Облік, аналіз та фінансові розслідування

СпеціальністьОблік і оподаткування
Освітній ступінь
Магістр
Факультет Факультет управління фінансами та бізнесу
Гарант освітньої програми
Романів Євген Миколайович
Електронна адреса yevhen.romaniv@lnu.edu.ua
Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку quality@lnu.edu.ua

 

Загальна інформація

Повна назва закладу вищої освіти та структурного підрозділуЛьвівський національний університет імені Івана Франка

Факультет управління фінансами та бізнесу

Кафедра обліку, аналізу і контролю

Повна назва кваліфікації мовою оригіналуМагістр

Магістр обліку і оподаткування за спеціалізацією

«Облік, аналіз та фінансові розслідування»

 

Офіційна назва освітньої програмиОсвітньо-професійна програма «Облік, аналіз та фінансові розслідування» підготовки здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за галуззю знань 07 «Управління та адміністрування» зі спеціальності 071 «Облік і оподаткування»
Тип диплому та обсяг освітньої програмиДиплом магістра, одиничний, 90 кредитів ЄКТС, термін навчання 1 рік 4 місяці.
Цикл/рівеньНРК України – 7 рівень, FQ-EHEA – другий цикл, QF-LLL – 7 рівень
ПередумовиДиплом «бакалавра» («бакалавра» зі споріднених спеціальностей) або «спеціаліста» («спеціаліста» з інших спеціальностей), підтверджений документом державного зразка, що виданий закладом вищої освіти III-IV рівня акредитації, за умовами, передбаченими Правилами прийому до Львівського національного університету імені Івана Франка.
Мова викладанняУкраїнська мова
Термін дії освітньої програми до наступного планового оновлення, не перевищуючи термін акредитації

[згорнути]
Мета освітньої програми

Підготувати висококваліфікованих професіоналів, які володіють сучасними знаннями і практичними навиками з обліку, оподаткування, аналізу, аудиту, фінансових розслідувань та вміють їх застосовувати для вирішення завдань системи управління підприємств та організацій, прийняття управлінських рішень для задоволення потреб держави, суспільства, бізнесу, державного сектора економіки на міжнародному, національному, регіональному (територіальному) рівнях на основі принципів гуманності та захисту суспільних інтересів.

[згорнути]
Характеристика освітньої програми

Предметна область (галузь знань, спеціальність)Галузь знань 07 «Управління та адміністрування»

Спеціальність 071 «Облік і оподаткування»

Об’єкти вивчення: організаційна, управлінська, економічна, контрольно-аналітична, консультаційна, експертна діяльність суб’єктів господарювання та установ державного сектору у сфері обліку, аудиту, фінансових розслідувань та оподаткування.

Цілі навчання: підготовка магістрів за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування», здатних розв’язувати складні завдання і проблеми у сфері професійної діяльності з обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування, що характеризуються невизначеністю умов і вимог.

Теоретичний зміст предметної області полягає у формуванні загальних і фахових компетентностей здобувача, які базуються на поглибленому вивченні понять, категорій, теорій, досягнень світової науки, практики, професійної етики, сучасній методології досліджень соціально-економічних явищ, процесів, стратегій і концепцій в обліку, аналізі, контролі, аудиті, оподаткуванні.

Методи, методики та технології загальнонаукові та спеціальні методи досліджень закономірностей функціонування сучасної економіки на мікро- і макрорівні, економіко-математичні методи для вирішення економічних проблем і завдань управління, а також інноваційні методи, методики, технології організації обліку, контролю, аудиту, аналізу, фінансових розслідувань та оподаткування.

Інструменти та обладнання: сучасні інформаційні системи і технології, спеціалізоване програмне забезпечення, методичний  інструментарій для організації та моделювання обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування, а також для збирання та аналізу даних.

Основний фокус освітньої програмиСпеціальна освіта з обліку, аналізу та фінансових розслідувань, здатних використовувати набуті компетентності в межах професійної діяльності, які володіють термінологією, знають і вміють застосовувати на практиці наукові концепції та теорії.

Ключові слова: професійна етика і стандарти, організація обліку, оптимізація оподаткування, фінансовий аналіз, судово-бухгалтерська експертиза, облік, аналіз та аудит за видами економічної діяльності, міжнародне оподаткування, облік і звітність за міжнародними стандартами та європейськими нормативами, цифрові технології, фінансовий контроль, організація і методика фінансових розслідувань.

Особливості  програми Можливість отримати в межах однієї програми сконцентровані й систематизовані знання, уміння, навики і компетентності з обліку, аналізу, оподаткування, фінансових розслідувань і контролю. Фінансові розслідування займають основне місце в розслідуванні економічних злочинів та відіграють важливе значення у попередженні, запобіганні та розкритті правопорушень в економічній сфері. Залучення до фінансових розслідувань висококваліфікованих фахівців повинно стати запорукою ефективного функціонування Бюро економічної безпеки як суб’єктів економіки так і держави в цілому. Структура програми передбачає оволодіння поглибленими знаннями щодо організації обліку, оподаткування, контролю і аналізу діяльності підприємств і організацій; навичками застосування сучасних методів і методик формування обліково-аналітичної інформації для цілей прийняття управлінських рішень; методами контролю, аудиту і фінансових розслідувань; організації облікового процесу та розробки ефективної облікової політики; застосування інноваційних підходів у побудові систем обліку, аналізу, контролю, звітності та оподаткування для управління стратегічним розвитком суб’єктів економіки.

 

[згорнути]
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштуванняУніверсальність та специфіка підготовки дає можливість випускникам за спеціалізацією «Облік, аналіз та фінансові розслідування» швидко й успішно адаптуватися до сучасних вимог на ринку праці та влаштовуватися на престижні й високооплачувані посади в різних сферах діяльності або зі знанням справи започаткувати власний бізнес. Магістр обліку і оподаткування здатен виконувати професійні види робіт й обіймати посади професіоналів, посадові обов’язки яких вимагають володіння компетентностями у сфері обліку, аналізу, аудиту та оподаткування відповідно до Державного класифікатора професій ДК 003:2010:

1210.1 – керівники підприємств, установ та організацій

1229.1 – головний державний аудитор, головний державний податковий ревізор-інспектор

1229.3 – головний державний фінансовий інспектор у районі (місті)

1229.7 – головний інспектор, головний контролер, керівник (директор, начальник та ін.) підрозділу (служби, управління, департаменту та ін.) з безпеки (фінансово-економічної, інформаційної)

1231 – керівники фінансових, бухгалтерських, економічних, юридичних та адміністративних підрозділів та інші керівники: головний бухгалтер, головний касир, головний ревізор, завідувач каси, завідувач цехової бухгалтерії, начальник бюро та/або контрольно-ревізійного відділу, начальник централізованої бухгалтерії

1232 – керівник групи обліку

1478 – менеджер (управитель) у  слідчій діяльності

1479 – менеджер (управитель) з організації консультативних послуг

2310.2 – викладачі університетів та закладів вищої освіти

2320 – викладачі середніх навчальних закладів

24 Інші професіонали

241. Професіонали в сфері державної служби, аудиту, бухгалтерського обліку, праці та зайнятості, маркетингу, ефективності підприємництва, раціоналізації виробництва та інтелектуальної власності

2411 – професіонали в галузі аудиту та бухгалтерського обліку.

2411.1 – молодший науковий співробітник (аудит, бухгалтерський облік), науковий співробітник (аудит, бухгалтерський облік), науковий співробітник-консультант (аудит, бухгалтерський облік)

2411.2 – професіонали у галузі аудиту та бухгалтерського обліку, аудитори та кваліфіковані бухгалтери (аудитор, бухгалтер (з дипломом магістра), бухгалтер-експерт, бухгалтер-ревізор,  консультант з податків і зборів)

2414.2 – професіонали з питань фінансово-економічної безпеки (аналітик з питань фінансово-економічної безпеки)

2419.3 – професіонали державної служби (державний аудитор, державний експерт, детектив, казначей, спеціаліст-бухгалтер)

2433.2 – аналітик консолідованої інформації

2441.2 – економіст з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності, економіст з податків і зборів, економіст з фінансової роботи, економічний радник, консультант з економічних питань, член ревізійної комісії

Академічні права випускників, подальше навчанняМожливість навчання за програмою третього освітньо-наукового рівня вищої освіти, набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти, участь у програмах навчання упродовж всього життя тощо.

[згорнути]
Викладання та оцінювання

Викладання та навчанняСтудентоцентроване навчання, самонавчання, проблемно-орієнтоване навчання, навчання через практику, навчання на основі досліджень сприяє високому рівню досягнення програмних результатів.

Аудиторне навчання поєднується з онлайн навчанням на платформі Moodle та у комунікаційному застосунку Teams. Невід’ємним елементом викладання та навчання є робота з первинною документацією та звітністю. Періодично відбуваються професійні зустрічі з науковцями, практиками бухгалтерами та аудиторами, стейкхолдерами так роботодавцями.

ОцінюванняОцінювання якості освоєння освітньо-професійної програми включає поточний і підсумковий контроль знань (семестровий контроль та атестацію здобувачів вищої освіти).

Оцінювання результатів проводиться відповідно до Положення про контроль та оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти Львівського національного університету імені Івана Франка:

https://www.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/03/reg_education-results.pdf.

Поточний контроль здійснюється на семінарських, практичних, лабораторних заняттях (усне або письмове опитування, експрес-контроль, виступи студентів при обговоренні питань, контрольні роботи, тестовий контроль, звіти про лабораторні роботи, презентації, мозкові атаки, робота в малих групах, ділові ігри тощо). Підсумковий (семестровий) контроль – письмові екзамени, заліки (диференційовані заліки). Атестація здобувачів вищої освіти – захист кваліфікаційної магістерської роботи.

[згорнути]
Програмні компетентності

Інтегральна компетентністьЗдатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання, виробничі ситуації та практичні проблеми у сфері професійної діяльності із поглибленим рівнем знань та вмінь інноваційного характеру, достатнім рівнем інтелектуального потенціалу або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності ЗК01. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК03. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.

ЗК04. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК05. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК06. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК07. Здатність працювати в міжнародному контексті.

ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (із експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).

ЗК09. Цінування та повага різноманітності ти мультикультурності.

ЗК10. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

ЗК11. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

Фахові компетентності

спеціальності

СК01. Здатність формувати та використовувати облікову інформацію для прийняття ефективних управлінських рішень на всіх рівнях управління підприємством в цілях підвищення ефективності, результативності та соціальної відповідальності бізнесу.

СК02. Здатність організовувати обліковий процес та регламентувати діяльність його виконавців у відповідності з вимогами менеджменту підприємства.

СК03. Здатність застосовувати теоретичні, методичні і практичні підходи щодо організації обліку, контролю, планування та оптимізації податкових розрахунків.

СК04. Здатність формувати фінансову звітність за міжнародними стандартами, коректно інтерпретувати, оприлюднювати й використовувати відповідну інформацію  для прийняття ефективних управлінських рішень.

СК05. Здатність застосовувати методи і методики аналітичного забезпечення сучасних систем менеджменту з урахуванням стратегії розвитку підприємства в умовах невизначеності, ризику та/або асиметричності інформації.

СК06. Використовувати міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг з дотриманням вимог професійної етики в процесі практичної діяльності.

СК07. Здатність формулювати завдання, удосконалювати методики та впроваджувати сучасні методи фінансового та управлінського обліку, аналізу, аудиту і оподаткування у відповідності зі стратегічними цілями підприємства.

СК08. Здатність виконувати адміністративно-управлінські функції у сфері діяльності суб’єктів господарювання, органів державного сектору.

СК09. Здатність здійснювати діяльність з консультування власників, менеджменту підприємства та інших користувачів інформації у сфері обліку, аналізу, контролю, оподаткування.

СК10. Здатність проводити наукові дослідження з метою вирішення актуальних завдань теорії, методики, організації та практики обліку, аудиту, аналізу, контролю, оподаткування.

[згорнути]
Програмні результати навчання (ПРН)

 ПР01. Вміти розвивати та підвищувати свій загальнокультурний і професійний рівень, самостійно освоювати нові методи роботи та знання щодо комплексного бачення сучасних проблем економіки та управління.

ПР02. Знати теорію, методику і практику формування облікової інформації за стадіями облікового процесу і контролю для сучасних і потенційних потреб управління суб’єктами господарювання з урахуванням професійного судження.

ПР03. Вільно спілкуватися іноземною мовою усно і письмово при обговоренні результатів досліджень та інновацій.

ПР04. Організовувати, розвивати, моделювати системи обліку і координувати діяльність облікового персоналу з урахуванням потреб менеджменту суб’єктів господарювання.

ПР05. Володіти інноваційними технологіями, обгрунтовувати вибір та пояснювати застосування нової методики підготовки і надання облікової інформації для потреб управління суб’єктом господарювання.

ПР06. Визначати інформаційні потреби користувачів облікової інформації в управлінні підприємством, надавати консультації управлінському персоналу суб’єкта господарювання щодо облікової інформації.

ПР07. Розробляти внутрішньофірмові стандарти і форми управлінської та іншої звітності суб’єктів господарювання.

ПР08. Обгрунтовувати вибір оптимальної системи оподаткування діяльності суб’єкта господарювання на підставі діючого податкового законодавства.

ПР09. Формувати фінансову звітність за національними та міжнародними стандартами для суб’єктів господарювання на корпоративному рівні, оприлюднювати і використовувати відповідну інформацію для  прийняття управлінських рішень.

ПР10. Збирати, оцінювати та аналізувати фінансові та нефінансові дані для формування релевантної інформації в цілях прийняття управлінських рішень.

ПР11. Розробляти та оцінювати ефектиність системи контролю суб’єктів господарювання.

ПР12. Обгрунтовувати інноваційні підходи до інформаційного забезпечення системи контролю використання ресурсного потенціалу суб’єктів господарювання та органів державного сектора з урахуванням стратегії розвитку бізнесу.

ПР13. Знати міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутні послуг з дотриманням вимог професійної етики.

ПР14. Обгрунтовувати вибір і порядок застосування управлінських інформаційних технологій для обліку, аналізу, аудиту та оподаткування в системі прийняття управлінських рішень з метою їх оптимізації.

ПР15. Застосовувати наукові методи досліджень у сфері обліку, аудиту, аналізу, контролю та оподаткування та імплементувати їх у професійну діяльність та господарську практику.

ПР16. Здійснювати публічні ділові і наукові комунікації задля вирішення комунікативних завдань державною та іноземними мовами.

ПР17. Готувати й обгрунтовувати висновки задля консультування власників, менеджменту суб’єкта господарювання та інших користувачів інформації у сфері обліку, аудиту, аналізу, контролю, оподаткування.

ПР18. Дотримуватися норм професійної та академічної етики, підтримувати врівноважені стосунки з членами колективу (команди), споживачами, контрагентами, контактними аудиторіями.

ПР19. Вміти проектувати, планувати і проводити пошукові і розвідувальні роботи, здійснювати їх інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення.

За освітньою програмою

ПР20. Застосовувати теоретичні засади, сучасні прийоми і основні положення методики виявлення, розслідування та попередження економічних та господарських злочинів.

ПР21. Проводити фінансові розслідування злочинів у сфері господарської діяльності, оформляти аналітичні висновки та інші документи.

[згорнути]
Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпеченняНауково-педагогічні працівники, залучені до реалізації освітнього процесу за освітньо-професійною програмою, є штатними співробітниками кафедри, всі мають науковий ступінь, вчене звання та підтверджений рівень наукової і професійної активності. Викладання на освітній програмі забезпечує 9 науково-педагогічних працівників, з них 1 д.е.н., проф.; 1 к.е.н., проф.; 1 д.е.н., доц.; 4 к.е.н., доц.; 2 к.е.н. До викладання окремих модулів залучаються практичні фахівці, роботодавці, стейкголдери.

З метою підвищення фахового рівня всі науково-педагогічні працівники один раз на п’ять років проходять підвищення кваліфікації, зокрема стажування, в т. ч. за кордоном.

Матеріально-технічне забезпеченняМатеріально-технічне забезпечення відповідає ліцензійним вимогам щодо надання освітніх послуг у сфері вищої світи і є достатнім для забезпечення якості освітнього процесу, зокрема: навчальні приміщення; комп’ютерні класи (лабораторії); спеціалізовані аудиторії; спортивний зал, спортивні майданчики, басейн; бібліотека, читальний зал; точки бездротового доступу до мережі Інтернет; мультимедійне обладнання; приміщення для науково-педагогічних працівників; гуртожитки; та ін.
Інформаційне та навчально-методичне забезпеченняІнформаційне та навчально-методичне забезпечення відповідає ліцензійним вимогам, має актуальний змістовий контент, базується на сучасних інформаційно-комунікаційних технологіях та включає: бібліотека, читальний зал з достатнім фондом навчальної, наукової літератури та фахових періодичних видань; електронна бібліотека; віртуальне навчальне середовище та авторські розробоки науково-педагогічних працівників, а саме: підручники та навчальні посібники з грифом МОН України; підручники та навчальні посібники з грифом Вченої ради ЛНУ імені Івана Франка; необмежений доступ до мережі Інтернет, точки бездротового доступу до мережі; корпоративна пошта; навчальні і робочі плани; графіки навчального процесу; комплекси навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін; силабуси, навчальні та робочі програми навчальних дисциплін; програми практик; методичні вказівки щодо виконання курсової роботи, кваліфікаційної (магістерської) роботи; засоби діагностики якості вищої освіти; та ін.

[згорнути]
Академічна мобільність

Національна кредитна мобільністьНа основі двосторонніх договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та університетами України:

Національний університет «Львівська політехніка»

Львівський торговельно-економічний університет

Державний університет «Житомирська політехніка»

Національний університет «Чернігівська політехніка»

Миколаївський національний аграрний університет

Міжнародна кредитна мобільністьНавчання у рамках програми ЄС Еразмус+ та на основі двосторонніх договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та закладами вищої освіти зарубіжних країн-партнерів.

Жешівський університет, Політехніка Лодзька (Польща);

Шяуляйський університет (Литва).

Навчання іноземних здобувачів вищої освітиМожливе навчання іноземних здобувачів вищої освіти за умови знання української мови та згідно з Правилами прийому до Львівського національного університету імені Івана Франка.

[згорнути]
Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність

Код НДКомпоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові роботи, практики, кваліфікаційна робота)Кількість

кредитів

Форма підсумкового контролю
1234
Обов’язкові компоненти ОП
ЗК1.1.01Професійна етика та стандарти в обліку і аудиті4Екзамен
ЗК1.1.02Методологія наукових досліджень в обліку, аудиті та оподаткуванні3Залік
пп 1.2.01Організація обліку і оптимізація оподаткування4Екзамен
пп 1.2.02Стратегічний облік і аналіз4Екзамен
пп 1.2.03Облік і звітність за міжнародними стандартами4Екзамен
пп 1.2.04Облік в управлінні суб’єктами економіки4Екзамен
пп 1.2.05Виробнича (переддипломна) практика3Залік
 Атестація:
 Кваліфікаційна (магістерська) робота12ЕК
Загальний обсяг обов’язкових компонент38
Спеціалізація «Облік, аналіз та фінансові розслідування»
пп 1.2.1.01Облік і оподаткування за видами економічної діяльності4Екзамен
пп 1.2.1.02Злочини у сфері господарської діяльності4Екзамен
пп 1.2.1.03Фінансовий аналіз3Екзамен
пп 1.2.1.04Фінансовий контроль в галузях економіки3Залік
пп 1.2.1.05Цифрові технології в обліку і оподаткуванні3Екзамен
пп 1.2.1.06Організація і методика фінансових розслідувань3Екзамен
пп 1.2.1.07Курсова робота зі спеціалізації3Залік
пп 1.2.1.08Виробнича практика (зі спеціалізації)6Залік
Загальний обсяг обов’язкових компонент29
Вибіркові компоненти ОП 
ЗК2.1.1.01Дисципліна вільного вибору3Залік
ПП2.1.2.01Судово-бухгалтерська експертиза4Залік
ПП2.1.2.02Організація і методика аудиту4Залік
ПП2.1.2.03Державний аудит4Залік
ПП2.1.2.04Аудит бізнесу4Залік
ПП2.1.2.05Аудит в облікових системах4Залік
ПП2.1.2.06Фінансово-економічна безпека4Залік
ПП2.1.2.07Аналіз за видами економічної діяльності3Залік
ПП2.1.2.08Організація і методика економічного аналізу3Залік
ПП2.1.2.09Аналіз інвестиційно-інноваційної діяльності3Залік
ПП2.1.2.10Фінансова санація і банкрутство у юридичній практиці3Залік
ПП2.1.2.11Організація і методика податкового контролю3Залік
ПП2.1.2.12Облік і оподаткування зовнішньоекономічної  діяльності3Залік
ПП2.1.2.13Організація попередження фінансових правопорушень3Залік
ПП2.1.2.14Аудит за видами економічної діяльності3Залік
ПП2.1.2.15Податковий едвайзинг і контроль3Залік
ПП2.1.2.16Податкова політика3Залік
ПП2.1.2.17Електронна податкова звітність3Залік
ПП2.1.2.18Облік і оподаткування в цифровій економіці3Залік
ПП2.1.2.19 Судові експертизи в обліку і оподаткуванні3Залік
ПП2.1.2.20Ділові комунікації іноземною мовою3Залік
Загальний обсяг вибіркових компонент:23
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ90 кредитів

Атестація здобувачів вищої освіти – це встановлення відповідності рівня та обсягу знань, умінь та компетентностей здобувача вищої освіти, який навчається за освітньою програмою, вимогам стандартів вищої освіти.

Атестація здобувачів вищої освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування» проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної (магістерської) роботи і завершується видачею документів встановленого зразка про присудження їм ступеня магістра з присвоєнням кваліфікації: Магістр обліку і оподаткування за спеціалізацією «Облік, аналіз та фінансові розслідування». Атестація здійснюється відкрито і публічно.

Кваліфікаційна (магістерська) робота передбачає розв’язання складної спеціалізованої задачі або практичної проблеми в сфері обліку та/або оподаткування, що характеризується комплексністю і невизначеністю умов, із застосуванням теорій та методів економіки.

У кваліфікаційній (магістерській) роботі не може бути академічного плагіату, фальсифікації та списування.

Кваліфікаційна (магістерська) робота має бути розміщена на сайті Львівського національного університету імені Івана Франка або випускової кафедри.

Деталізація вимог до кваліфікаційної (магістерської) роботи регламентується внутрішніми документами Львівського національного університету імені Івана Франка і факультету управління фінансами та бізнесу.

[згорнути]
Архів освітніх програм

[згорнути]