих ситуаціях, що характеризуються невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК)

 

3К 1. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. Виявляти національну й особистісну гідність, громадянську свідомість та активність, дбати про розвиток і функціонування громадянського суспільства; мати і обстоювати власну громадянську позицію незалежно від впливу політичних партій і різних конфесій.

3К 2. Цінування і повага різноманітності та мультикультурності. Здійснювати професійну діяльність за принципами толерантності, безоціночності іншої особистості; вирішувати конфліктні ситуації і надавати підтримку в нових, проблемних і кризових ситуаціях.

3К 3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Мати потребу вдосконалювати і розвивати свій інтелектуальний і загальнокультурний рівень; самостійно набувати і використовувати нові знання і уміння; володіти практичними способами пошуку наукової і професійної інформації, культурою наукового дослідження, використовувати інноваційні та цифрові технології в професійній діяльності

3К 4. Здатність генерувати нові ідеї. Бути готовим проявляти ініціативу і приймати доцільні та відповідальні рішення в проблемних ситуаціях; діяти в нестандартних ситуаціях і нести соціальну й етичну відповідальність за прийняті рішення.

3К 5. Здатність працювати в команді. Вміння ставити актуальні завдання, спрямовувати свої зусилля на досягнення цілей, вмотивовувати всіх суб’єктів соціальної взаємодії на їх розв’язання; будувати свою діяльність відповідно до моральних, духовних, етичних і правових норм, працюючи в команді. Володіти навичками самоорганізації і саморегуляції.

3К 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Володіти практичними способами пошуку наукової і професійної інформації з використанням сучасних комп’ютерних засобів, хмарних технологій, баз даних і знань.

3К 7. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. Досконало володіти всіма стилями і жанрами усного і письмового мовлення для комунікації з суб’єктами освіти.

Фахові компетентності спеціальності (ФК)ФК 1. Здатність використовувати форми, методи, технології та враховувати принципи науково-педагогічних досліджень, виявляти тенденції розвитку подій та прогнозувати розвиток педагогічних процесів у системі початкової освіти та підвищення професійної майстерності вчителя початкової школи.

ФК 2. Здатність і готовність проектувати та застосовувати сучасні педагогічні технології забезпечення оптимальних умов пізнавальної діяльності дітей молодшого шкільного віку, аналізувати та оцінювати різноманітні психолого-педагогічні, методичні фактори, передбачати можливі наслідки їх застосування.

ФК 3. Здатність організувати навчально-пізнавальну, виховну, самостійну та пошукову діяльність молодших школярів, розробляти навчально-методичні матеріали щодо покращення якості роботи та професійної майстерності.

ФК 4. Здатність і готовність застосовувати сучасні методи, технології, прийоми, засоби навчання і виховання у сфері початкової освіти, опираючись на знання з психолого-педагогічних дисциплін, предметних методик.

ФК 5. Здатність здійснювати ефективну організацію освітнього процесу у закладі загальної середньої освіти на основі знань теорії й практики вищої освіти.

ФК 6. Здатність ефективно застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології у навчально-виховному процесі початкової школи, в спілкуванні з різними суб’єктами взаємодії щодо прийняття колективних рішень, враховуючи власні інтереси і потреби інших.

ФК 7. Здатність до розв’язання професійно-педагогічних задач, розуміння сутності та соціального значення своєї професії.

ФК 8. Здатність до саморозвитку, творчості, самовизначення, самоосвіти, конкурентоспроможності.

[згорнути]
Програмні результати навчання (ПРН)

Професійні знання, вміння та навичкиПРН-1. Володіти законодавчою базою щодо завдань, цілей, принципів, засад функціонування початкової освіти в Україні. Називати міжнародні та законодавчі акти України в галузі охорони дитинства про захист прав дітей та забезпечення їх повноцінного розвитку.

ПРН-2. Знати нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу; напрями діяльності (адміністративна, методична, контролююча, проектна, освітня, виховна, фінансово-господарська тощо) вчителя початкової школи, функціональні обов’язки; права і обов’язки суб’єктів освітнього процесу; обсяг і функції роботи вчителя початкової школи; принципи адміністрування та управління; умови і передумови функціонування загальноосвітнього навчального закладу.

ПРН-3. Знати сучасні концепції, завдання, зміст, методи, організаційні форми і засоби початкової освіти; особливості та інструментарій психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу; методи діагностики та корекції психофізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку; види і зміст контролю за його перебігом.

ПРН-4. Знати традиційні та інноваційні технології організації і проведення методичної роботи в загальноосвітньому навчальному закладі за напрямами, обумовленими посадовими обов’язками вчителя початкової школи.

ПРН-5. Володіти інформацією щодо правового регулювання трудових взаємин в загальноосвітньому навчальному закладі: порядку укладання колективного договору, трудового договору, контракту, припинення трудових відносин; установлення правил внутрішнього трудового розпорядку.

ПРН-6. Знати і відтворювати санітарно-гігієнічні, педагогічні, естетичні вимоги до обладнання й оформлення приміщення та території загальноосвітнього навчального закладу. Володіти нормативами щодо створення матеріально-технічної бази загальноосвітнього навчального закладу. Знати правила організації медичного обслуговування дітей, створення умов для медичної оздоровчої, лікувально-профілактичної роботи.

ПРН-7. Володіти знаннями про організацію методичної та навчальної діяльності вчителя початкової школи; уміннями організовувати навчально-пізнавальну та виховну діяльність молодших школярів.

ПРН-8. Знати про сучасні тенденції, закономірності розвитку технологій, методик педагогічних дисциплін; сучасні наукові, методологічні та педагогічні засади, на яких побудовані навчальні курси, предмети; методики підготовки та проведення освітнього процесу в загальноосвітньому навчальному закладі; особливості сучасних інноваційних технологій та методики їх втілення в освітній процес.

ПРН-9. Володіти базовими знаннями з гуманітарних та професійно-орієнтованих дисциплін, необхідних для вирішення професійних педагогічних завдань відповідно до освітньо-професійної програми та завдань початкової освіти.

ПРН-10. Володіти уміннями і навичками забезпечення організації освітнього процесу в загальноосвітньому навчальному закладі з урахуванням принципів початкової освіти, зокрема дитиноцентризму, здоров’язбереження, розвивального навчання, особистісно-орієнтованого підходу, суб’єкт-суб’єктної взаємодії, компетентнісного підходу тощо.

ПРН-11. Демонструвати уміння і навички роботи вчителя початкової школи: надавати методичну допомогу вчителям за всіма напрямами програм навчання і виховання молодших школярів, готувати й проводити різні форми методичної роботи з підвищення кваліфікації: семінари, практикуми, тренінги, консультації та інші заходи методичного спрямування. Організовувати роботу методичного об’єднання, методичної ради загальноосвітнього навчального закладу.

ПРН-12. Уміти визначати напрями своєї діяльності, її конкретні цілі і завдання на кожному етапі навчальної, виховної роботи і передбачати кінцевий результат; володіти методами визначення ефективності заходів, спрямованих на підвищення якості навчально-виховної роботи; уміти проектувати власну педагогічну систему у професійній діяльності.

ПРН-13. Уміти грамотно розробляти матеріали різних режимних моментів, виховних заходів, навчальних занять та їх застосовувати під час навчальної, виховної роботи відповідно до вимог початкової освіти.

ПРН-14. Виявляти та формулювати проблеми, визначати об’єкт та предмет дослідження, формулювання мету та гіпотезу дослідження, визначати основні поняття; володіння методами збирання даних відповідно до гіпотез, створення масивів емпіричних даних, опрацювання різноманітних джерел повідомлень тощо, повага авторських прав; підбирати і використовувати універсальні та спеціальні методи дослідження; створювати, передавати та упроваджувати результати дослідження у практику.

ПРН-15. Уміти розробляти документацію щодо навчання, виховання та методичної, організаційної роботи вчителя початкової школи, інспектора; уміти аналізувати, узагальнювати і поширювати передовий педагогічний досвід.

ПРН-16. Вміти ефективно взаємодіяти з органами управління і самоврядування; налагоджувати професійну комунікацію із загальноосвітніми навчальними закладами, забезпечуючи наступність і перспективність освіти.

ПРН-17. Здійснювати комунікацію, орієнтуючись на стилі мовленнєвого спілкування в процесі вирішення професійно-педагогічних задач.

ПРН-18. Прогнозувати, проектувати та коригувати педагогічну комунікацію з іншими суб’єктами освітнього процесу на засадах етики професійного спілкування, застосовуючи правила мовленнєвого етикету.

ПРН-19. Використовувати засоби вербальної та невербальної комунікації задля підвищення рівня професійної культури.

ПРН-20. Вчитися упродовж життя й удосконалювати з високим рівнем автономності набуту під час навчання кваліфікацію.

ПРН-21. Аналізувати соціально та особистісно значущі світоглядні проблеми, приймати рішення на основі сформованих ціннісних орієнтацій.

ПРН-22. Оцінювати власну діяльність з позицій культурно-історичної, екологічної, духовної, морально-естетичної, педагогічної цінності.

ПРН-23. Готовність до систематичного підвищення своєї професійно-педагогічної майстерності; уміти усвідомлювати рівень власної діяльності, своїх здібностей, бачити причини недоліків у своїй роботі, в собі; володіти навичками самовдосконалення, уміти використовувати механізм самооцінки власних досягнень у дослідницькій діяльності.

[згорнути]
Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпеченняДо реалізації освітньо-професійної програми залучаються науково-педагогічні працівники з науковими ступенями та/або вченими званнями, а також висококваліфіковані спеціалісти. З метою підвищення фахового рівня всі науково-педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять стажування, в тому числі закордонні.

В Університеті створено умови для підвищення кваліфікації викладачів, набуття педагогічної та професійної майстерності.

Матеріально-технічне забезпеченняОсновними складовими навчально-матеріальної бази університету є: аудиторії, навчальні, науково-дослідні та навчально-методичні лабораторії, кабінети, бібліотека, читальні зали, виробничі майстерні, стадіон, спортивні зали, що відповідають санітарно-технічним та протипожежним нормам. Для проведення практичних і лабораторних робіт, інформаційного пошуку та обробки результатів досліджень наявні спеціалізовані комп’ютерні класи Університету з необхідним програмним забезпеченням та необмеженим відкритим доступом до Інтернет-мережі.

Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура. Існують перспективні плани та можливості розвитку матеріально-технічної бази (комп’ютерних робочих місць, мультимедійного обладнання у приміщенні розташування факультету) та науково-методичного забезпечення кабінетів, що реалізуються за рахунок державних та позабюджетних коштів, надходжень коштів від навчання студентів на замовлення фізичних та юридичних осіб, а також участі викладачів і студентів у виконанні грантових проектів.

Інформаційне та навчально-методичне забезпеченняВикористання в освітньому процесі електронних освітніх ресурсів, технологій змішаного або дистанційного навчання, системи електронного навчання Moodle, навчальних та методичних посібників, монографій.

[згорнути]
Академічна мобільність

Національна кредитна мобільністьЗдійснюється за індивідуальними договорами учасників освітнього процесу.

Угода про програму паралельного навчання для студентів та отримання другого диплому, спільні дослідження в межах наукових програм між Прикарпатським національним університетом імені Василя Стефаника; Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича; Кам’янець-Подільським національним університетом імені Івана Огієнка.

Міжнародна кредитна мобільністьЗгідно з угодами ЛНУ імені Івана Франка про міжнародну кредитну мобільність, зокрема ERASMUS+

укладено договори із зарубіжними університетами для проходження практики та  міжнародного стажування: 1) Вища педагогічна школа університету м. Клагенфурт (Австрія).

2) Університет Стефана чел Маре м. Сучава (Румунія)

Навчання іноземних здобувачів вищої освітиНа основі Правил прийому до Львівського національного університету імені Івана Франка

 

[згорнути]
Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність

Код н/дКомпоненти освітньої програми

(навчальні дисципліни, курсові проекти (роботи), практики, кваліфікаційна робота)

Кількість кредитівФорма підсумкового контролю
Обов’язкові компоненти ОП
1.1. Цикл загальної підготовки
ОК.1Іноземна мова професійного спрямування4екзамен
ОК.2Педагогічні інновації в Україні та за рубежем3екзамен
ОК.3Майстерність педагогічної діяльності3екзамен
ОК.4Психологія особистості3екзамен
1.2. Цикл професійної підготовки
ОК.5Методологія та методи педагогічних досліджень3екзамен
ОК.6Теоретичні основи викладання педагогіки та методик початкової освіти4залік
ОК.7Технології початкової освіти4екзамен
ОК.8Розвиток акмеологічної культури педагога4залік
ОК.9Комп’ютерні інформаційні технології в освіті та науці4екзамен
ОК.10Культура наукової мови4екзамен
ОК.11Виробнича практика15залік д.
ОК.12Магістерська робота12Захист МР
ОК.13Кваліфікаційний іспит3 
Загальний обсяг обов’язкових компонент:66
Вибіркові компоненти ОП
2.1. Цикл загальної підготовки
ВБ1Дисципліна вільного вибору студентів3залік
2.2. Цикл професійної підготовки
Вибірковий блок 1
ВБ1.1Освітологія4.5залік
ВБ1.2Педагогічна антропологія4.5залік
ВБ1.3Конфлікти в педагогічній діяльності (англ. мовою)4залік
ВБ1.4Організація інтелектуального дозвілля4залік
ВБ1.5Організація та управління в системі початкової освіти4залік
Вибірковий блок 2
ВБ2.1Громадянське виховання4.5залік
ВБ2.2Методика виховної роботи зі студентами4.5залік
ВБ2.3Чинники успішного працевлаштування за фахом (англ. мовою)4залік
ВБ2.4Профілактика та подолання професійного та емоційного вигорання4залік
ВБ2.5Педагогічна етика та комунікативний етикет викладача4залік
Загальний обсяг вибіркових компонент:24
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ90

Форма атестації здобувачів  вищої освіти

 Атестація випускників освітньо-професійної програми 013 «Початкова освіта» здійснюється у формі кваліфікаційного іспиту та захисту магістерської роботи,

завершується видачею документа встановленого зразка про присудження ступеня магістра з присвоєнням кваліфікації: Магістр початкової освіти; учитель початкової школи.

Атестація здійснюється відкрито і публічно.

[згорнути]
Архів освітніх програм

[згорнути]