Спеціальність | Дошкільна освіта |
Освітній ступінь | Магістр |
Факультет | Факультет педагогічної освіти |
Гарант освітньої програми | Лозинська Світлана Вікторівна |
Електронна адреса | svitlana.lozynska@lnu.edu.ua |
Повна назва закладу вищої освіти та структурного підрозділу | Львівський національний університет імені Івана Франка, факультет педагогічної освіти |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу | Магістр Магістр з дошкільної освіти. Менеджер дошкільної освіти |
Офіційна назва освітньої програми | «Дошкільна освіта» |
Тип диплома та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці |
Наявність акредитації | сертифікат про акредитацію освітньої програми УД 14003345, дійсний до 01.07.2024 р. |
Цикл / рівень | Другий (магістерський) рівень НРК України – 7 рівень QF-EHEA – другий цикл EQF LLL – Level 7 |
Передумови | Наявність здобутої вищої освіти ступеня бакалавр або спеціаліст |
Мова викладання | Українська |
Термін дії освітньої програми | 5 років (до наступного планового оновлення не перевищуючи періоду акредитації) |
Підготовка фахівців в галузі освіти/педагогіки, дошкільної освіти із широким доступом до працевлаштування, що володіють глибокими знаннями та професійними компетентностями у сфері організації дошкільної освіти, моніторингу її якості, здійсненні управлінських функцій на різних рівнях, застосуванні інноваційних педагогічних технологій у навчанні, вихованні та розвитку дітей; готові до професійно-педагогічної діяльності з підготовки педагогічних кадрів, розв’язання завдань науково-дослідницького характеру. |
Предметна область (галузь знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальність 012 «Дошкільна освіта») | Об’єкт вивчення та діяльності: організація дошкільної освіти, освітня і психолого-педагогічна інноватика, організація і забезпечення освітнього процесу в закладах вищої освіти з підготовки фахівців для системи дошкільної освіти. Ціль навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні завдання дошкільної освіти, що потребують досліджень та/або інновацій. Теоретичний зміст предметної області: дошкільна освіта, підготовка майбутніх фахівців до професійної діяльності, освітні технології навчання дошкільників, управління закладом дошкільної освіти, моніторинг якості дошкільної освіти. Методи, методики та технології: теоретичні, емпіричні методи, методи індивідуалізації навчання та інтегрованого навчання, ІT-технології, особистісно-орієнтована технологія, технології відкритого навчання, інформаційно-комунікаційні технології, технологія співробітництва. Інструменти та обладнання: мультимедійне обладнання, інтерактивна дошка, онлайн інструменти інтерактивного навчання. |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна, шо має прикладну орієнтацію. |
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації | Загальна програма. Акцент зроблено на формуванні професійної компетентності та розвиткові професійних здатностей для здійснення організаційної, управлінської, інноваційної та дослідницької діяльності у галузі дошкільної освіти з урахуванням сучасних євроінтеграційних процесів, забезпеченні освітнього процесу у закладах дошкільної освіти та закладах вищої освіти. Ключові слова: освіта, дошкільна освіта, вища педагогічна освіта, магістр, менеджер з дошкільного виховання, викладач, методист. |
Особливості програми | Інтеграція фахової підготовки в галузі дошкільної освіти з інноваційною, пошуково-дослідницькою діяльністю. Передбачається викладання окремих навчальних дисциплін англійською мовою. Здобувачі вищої освіти мають можливість проходити педагогічну практику в закладах освіти на умовах укладених типових угод про співпрацю та долучитися до загальноуніверситетської програми академічної мобільності |
Придатність до працевлаштування | Перелік первинних посад, які може обіймати випускник за Національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010: 1210.1. Директор дошкільного виховного закладу 1229.1. Завідувач відділу (у складі управління освітою) 1229.4. Директор (завідувач) дошкільного навчального закладу 1493. Менеджер (управитель) систем якості (012 Дошкільна освіта) 2310.2. Викладач вищих навчальних закладів (асистент) 2332. Методист з дошкільного виховання 2351.1. Науковий співробітник (методи навчання) 2351.2 (20305) Вихователь-методист 2352. Інспектор з дошкільного виховання, позашкільної роботи. Інспектор з охорони дитинства 3320. Фахівці з дошкільного виховання 2351.2 Викладач (методи навчання) 2351.2 Методист 2359.2 Лектор 2359.2 Педагог-організатор |
Подальше навчання | Можливе продовження освіти за освітньо-науковим рівнем доктора філософії та набуття додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих, тобто навчання за програмами 9 рівня НКР, третього циклу QF-EHEA та 8 рівня EQF LLL |
Викладання та навчання | Викладання здійснюється на засадах проблемно-орієнтованого, студентоцентрованого та особистісно-орієнтованого навчання, спрямовано на набуття професійних компетентностей під час практик та шляхом самонавчання. Запроваджено систему електронного навчання з використанням ресурсів Moodle. |
Оцінювання | Оцінювання здобувачів вищої освіти здійснюється за системою ECTS та національною шкалою оцінювання. Передбачено: усне та письмове опитування, оцінювання роботи в малих групах, тестування, захист індивідуальних завдань, есе, презентації, захист звітів з практики, заліки, письмові та усні екзамени, захист кваліфікаційної роботи. |
Інтегральна компетентність
| Здатність компетентно розв’язувати складні задачі й проблеми в організації та моніторингу освітнього процесу в системі дошкільної освіти або під час навчання фахівців із дошкільної освіти в закладах вищої освіти, що передбачає проведення досліджень, та/або здійснення інновацій у ситуаціях, що характеризуються невизначеністю умов і вимог. |
Загальні компетентності (ЗК) | ЗК-1. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК-2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК-3. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК-4. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК-5. Здатність працювати в команді. ЗК-6. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності. ЗК-7. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК-8. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК-9. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. |
Спеціальні (фахові) компетентності (ФК) | ФК-1. Здатність організовувати освітній процес у закладах дошкільної освіти з використанням сучасних засобів, методів, прийомів, технологій. ФК-2. Здатність здійснювати методичний супровід освітньої діяльності закладу дошкільної освіти. ФК-3. Здатність до психолого-педагогічного керівництва особистісним розвитком дітей раннього і дошкільного віку, зокрема, дітей з особливими освітніми потребами. ФК-4. Готовність до організації фінансово-господарської діяльності закладів дошкільної освіти. ФК-5. Здатність створювати та впроваджувати в практику наукові розробки, спрямовані на підвищення якості освітньої діяльності та освітнього середовища в системі дошкільної, зокрема, інклюзивної освіти. ФК-6. Здатність здійснювати просвітницьку діяльність з метою підвищення психолого-педагогічної компетентності вихователів, батьків, громадськості. ФК-7. Здатність до організації співпраці закладу дошкільної освіти з різними соціальними інституціями, категоріями фахівців до партнерства з батьками. ФК-8. Здатність здійснювати нормативно-правове регулювання діяльності закладу дошкільної освіти, керуючись законодавчими документами та основами професійної етики. ФК-9. Здатність до самоосвіти, самовдосконалення, самореалізації в професійній діяльності та до конкурентної спроможності на ринку праці. ФК-10. Здатність розуміти тенденції в освіті, вміти розпізнавати їх потенційні результати і наслідки з метою удосконалення змісту підготовки педагогічних кадрів. ФК-11. Здатність здійснювати моніторингову діяльність в управлінні ЗДО і системою дошкільної освіти. ФК-12. Здатність аналізувати та формулювати висновки для різних типів управлінських завдань в сфері дошкільної освіти, оптимізувати освітнє середовище. ФК-13. Здатність планувати та проводити дослідження теоретико-прикладних питань дошкільної та вищої освіти. ФК-14. Здатність керувати навчальними / розвивальними проектами. |
1. Критично осмислювати концептуальні засади, цілі, завдання, принципи функціонування дошкільної освіти в Україні. 2. Впроваджувати інформаційні та комунікаційні технології і генерувати нові ідеї в організації освітнього процесу закладів дошкільної освіти різного типу. 3. Встановлювати взаємодію з різними соціальними інституціями, категоріями фахівців та батьками з метою забезпечення якості дошкільної освіти, реалізації дослідницьких та інноваційних проектів. 4. Аналізувати й порівнювати результати педагогічного впливу на індивідуальний розвиток дитини дошкільного віку в різних видах діяльності. 5. Організовувати методичний супровід освітньої діяльності в мультикультурному середовищі закладу дошкільної освіти для формування в дітей поваги до різних національностей та здатності до взаємодії. 6. Здійснювати психолого-педагогічне керівництво індивідуальним розвитком особистості дитини. 7. Знати і використовувати в практичній діяльності законодавчу базу дошкільної освіти. 8. Виявляти та відтворювати в практичній діяльності вихователя закладу дошкільної освіти передовий педагогічний досвід та результати досліджень. 9. Застосовувати в професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання психолого-педагогічних дисциплін і обирати відповідні технології та методики. 10. Володіти уміннями й навичками аналізу, прогнозування, планування, організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти з урахуванням принципів дитиноцентризму, здоров’язбереження, інклюзії, розвивального навчання, особистісно-орієнтованого підходу, суб’єкт-суб’єктної взаємодії. 11. Організовувати харчування, медичне обслуговування, оздоровлення дітей. 12. Уміти планувати та координувати фінансово-господарську діяльність закладів дошкільної освіти. 13. Проектувати освітній простір закладу дошкільної освіти відповідно до актуальних завдань та запитів. 14. Володіти методами моніторингу якості освітньої (в ЗДО та ЗВО) та організаційно-управлінської діяльності. 15. Розв’язувати практичні завдання у сфері організації та управління дошкільною освітою на основі опрацювання та аналізу професійно важливих знань. 16. Володіти навичками педагогічного коучингу та самокоучингу. 17. Володіти методологією та методами здійснення психолого-педагогічних (прикладних) досліджень / проектів, презентувати результати наукового пошуку. 18. Організовувати роботу в групі, колективі, забезпечувати профілактику та розв’язання конфліктних ситуацій, попереджувати виникнення загроз і небезпек у професійній діяльності. 19. Демонструвати володіння технологіями комунікації, брати участь у фахових дискусіях, готувати усні та письмові звіти, обговорювати наукові теми. |
Кадрове забезпечення | Гарант освітньої програми (керівник проектної групи): кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової та дошкільної освіти Лозинська С.В. має досвід наукової, практичної та педагогічної роботи, є професіоналом у галузі дошкільного виховання. Освіта:
Автор 1 розділу монографії, 4 науково-методичних посібників, 17 статей у фахових виданнях України, двох публікаціях у виданнях провідних наукових виданнях та закордонних наукових часописах. До групи забезпечення спеціальності входять науково-педагогічні працівники, показники діяльності яких відповідають Ліцензійним умовам провадження діяльності на другому (магістерському) рівні вищої освіти. В Університеті створено умови для підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. Для підвищення фахового рівня науково-педагогічні працівники постійно проходять стажування в Україні та за кордоном. Є можливість залучення закордонних фахівців з досвідом дослідницької / управлінської / інноваційної / творчої роботи (Марта Уберман – заступник декана педагогічного факультету Жешувського університету, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти). |
Матеріально-технічне забезпечення | Матеріально-технічне забезпечення дозволяє повністю забезпечити освітній процес впродовж усього циклу підготовки за освітньою програмою. Забезпеченість навчальними приміщеннями відповідає потребам. Робота з інформаційними джерелами, пошук та обробка результатів досліджень відбувається в спеціалізованих комп’ютерних класах Університету, де є необхідне програмне забезпечення з відкритим доступом до мережі Internet. Під час навчання активно використовується мультимедійне обладнання факультету педагогічної освіти. Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, кількість місць у гуртожитках на 80% відповідає запитам. |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Наявне навчально-методичне забезпечення усіх освітніх компонентів освітньої програми. В освітньому процесі застосовуються електронні освітні ресурси, технології змішаного та дистанційного навчання, система електронного навчання Moodle. |
Національна кредитна мобільність | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника; Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича; Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка |
Міжнародна кредитна мобільність | Укладено договори із зарубіжними університетами, в яких передбачено проходження практики та міжнародного стажування: Університет Стефана чел Маре м. Сучава (Румунія), Жешівський університет (Республіка Польща). |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | На основі Правил прийому до Львівського національного університету імені Івана Франка |
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, практики кваліфікаційна робота) | Кількість кредитів | Форма підсумкового контролю |
Обов’язкові компоненти ОП | |||
ОК 1. | Культура наукової української мови | 4 | екзамен |
ОК 2. | Методологія та методи педагогічних досліджень | 3 | екзамен |
ОК 3. | Освітній менеджмент | 4 | екзамен |
ОК 4. | Сучасні технології викладання психолого-педагогічних дисциплін та методик дошкільної освіти | 5 | екзамен |
ОК 5. | Технології організації освітнього процесу у закладах дошкільної освіти | 4 | екзамен |
ОК 6. | Організація управління дошкільною освітою | 4 | екзамен |
ОК 7. | Інноваційні технології підготовки педагогічних кадрів для системи педагогічної освіти | 3 | залік |
ОК 8. | Моніторинг якості освіти вихователя закладу дошкільної освіти | 3 | залік |
ОК 9. | Педагогічна практика | 6 | диф. залік |
ОК 10. | Виробнича практика в закладах дошкільної освіти | 12 | диф. залік |
ОК 11. | Магістерська робота | 18 | |
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 66 | ||
Вибіркові компоненти ОП | |||
Вибірковий блок 1 | |||
ВБ 1. | Освітня компонента циклу загальної підготовки | 3 | залік |
Вибірковий блок 2 | |||
ВБ 2.1. | Майстерність педагогічної діяльності | 5 | залік |
ВБ 2.2. | Організація приватного закладу дошкільної освіти | ||
Вибірковий блок 3 | |||
ВБ 3.1. | Теоретичні основи розвитку дошкільного виховання у країнах Європи | 4 | залік |
ВБ 3.2. | Актуальні проблеми дошкільної освіти | ||
Вибірковий блок 4 | |||
ВБ 4.1. | Новітні комунікативні технології в освіті | 4 | залік |
ВБ 4.2. | Конфліктологія | ||
Вибірковий блок 5 | |||
ВБ 5.1. | Медіапсихологія: основи рефлексивного підходу | 4 | залік |
ВБ 5.2. | Профілактика та подолання професійного та емоційного вигорання | ||
Вибірковий блок 6 | |||
ВБ 6.1. | Педагогічна антропологія | 4 | залік |
ВБ 6.2. | Освітологія | ||
Загальний обсяг вибіркових компонент | 24 | ||
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | 90 |
Форма атестації здобувачів вищої освіти
Атестація здобувачів вищої освіти освітньої програми «Дошкільна освіта» здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи магістра та завершується видачею документа встановленого зразка про присудження йому ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації: Магістр з дошкільної освіти. Менеджер дошкільної освіти.
Атестація здійснюється відкрито і публічно.