Спеціальність | Музичне мистецтво |
Освітній ступінь | Магістр |
Факультет | Факультет культури і мистецтв |
Гарант освітньої програми | Дубровний Тарас Миколайович |
Електронна адреса | taras.dubrovnyy@lnu.edu.ua |
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу | Львівський національний університет імені Івана Франка Факультет культури і мистецтв |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу
| Магістр Магістр музичного мистецтва за спеціалізацією музикознавство |
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма «Музикознавство» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці |
Наявність акредитації | Міністерство освіти і науки України Сертифікат про акредитацію серія УД № 14007998 Освітньо-професійна програма «Музикознавство» за спеціальністю 025 Музичне мистецтво у Львівському національному університеті імені Івана Франка визнано акредитованою за другим (магістерським) рівнем вищої освіти Термін дії сертифіката до 01.07.2024 відповідно до рішення Акредитаційної комісії від 19.02.2019 протокол № 134 (наказ МОН України від 25.02.2019 № 242) Міністр Л. М. Гриневич |
Цикл/рівень | HPK України – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл, EQF-LLL – 7 рівень |
Передумови | Наявність ступеня бакалавра або ОКР спеціаліста |
Мова(и) викладання | Українська |
Термін дії освітньої програми | До наступного планового оновлення не перевищуючи період акредитації |
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми | http://kultart.lnu.edu.ua/academics/contests |
Мета навчання – підготовка високопрофесійних фахівців, які володіють навичками музикознавчої, дослідницької, педагогічної діяльності у сфері музичного мистецтва. |
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) | галузь знань 02 Культура і мистецтво спеціальність 025 Музичне мистецтво Об’єктами вивчення є сукупність феноменів і проблем музичного мистецтва, створення та інтерпретація продуктів музичної творчості, педагогічна майстерність в галузі музичної освіти. Теоретичний зміст предметної області: концепції, поняття, принципи практичного вдосконалення музичної та педагогічної діяльності. Методи та методики: – методи та методики створення музикознавчої інтерпретації музичного твору та творчої діяльності. Інструменти та обладнання: – музичний інструментарій, джерельна база, програмне забезпечення, мультимедійні засоби. |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна. Освітньо-професійна програма спрямована на збалансоване поєднання освітньої та наукової підготовки магістра, що передбачає їх подальшу музикознавчу, дослідницьку та педагогічну діяльність за спеціальністю. |
Основний фокус освітньої програми | Загальна освіта в галузі знань 02 Культура і мистецтво спеціальності 025 Музичне мистецтво Ключові слова: магістр, музичне мистецтво, музикознавство, викладач музично-теоретичних дисциплін, музичні твори, термінологія музичного мистецтва. |
Особливості програми | Програма спрямована на оволодіння фундаментальними знаннями та навичками музикознавчих досліджень, викладання музикознавчих дисциплін у ЗВО, враховує новітні вимоги щодо зв’язку теоретичних положень та їхнім застосуванням в аналізі музичного мистецтва через проходження педагогічної (асистентської) та виробничої (переддипломної) практик; формує фахівців і викладачів із творчим способом мислення та уявою, здатних не лише використовувати набуті знання, але й генерувати нові на базі сучасних досягнень науки та мистецтва. |
Придатність до працевлаштування | Реальна сфера працевлаштування випускників – це різноманітні заклади культури (філармонії, театри, концертні організації тощо), заклади початкової, базової та середньої спеціалізованої музичної освіти, заклади вищої музичної освіти, а також інші установи. Освітньо-професійна програма забезпечує підготовку магістрів, які здатні до виконання відповідних робіт згідно з чинною редакцією Національного класифікатора професій України (ДК 003:2010): 2453.1 Музикознавець |
Подальше навчання | Випускники мають право продовжувати навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти за ступенем доктор філософії, доктор мистецтв чи в асистентурі-стажуванні, а також набувати додаткові кваліфікації в системі освіти дорослих. |
Викладання та навчання | Студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване викладання, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання, навчання на основі проведення досліджень, виробничої та педагогічної практик тощо. Комбінація лекцій, практичних занять із розв’язуванням проблем, індивідуальні заняття, дослідницька робота. |
Оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS та національною шкалою оцінювання. Поточний контроль – усне та письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, тестування, захист індивідуальних завдань. Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю, контрольні виступи. Атестація – атестаційний екзамен основний музичний інструмент (фортепіано) і кваліфікаційна робота із захистом в ЕК. Атестація здійснюється у формі публічного виступу.
|
Інтегральна компетентність | Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі музичної професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій в теорії, історії музики, у педагогіці, виконавстві та характеризується невизначеністю умов і вимог. |
Загальні компетентності (ЗК)
| ЗК1. Здатність спілкування іноземною мовою. ЗК2. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК3. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК4. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК5. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК7.Здатність до міжособистісної взаємодії. ЗК8. Здатність працювати в міжнародному контексті. ЗК9. Здатність працювати автономно. |
Фахові компетентності спеціальності (ФК)
| ФК1. Здатність створювати, реалізовувати і висловлювати свої власні художні концепції. ФК2. Усвідомлення процесів розвитку музичного мистецтва в історичному контексті у поєднанні з естетичними ідеями конкретного історичного періоду. ФК3. Здатність розробляти і реалізовувати творчі проекти по інтерпретації музики. ФК4. Здатність інтерпретувати художні образи у музикознавчій, виконавській, педагогічній діяльності. ФК5. Здатність збирати та аналізувати, синтезувати художню інформацію та застосовувати її для теоретичної, виконавської, педагогічної інтерпретації. ФК6. Здатність викладати спеціальні дисципліни в закладах освіти з урахуванням цілей навчання, вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти. ФК7. Здатність аналізувати виконання музичних творів або оперних спектаклів, здійснювати порівняльний аналіз різних виконавських інтерпретацій, у тому числі з використанням можливостей радіо, телебачення, інтернету. ФК8. Здатність взаємодіяти з аудиторією для донесення музичного матеріалу, вільно і впевнено репрезентувати свої ідеї (художню інтерпретацію) під час публічного виступу. |
Програмні результати навчання (ПРН)
| ПРН1. Володіти професійними навичками виконавської, творчої та педагогічної діяльності. ПРН2. Володіти навичками ансамблевого музикування в групах різних складів у концертно-виконавському та репетиційному процесах. ПРН3. Визначати стильові і жанрові ознаки музичного твору та самостійно знаходити переконливі шляхи втілення музичного образу у виконавстві. ПРН4. Професійно здійснювати аналіз музично-естетичних стилів та напрямків. ПРН5. Вибудовувати концепцію та драматургію музичного твору у виконавській діяльності, створювати його індивідуальну художню інтерпретацію. ПРН6. Володіти музично-аналітичними навичками жанрово-стильової та образно-емоційної атрибуції музичного твору при створенні виконавських, музикознавчих та педагогічних інтерпретацій. ПРН7. Володіти термінологією музичного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом. ПРН8. Здійснювати викладання теорії, історії музики з урахуванням потреб здобувача освіти, цілей навчання, вікових та індивідуальних особливостей здобувача. ПРН9. Приймати ефективні рішення в галузі культури і мистецтва, аналізувати альтернативи та оцінювати ризики. ПРН10. Демонструвати здатність до осмислення проблем та явищ музичної культури в міждисциплінарному контексті. |
Кадрове забезпечення
| Викладання на ОПП забезпечують 1 доктор наук, 4 кандидати мистецтвознавства. |
Матеріально-технічне забезпечення
| ˗ Концертний зал ім. А.Кос-Анатольського ˗ Репетиційний зал ˗ Кабінет музичних інструментів ˗ Спеціалізовані класи для індивідуальних занять забезпечені музичними інструментами (фортепіанами, роялями) ˗ Тематичні кабінети (кабінет історії та теорії музичного виховання, кабінети сольфеджіо, гармонії, теорії музики, історії української та зарубіжної музики) ˗ Комп’ютерний клас ˗ Їдальні ˗ Точка бездротового доступу до мережі Інтернет ˗ Мультимедійне обладнання ˗ Спортивний комплекс ˗ Навчальні корпуси ˗ Гуртожитки |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
| − Офіційний сайт ЛНУ ім І. Франка https://www.lnu.edu.ua/ − Веб-сторінка факультету культури і мистецтв − Фахові наукові видання ЛНУ ім І. Франка − Точка бездротового доступу до мережі Інтернет; − Навчально-методичні комплекси дисциплін (робочі програми навчальних дисциплін; силабуси; матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін; програми практик; методичні вказівки щодо виконання курсових та магістерських робіт) − Графіки навчального процесу − Наукова бібліотека, читальні зали − Віртуальне навчальне середовище Moodle − Корпоративна пошта |
Національна кредитна мобільність
| Національна кредитна мобільність забезпечується на основі укладених договорів з вітчизняними ЗВО, зокрема з Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка, Дрогобицьким державним педагогічним університетом імені Івана Франка, Прикарпатським національним університетом імені Василя Стефаника, Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича, Львівською національною музичною академією імені Миколи Лисенка. |
Міжнародна кредитна мобільність
| Програма Erasmus+, започаткована союзом у 2014 році, що передбачає навчальну кредитну мобільність студентів і викладачів за участю Львівського національного університету імені Івана Франка та університетів Австрії, Болгарії, Хорватії, Чеської республіки, Естонії, Франції, Німеччини, Італії, Греції, Литви, Латвії, Нідерландів, Польщі, Португалії, Словенії, Іспанії, Туреччини тощо (понад 40 навчальних закладів) в межах підписаних угод. |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | За умови володіння українською мовою |
Код н/д
|
Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти, практики, кваліфікаційна робота)
| Кількість кредитів
| Форма підсумкового контролю
|
| |||
1.1.Цикл загальної підготовки | |||
ЗК1.1.01 | Педагогіка вищої школи | 3 | екзамен |
ЗК1.1.02 | Іноземна мова за професійним спрямуванням | 3 | екзамен |
1.2 Цикл професійної та практичної підготовки | |||
ПП1.2.01 | Проблеми сучасного музикознавства | 3 | екзамен |
ПП1.2.02 | Методика викладання музично-теоретичних дисциплін у закладах вищої освіти | 3 | екзамен |
ПП1.2.03 | Педагогічна (асистентська) практика | 6 | Дифер. залік |
ПП1.2.04 | Виробнича (переддипломна) практика | 6 | Дифер. залік |
ПП1.2.05 | Атестаційний екзамен | 3 | екзамен |
ПП1.2.06 | Кваліфікаційна робота | 15 | Захист в ЕК |
Спеціалізація «Музикознавство» | |||
ПП1.2.1.01 | Музична психологія | 3 | екзамен |
ПП1.2.1.02 | Історія музичних культур слов’янських країн | 6 | екзамен |
ПП1.2.1.03 | Основний музичний інструмент | 6 | залік, екзамен |
ПП1.2.1.04 | Музична естетика | 3 | екзамен |
ПП1.2.1.05 | Магістерський семінар | 6 | залік |
2. Вибіркові навчальні дисципліни | |||
2.1. Дисципліни вільного вибору студента | |||
З.К.2.1.1.01 | Дисципліни вільного вибору | 3 | залік |
2.1.2. Цикл професійної та практичної підготовки | |||
ПП 2.1.2.01 | Український музичний постмодернізм Проблеми сучасного етномузикознавства | 4 | залік |
ПП 2.1.2.02 | Український музичний модернізм Основи наукового тексту | 4 | залік |
ПП 2.1.2.03 | Основи музичного джерелознавства та архівістики Антропологія музичної культури | 4 | залік |
ПП 2.1.2.04 | Образ і текст Українська музична бібліографія | 5 | залік |
ПП 2.1.2.05 | Музичне краєзнавство Музична соціологія | 4 | залік |
Загальна кількість ЄКТС по нормативних ОК | 90 |