Середня освіта (Історія)

СпеціальністьСередня освіта (Історія)
Освітній ступінь
Магістр
Факультет Історичний факультет
Гарант освітньої програми
Голубко Віктор Євстафійович
Електронна адреса viktor.holubko@lnu.edu.ua
Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку quality@lnu.edu.ua

 

Загальна інформація

Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу

 

Львівський національний університет імені Івана Франка

Історичний факультет

Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу

 

Магістр

Магістр освіти (історія). Вчитель історії

Офіційна назва освітньо-професійної програмиСередня освіта (Історія)
Тип диплому та обсяг освітньо-професійної програмиДиплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці
Наявність акредитаціїСертифікат про акредитацію Серія НД № 1492485 за рішенням Акредитаційної комісії від 27 грудня 2013 р. протокол № 108 (наказ МОН України від 08.01.2014 № 1-Л) на підставі наказу МОН України від 19.12.2016 № 1565
Цикл/рівеньНРК України – 7-й рівень, FQ-EHEA – другий цикл, EQF-LLL – 7 рівень
ПередумовиНаявність освітнього ступеня бакалавра, спеціаліста
Мова викладанняУкраїнська
Термін дії освітньо-професійної програмиВідповідно до терміну акредитації до 1 липня 2024 р.

[згорнути]

Мета освітньої програми

Забезпечення підготовки фахівців з історії, які володіють фундаментальними знаннями і практичними навичками роботи в навчальних закладах

[згорнути]
Характеристика освітньої програми
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація)01 Освіта/Педагогіка

014. Середня освіта

014.03 Середня освіта (Історія)

 

 

Орієнтація освітньо-професійної програми Освітньо-професійна
Основний фокус освітньо-професійної програми та спеціалізації

 

Формування критичного мислення та практичних навичок у проведенні студентського наукового дослідження;

Розвиток загальних і фахових компетентностей, необхідних для роботи з історичним матеріалом, вміння взаємодіяти з учнями (студентами) та представляти результати професійної діяльності.

Особливості освітньо-професійної програмиПрограма спрямована на оволодіння фундаментальними знаннями й навичками історичних досліджень та викладання історії в закладах освіти; враховує новітні вимоги щодо зв’язку теорії з практикою (у даному контексті з педагогічною практикою); формує викладачів і науковців з перспективним способом мислення, здатних

не лише застосовувати засвоєні знання, а й генерувати нові на базі сучасних досягнень науки.

[згорнути]

Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштуванняМагістр освіти (історія) може виконувати роботу та обіймати посади, що відповідають Державному класифікатору професій ДК003-2019: історик, консультант з питань історії, експерт із суспільно-політичних питань, викладач професійного навчально-виховного закладу, вчитель загальноосвітнього навчального закладу
Подальше навчанняНавчання на третьому освітньо-науковому рівні (доктор філософії)

[згорнути]

Викладання та оцінювання

Викладання та навчанняСтудентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване викладання, самонавчання, навчання через проведення наукових досліджень і педагогічної практики.
ОцінюванняОцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS та національною шкалою оцінювання. Поточний контроль – усне та письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, тестування, захист індивідуальних завдань. Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням балів поточного контролю. Державна атестація – підготовка та публічний захист (представлення) кваліфікаційної (магістерської) роботи.

[згорнути]

Програмні компетентності

Інтегральна компетентністьЗдатність знаходити шляхи вирішення і розв’язувати складні завдання в галузі освітньої професійної діяльності (історія).
Загальні компетентності (ЗК)

 

ЗК 1. Інформаційна: вміння шукати, аналізувати, верифікувати, переосмислювати, систематизувати, застосовувати інформацію для вирішення навчальних і наукових завдань.

ЗК 2. Аналітична: вміння системно і критично мислити, аналізувати історичні явища, процеси, тенденції та розуміти причинно-наслідкові зв’язки; оцінювати й прогнозувати політичні, економічні, культурні, соціальні події та явища.

ЗК 3. Комунікативна: вміння працювати в колективі й ефективно співпрацювати з учасниками навчального процесу; використовувати інформацію в соціальній комунікації.

ЗК 4. Самоорганізаційна: вміння ставити завдання, ефективно планувати роботу, повноцінно використовувати власні інтелектуальні ресурси.

ЗК 5. Самоосвітня: готовність вдосконалювати і розвивати свій інтелектуальний рівень протягом усього життя, забезпечуючи таким чином власну успішність і конкурентоспроможність.

ЗК 6. Креативна: здатність генерувати нові ідеї, виявляти ініціативу, можливість творчо підходити до вирішення проблем.

ЗК 7. Адаптивна: вміння адаптуватися до нових ситуацій і викликів, змін освітньо-наукового профілю своєї професійної діяльності, набувати нові компетентності; враховувати тенденції суспільного розвитку в професійній і соціальній діяльності.

ЗК 8. Лінгвістична: письмове й усне професійне спілкування державною мовою, вміння використовувати знання іноземних мов для навчальної та наукової діяльності.

ЗК 9. Аксіологічна: здатність формулювати власне ставлення до історичних подій, явищ і постатей та визначати ціннісні орієнтири в сучасному світі.

Фахові компетентності (ФК)ФК 1. Дослідницька: провадження самостійних наукових досліджень у галузі історії; здатність аналізувати історичний матеріал (ідеї, поняття, концепції, інтелектуальні течії), формулювати гіпотезу і вибудовувати алгоритм історичного дослідження, робити висновки й узагальнення.

ФК 2. Методологічна: володіння сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, що дають змогу провадити навчання на інноваційній основі.

ФК 3. Історіографічна: володіння основними підходами сучасної історіографії, теорії історії, джерелознавства, історичної текстології, усвідомлення наукового потенціалу актуальних напрямів історичної науки; виявляти нову інформацію за фахом, здійснювати її джерелознавчий та історіографічний аналіз.

ФК 4. Міждисциплінарна: здатність до міждисциплінарної взаємодії й уміння працювати з матеріалом суміжних освітньо-наукових сфер (філософія, політологія, філологія, культурологія, соціологія тощо) під час вирішення навчальних і наукових завдань.

ФК 5. Дидактична: наявність навичок для практичного використання знань з основ педагогічної діяльності при викладанні історичних дисциплін в освітніх закладах.

ФК 6. Культурно-просвітницька: вміння аналізувати і пояснювати політичні, соціокультурні, економічні фактори історичного розвитку, а також роль людського чинника в історії; здатність актуалізувати здобуті знання при реалізації гуманітарних проектів і програм.

ФК 7. Інноваційна: здатність використовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі.

ФК 8. Виховна: вміння спрямовувати виховний процес, спираючись на набуті знання, психологічні особливості різних вікових груп учнів (студентів), моральні й духовні засади; здатність прищеплювати шанобливе ставлення до національних надбань і провадити громадянсько-патріотичне виховання серед молоді; використовуючи історичний досвід людства, поєднувати національні й загальнолюдські цінності.

[згорнути]

Програмні результати навчання (ПРН)

 ПРН 1. Здатність визначити залежність між затребуваністю і конкурентноздатністю на ринку праці від рівня професійної підготовки й особистісних якостей людини.

ПРН 2. Здатність продуктивно застосувати професійний і творчий потенціал для самореалізації особистості та в інтересах суспільства; адаптувати професійну й соціальну діяльність до потреб суспільного розвитку.

ПРН 3. Здатність усвідомлювати відповідальність за результати професійної діяльності перед родиною, громадою і суспільством.

ПРН 4. Здатність будувати оптимальну стратегію діяльності та готовність до дій у нестандартних професійних і життєвих ситуаціях.

ПРН 5. Здатність керуватися в повсякденному житті моральними та етичними нормами, толерантно ставитися до інших світоглядних позицій.

ПРН 6. Здатність аргументувати й обстоювати наукову позицію, базовану на здобутих знаннях, демократичних переконаннях і гуманістичних цінностях.

ПРН 7. Здатність аналізувати інформацію, дотримуючись принципів об’єктивності й неупередженості.

ПРН 8. Здатність професійно вести дискусії на історичні й суміжні теми; співвідносити знання про минуле з сучасними тенденціями розвитку суспільства.

ПРН 9. Здатність реконструювати події минулого на основі історичних джерел і напрацювань історіографії.

ПРН 10. Здатність використовувати набуті під час навчання знання й навички для вирішення практичних завдань у сфері історичної пам’яті та політики пам’яті.

ПРН 11. Здатність розробляти програми з історичних дисциплін, орієнтуючись на учнівську мотивацію, пізнавальні інтереси, здібності.

ПРН 12. Здатність організовувати навчання і громадянсько-патріотичне виховання на основі сучасних історіографічних інтерпретацій.

ПРН 13. Здатність доступно (з урахуванням вікових особливостей сприйняття) пояснювати учням історичний матеріал, визначати головні змістові лінії.

ПРН 14. Здатність класифікувати історіографічні тексти та джерела, узагальнювати й каталогізувати інформацію.

ПРН 15. Здатність здійснювати комплексне історичне дослідження, застосовувати міждисциплінарний підхід.

ПРН 16. Здатність оцінювати учнівську навчальну діяльність, пошукову і дослідницьку роботу.

[згорнути]

Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпечення Програма реалізується науково-педагогічними працівниками історичного факультету, 100% яких мають наукові ступені за спеціальністю/спеціалізацією.
Матеріально-технічне забезпечення Використання технічного обладнання (комп’ютерів, проекторів).
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення Використання навчальних ресурсів  Львівського національного університету імені Івана Франка та авторських розробок професорсько-викладацького складу історичного факультету.

[згорнути]

Академічна мобільність

Національна кредитна мобільність  На основі договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та університетами України.
Міжнародна кредитна мобільність На основі двосторонніх договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та навчальними закладами країн-партнерів.
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти Можливість вступу для іноземців та осіб без громадянства.

[згорнути]

Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність

Код н/дКомпоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, практики, кваліфікаційна робота)Кількість кредитівФорма підсумкового контролю
1234
Обов’язкові компоненти ОПП
Цикл загальної підготовки
ЗК 1.1.01Педагогічна майстерність3Екзамен
ЗК 1.1.02Іноземна мова за фаховим спрямуванням3Залік
Цикл професійної та практичної підготовки
ПП 1.2.01Українська державність: формування та політичні трансформації4Екзамен
ПП 1.2.02Націогенез українців4Екзамен
ПП 1.2.03Візуальні образи в навчанні історії*4Залік
ПП 1.2.04Шкільні підручники з історії: українська практика і європейський досвід*4Залік
ПП 1.2.05Історична пам’ять та історична освіта в Україні*3Залік
ПП 1.2.06Археологічна музеологія3Екзамен
ПП 1.2.07Історія міжнародних відносин4Екзамен
ПП 1.2.08Педагогічна практика (ліцеї, гімназії та ін.)*9Диф. залік
ПП 1.2.09Виробнича практика (історико-краєзнавча)3Диф. залік
ПП 1.2.10Історико-культурна спадщина як освітній простір*3Залік
ПП 1.2.11Історичні реконструкції в школі*3Залік
ПП 1.2.12Актуальні проблеми історії України4Екзамен
ПП 1.2.13Європейська політика у сфері освіти3Екзамен
ПП 1.2.14Магістерська робота9
Загальний обсяг обов’язкових компонент:                                          66 кредитів
Вибіркові компоненти ОПП

 

2.1. Дисципліни вільного вибору студента
2.1.1 Цикл загальної підготовки
ЗК2.1.1.01Дисципліни вільного вибору3Залік
2.1.2. Цикл професійної та практичної підготовки за блоками вибіркових дисциплін 
Блок вибіркових дисциплін 1 . Історичне краєзнавство
ПП2.1.2.1.01Науково-методичний семінар6Залік
ПП2.1.2.1.02Культурно-історичні регіони України3Залік
ПП2.1.2.1.03Сучасні методи історико-краєзнавчих досліджень3Залік
ПП2.1.2.1.04Соціально-економічна історія України3Залік
ПП2.1.2.1.05Мікроісторія та історія повсякдення3Залік
ПП2.1.2.1.06Військова історія Галичини першої половини ХХ ст.3Залік
Блок вибіркових дисциплін 2. Соціокультурна історія України
ПП2.1.2.2.01Науково-методичний семінар6Залік
ПП2.1.2.2.02Соціокультурний підхід до вивчення історії України3Залік
ПП2.1.2.2.03Міста й міське населення України: суспільна сфера й повсякденне життя3Залік
ПП2.1.2.2.04Просопографічні методи історичних досліджень: діячі Української революції 1917-21 років.3Залік
ПП2.1.2.2.05Становлення українського парламентаризму3Залік
ПП2.1.2.2.06Національні меншини в Україні3Залік
Блок вибіркових дисциплін 3. Європейські студії та американістика
ПП2.1.2.3.01Науково-методичний семінар6Залік
ПП2.1.2.3.02Слов’янська ідея в публічному просторі Центральної та Східної Європи ХІХ – ХХ ст.3Залік
ПП2.1.2.3.03Українці в світі3Залік
ПП2.1.2.3.04(Від)творення історії: національний гранд-наратив як інтелектуальний виклик3Залік
ПП2.1.2.3.05Політична культура США: демократичні традиції та інститути влади3Залік
ПП2.1.2.3.06Сепаратистські рухи в країнах Заходу другої половини ХХ – початку ХХІ ст3Залік
Загальний обсяг вибіркових компонент:24 кредити
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОПП90 кредитів

Форма атестації здобувачів вищої освіти

Атестація випускників освітньої програми спеціальності 014 Середня освіта (Історія) проводиться у формі

захисту кваліфікаційної (магістерської) роботи та завершується видачею документа встановленого зразка про присудження

йому ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації: Магістр освіти (історія). Вчитель історії.

Атестація здійснюється відкрито і публічно.

[згорнути]