Спеціальність | Середня освіта (Історія) |
Освітній ступінь | Магістр |
Факультет | Історичний факультет |
Гарант освітньої програми | Голубко Віктор Євстафійович |
Електронна адреса | viktor.holubko@lnu.edu.ua |
Історичний факультет Магістр освіти (історія). Вчитель історіїПовна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу Львівський національний університет імені Івана Франка Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу Магістр Офіційна назва освітньо-професійної програми Середня освіта (Історія) Тип диплому та обсяг освітньо-професійної програми Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці Наявність акредитації Сертифікат про акредитацію Серія НД № 1492485 за рішенням Акредитаційної комісії від 27 грудня 2013 р. протокол № 108 (наказ МОН України від 08.01.2014 № 1-Л) на підставі наказу МОН України від 19.12.2016 № 1565 Цикл/рівень НРК України – 7-й рівень, FQ-EHEA – другий цикл, EQF-LLL – 7 рівень Передумови Наявність освітнього ступеня бакалавра, спеціаліста Мова викладання Українська Термін дії освітньо-професійної програми Відповідно до терміну акредитації до 1 липня 2024 р.
Забезпечення підготовки фахівців з історії, які володіють фундаментальними знаннями і практичними навичками роботи в навчальних закладах
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація) | 01 Освіта/Педагогіка 014. Середня освіта 014.03 Середня освіта (Історія)
|
Орієнтація освітньо-професійної програми | Освітньо-професійна |
Основний фокус освітньо-професійної програми та спеціалізації
| Формування критичного мислення та практичних навичок у проведенні студентського наукового дослідження; Розвиток загальних і фахових компетентностей, необхідних для роботи з історичним матеріалом, вміння взаємодіяти з учнями (студентами) та представляти результати професійної діяльності. |
Особливості освітньо-професійної програми | Програма спрямована на оволодіння фундаментальними знаннями й навичками історичних досліджень та викладання історії в закладах освіти; враховує новітні вимоги щодо зв’язку теорії з практикою (у даному контексті з педагогічною практикою); формує викладачів і науковців з перспективним способом мислення, здатних не лише застосовувати засвоєні знання, а й генерувати нові на базі сучасних досягнень науки. |
Придатність до працевлаштування Магістр освіти (історія) може виконувати роботу та обіймати посади, що відповідають Державному класифікатору професій ДК003-2019: історик, консультант з питань історії, експерт із суспільно-політичних питань, викладач професійного навчально-виховного закладу, вчитель загальноосвітнього навчального закладу Подальше навчання Навчання на третьому освітньо-науковому рівні (доктор філософії)
Викладання та навчання Студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване викладання, самонавчання, навчання через проведення наукових досліджень і педагогічної практики. Оцінювання Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS та національною шкалою оцінювання. Поточний контроль – усне та письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, тестування, захист індивідуальних завдань. Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням балів поточного контролю. Державна атестація – підготовка та публічний захист (представлення) кваліфікаційної (магістерської) роботи.
ЗК 2. Аналітична: вміння системно і критично мислити, аналізувати історичні явища, процеси, тенденції та розуміти причинно-наслідкові зв’язки; оцінювати й прогнозувати політичні, економічні, культурні, соціальні події та явища. ЗК 3. Комунікативна: вміння працювати в колективі й ефективно співпрацювати з учасниками навчального процесу; використовувати інформацію в соціальній комунікації. ЗК 4. Самоорганізаційна: вміння ставити завдання, ефективно планувати роботу, повноцінно використовувати власні інтелектуальні ресурси. ЗК 5. Самоосвітня: готовність вдосконалювати і розвивати свій інтелектуальний рівень протягом усього життя, забезпечуючи таким чином власну успішність і конкурентоспроможність. ЗК 6. Креативна: здатність генерувати нові ідеї, виявляти ініціативу, можливість творчо підходити до вирішення проблем. ЗК 7. Адаптивна: вміння адаптуватися до нових ситуацій і викликів, змін освітньо-наукового профілю своєї професійної діяльності, набувати нові компетентності; враховувати тенденції суспільного розвитку в професійній і соціальній діяльності. ЗК 8. Лінгвістична: письмове й усне професійне спілкування державною мовою, вміння використовувати знання іноземних мов для навчальної та наукової діяльності. ЗК 9. Аксіологічна: здатність формулювати власне ставлення до історичних подій, явищ і постатей та визначати ціннісні орієнтири в сучасному світі. ФК 2. Методологічна: володіння сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, що дають змогу провадити навчання на інноваційній основі. ФК 3. Історіографічна: володіння основними підходами сучасної історіографії, теорії історії, джерелознавства, історичної текстології, усвідомлення наукового потенціалу актуальних напрямів історичної науки; виявляти нову інформацію за фахом, здійснювати її джерелознавчий та історіографічний аналіз. ФК 4. Міждисциплінарна: здатність до міждисциплінарної взаємодії й уміння працювати з матеріалом суміжних освітньо-наукових сфер (філософія, політологія, філологія, культурологія, соціологія тощо) під час вирішення навчальних і наукових завдань. ФК 5. Дидактична: наявність навичок для практичного використання знань з основ педагогічної діяльності при викладанні історичних дисциплін в освітніх закладах. ФК 6. Культурно-просвітницька: вміння аналізувати і пояснювати політичні, соціокультурні, економічні фактори історичного розвитку, а також роль людського чинника в історії; здатність актуалізувати здобуті знання при реалізації гуманітарних проектів і програм. ФК 7. Інноваційна: здатність використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі. ФК 8. Виховна: вміння спрямовувати виховний процес, спираючись на набуті знання, психологічні особливості різних вікових груп учнів (студентів), моральні й духовні засади; здатність прищеплювати шанобливе ставлення до національних надбань і провадити громадянсько-патріотичне виховання серед молоді; використовуючи історичний досвід людства, поєднувати національні й загальнолюдські цінності.Інтегральна компетентність Здатність знаходити шляхи вирішення і розв’язувати складні завдання в галузі освітньої професійної діяльності (історія). Загальні компетентності (ЗК) ЗК 1. Інформаційна: вміння шукати, аналізувати, верифікувати, переосмислювати, систематизувати, застосовувати інформацію для вирішення навчальних і наукових завдань. Фахові компетентності (ФК) ФК 1. Дослідницька: провадження самостійних наукових досліджень у галузі історії; здатність аналізувати історичний матеріал (ідеї, поняття, концепції, інтелектуальні течії), формулювати гіпотезу і вибудовувати алгоритм історичного дослідження, робити висновки й узагальнення.
ПРН 2. Здатність продуктивно застосувати професійний і творчий потенціал для самореалізації особистості та в інтересах суспільства; адаптувати професійну й соціальну діяльність до потреб суспільного розвитку. ПРН 3. Здатність усвідомлювати відповідальність за результати професійної діяльності перед родиною, громадою і суспільством. ПРН 4. Здатність будувати оптимальну стратегію діяльності та готовність до дій у нестандартних професійних і життєвих ситуаціях. ПРН 5. Здатність керуватися в повсякденному житті моральними та етичними нормами, толерантно ставитися до інших світоглядних позицій. ПРН 6. Здатність аргументувати й обстоювати наукову позицію, базовану на здобутих знаннях, демократичних переконаннях і гуманістичних цінностях. ПРН 7. Здатність аналізувати інформацію, дотримуючись принципів об’єктивності й неупередженості. ПРН 8. Здатність професійно вести дискусії на історичні й суміжні теми; співвідносити знання про минуле з сучасними тенденціями розвитку суспільства. ПРН 9. Здатність реконструювати події минулого на основі історичних джерел і напрацювань історіографії. ПРН 10. Здатність використовувати набуті під час навчання знання й навички для вирішення практичних завдань у сфері історичної пам’яті та політики пам’яті. ПРН 11. Здатність розробляти програми з історичних дисциплін, орієнтуючись на учнівську мотивацію, пізнавальні інтереси, здібності. ПРН 12. Здатність організовувати навчання і громадянсько-патріотичне виховання на основі сучасних історіографічних інтерпретацій. ПРН 13. Здатність доступно (з урахуванням вікових особливостей сприйняття) пояснювати учням історичний матеріал, визначати головні змістові лінії. ПРН 14. Здатність класифікувати історіографічні тексти та джерела, узагальнювати й каталогізувати інформацію. ПРН 15. Здатність здійснювати комплексне історичне дослідження, застосовувати міждисциплінарний підхід. ПРН 16. Здатність оцінювати учнівську навчальну діяльність, пошукову і дослідницьку роботу. ПРН 1. Здатність визначити залежність між затребуваністю і конкурентноздатністю на ринку праці від рівня професійної підготовки й особистісних якостей людини.
Кадрове забезпечення Програма реалізується науково-педагогічними працівниками історичного факультету, 100% яких мають наукові ступені за спеціальністю/спеціалізацією. Матеріально-технічне забезпечення Використання технічного обладнання (комп’ютерів, проекторів). Інформаційне та навчально-методичне забезпечення Використання навчальних ресурсів Львівського національного університету імені Івана Франка та авторських розробок професорсько-викладацького складу історичного факультету.
Національна кредитна мобільність На основі договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та університетами України. Міжнародна кредитна мобільність На основі двосторонніх договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та навчальними закладами країн-партнерів. Навчання іноземних здобувачів вищої освіти Можливість вступу для іноземців та осіб без громадянства.
Форма атестації здобувачів вищої освіти Атестація випускників освітньої програми спеціальності 014 Середня освіта (Історія) проводиться у формі захисту кваліфікаційної (магістерської) роботи та завершується видачею документа встановленого зразка про присудження йому ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації: Магістр освіти (історія). Вчитель історії. Атестація здійснюється відкрито і публічно.Код н/д Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, практики, кваліфікаційна робота) Кількість кредитів Форма підсумкового контролю 1 2 3 4 Обов’язкові компоненти ОПП Цикл загальної підготовки ЗК 1.1.01 Педагогічна майстерність 3 Екзамен ЗК 1.1.02 Іноземна мова за фаховим спрямуванням 3 Залік Цикл професійної та практичної підготовки ПП 1.2.01 Українська державність: формування та політичні трансформації 4 Екзамен ПП 1.2.02 Націогенез українців 4 Екзамен ПП 1.2.03 Візуальні образи в навчанні історії* 4 Залік ПП 1.2.04 Шкільні підручники з історії: українська практика і європейський досвід* 4 Залік ПП 1.2.05 Історична пам’ять та історична освіта в Україні* 3 Залік ПП 1.2.06 Археологічна музеологія 3 Екзамен ПП 1.2.07 Історія міжнародних відносин 4 Екзамен ПП 1.2.08 Педагогічна практика (ліцеї, гімназії та ін.)* 9 Диф. залік ПП 1.2.09 Виробнича практика (історико-краєзнавча) 3 Диф. залік ПП 1.2.10 Історико-культурна спадщина як освітній простір* 3 Залік ПП 1.2.11 Історичні реконструкції в школі* 3 Залік ПП 1.2.12 Актуальні проблеми історії України 4 Екзамен ПП 1.2.13 Європейська політика у сфері освіти 3 Екзамен ПП 1.2.14 Магістерська робота 9 Загальний обсяг обов’язкових компонент: 66 кредитів Вибіркові компоненти ОПП 2.1. Дисципліни вільного вибору студента 2.1.1 Цикл загальної підготовки ЗК2.1.1.01 Дисципліни вільного вибору 3 Залік 2.1.2. Цикл професійної та практичної підготовки за блоками вибіркових дисциплін Блок вибіркових дисциплін 1 . Історичне краєзнавство ПП2.1.2.1.01 Науково-методичний семінар 6 Залік ПП2.1.2.1.02 Культурно-історичні регіони України 3 Залік ПП2.1.2.1.03 Сучасні методи історико-краєзнавчих досліджень 3 Залік ПП2.1.2.1.04 Соціально-економічна історія України 3 Залік ПП2.1.2.1.05 Мікроісторія та історія повсякдення 3 Залік ПП2.1.2.1.06 Військова історія Галичини першої половини ХХ ст. 3 Залік Блок вибіркових дисциплін 2. Соціокультурна історія України ПП2.1.2.2.01 Науково-методичний семінар 6 Залік ПП2.1.2.2.02 Соціокультурний підхід до вивчення історії України 3 Залік ПП2.1.2.2.03 Міста й міське населення України: суспільна сфера й повсякденне життя 3 Залік ПП2.1.2.2.04 Просопографічні методи історичних досліджень: діячі Української революції 1917-21 років. 3 Залік ПП2.1.2.2.05 Становлення українського парламентаризму 3 Залік ПП2.1.2.2.06 Національні меншини в Україні 3 Залік Блок вибіркових дисциплін 3. Європейські студії та американістика ПП2.1.2.3.01 Науково-методичний семінар 6 Залік ПП2.1.2.3.02 Слов’янська ідея в публічному просторі Центральної та Східної Європи ХІХ – ХХ ст. 3 Залік ПП2.1.2.3.03 Українці в світі 3 Залік ПП2.1.2.3.04 (Від)творення історії: національний гранд-наратив як інтелектуальний виклик 3 Залік ПП2.1.2.3.05 Політична культура США: демократичні традиції та інститути влади 3 Залік ПП2.1.2.3.06 Сепаратистські рухи в країнах Заходу другої половини ХХ – початку ХХІ ст 3 Залік Загальний обсяг вибіркових компонент: 24 кредити ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОПП 90 кредитів