Спеціальність | Соціологія |
Освітній ступінь | Бакалавр |
Факультет | Історичний факультет |
Гарант освітньої програми | Пачковський Юрій Франкович |
Електронна адреса | yuriy.pachkovskyy@lnu.edu.ua |
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу
| Львівський національний університетімені Івана Франка історичний факультет |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації
| Бакалавр. Кваліфікація: бакалавр соціології |
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма “Соціологія” |
Тип диплома та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС, 3 р. 10 міс. |
Наявність акредитації | Сертифікат про акредитацію спеціальності Серія НД №1492446 від 25 вересня 2017 р.Львівський національний університет імені Івана Франкавідповідно до рішення Акредитаційної комісії від 27 грудня 2013 р. протокол №108 (наказ МОН України від 08.01.2014 №1-Л)з галузі знань (спеціальності) 05 Соціальні та поведінкові науки 054 Соціологія визнано акредитованим за рівнем бакалавр (на підставі наказу МОН України від 19.12.2016 № 1565)Термін дії сертифіката до 1 липня 2024 р. |
Цикл/рівень | перший (бакалаврський) рівень,НРК України – 6 рівень,FQ-EHEA – перший цикл, EQF –LLL – 6 рівень |
Передумова | Наявність повної загальної середньої освіти |
Мова викладання | Українська |
Термін дії | 5 років (до наступного планового оновлення, не перевищуючи періоду акредитації) |
Забезпечення підготовки фахівців із соціології, які володіють фундаментальними знаннями та практичними навичками соціологічних досліджень
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація) | галузь знань 05 – Соціальні та поведінкові науки спеціальність 054 – Соціологія спеціалізація: Бізнес-соціологія |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна |
Основний фокус освітньої програми | Засвоєння теоретичних знань зі бізнес-соціології, формування у студентів професійних умінь і практичних навичок для розв’язання складних завдань і проблем; розвиток загальних і фахових компетентностей, необхідних для опису та пояснення соціальної дійсності, розуміння закономірностей соціальної взаємодії, неоднозначності соціальних явищ та процесів, аналітичної роботи з соціальною інформацією. Об′єкти вивчення: закономірності функціонування та трансформації соціальних груп, спільнот і суспільств у їхньому системному взаємозв’язку. Цілі навчання: підготовка фахівців, які володіють сучасним соціологічним мисленням, теоретичними знаннями і практичними навичками, необхідними для розв’язання складних задач та практичних проблем соціології Теоретичний зміст предметної області: соціальні відносини та взаємодія; особистість, соціальні групи та спільноти; соціальні явища та процеси; соціальні практики; соціальні інститути; культура; соціальні структури та нерівності; соціальні зміни та впливи; соціальні проблеми та конфлікти в соціумі, як на національному, так і глобальному рівнях. Методи, методики та технології: методи збору й аналізу соціальної інформації Інструменти й обладнання: сучасні інформаційні технології (комунікативні, пошукові, аналітичні), спеціалізоване програмне забезпечення. |
Особливості програми | Програма передбачає поглиблені знання і практичні навички використання іноземних мов за фахом; проходження навчальної та виробничої практик. Враховує сучасні вимоги до вирішення конкретних завдань шляхом практичної підготовки. Виконується в активному дослідницькому середовищі. |
Придатність до працевлаштування | Набуті компетентності можуть застосовуватися в дослідницькій, управлінській, освітній, медійно-комунікативній, бізнесовій, політичній та інших сферах зайнятості на національному та міжнародному рівнях, що вимагають аналітичної роботи із соціальною інформацією, ефективної комунікації, управління соціальними відносинами та процесами. |
Подальше навчання | Навчання на другому рівні вищої освіти (магістр) |
Викладання та навчання | Студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване викладання, самонавчання, навчання на основі проведення соціологічних досліджень, навчальної та виробничої практики тощо. Викладання здійснюється у формі лекцій, мультимедійних та інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять, самостійного навчання, індивідуальних занять тощо. |
Система оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS та національною шкалою. Поточний контроль: усне та письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, тестування, есе, презентації, захист індивідуальних завдань, практика. Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю. Державна атестація – підготовка та публічний захист (демонстрації) кваліфікаційної роботи. |
Інтегральна компетентність | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері соціології, що передбачають застосування основних соціологічних теорій і методів та характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. |
Загальні компетентності (ЗК)
| ЗК1. Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях. ЗК2. Здатність спілкуватися англійською або іншими іноземними мовами (письмово й усно). 1. ЗК3. Здатність працювати в команді. 2. ЗК4. Здатність бути критичним і самокритичним. ЗК5. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). 3. ЗК6. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. 4. ЗК7. Навички міжособистісної взаємодії. 5. ЗК8. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 6. ЗК9. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. 7. ЗК10. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 8. ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК12. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій. ЗК 13. Здатність підтримувати загальний рівень фізичної активності й здоров’я для ведення активної професійної та соціальної діяльності. ЗК 14. Навички здійснення безпечної діяльності.
|
Фахові компетентності спеціальності (ФК)
| ФК1. Здатність оперувати базовим категоріально-понятійним апаратом соціології ФК2. Здатність до опанування та використання основних класичних та сучасних соціологічних теорій ФК3. Здатність аналізувати соціальні зміни, що відбуваються в Україні та світі в цілому ФК4. Здатність збирати, аналізувати та узагальнювати соціальну інформацію з використанням соціологічних методів ФК 5. Здатність до використання інформаційних і комунікаційних технологій в освітній, дослідницькій та іншх сферах професійної діяльності ФК6. Здатність самостійно планувати, організовувати та проводити соціологічне дослідження ФК7. Здатність використовувати спеціалізоване програмне забезпечення в дослідницькій та інших сферах професійної діяльності ФК8. Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації ФК9. Здатність презентувати результати соціологічних досліджень для фахівців та нефахівців ФК10. Здатність дотримуватися у своїй діяльності норм професійної етики соціолога |
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС)
| ФКС1. Здатність вирішувати конкретні суспільні та економіко-управлінські проблеми, здійснювати їх соціальну діагностику та надавати практичні рекомендації щодо вдосконалення механізмів функціонування та управління бізнес-середовищем. ФКС2. Здатність до створення сприятливого соціокультурного середовища для реалізації креативних ідей у бізнесі, формування ефективних бізнес-команд для реалізації завдань у сфері управління та економіки. ФКС3. Здатність до конструювання нового типу соціальних та ділових відносин, що відповідають ідеям «нової» економіки. ФКС 4. Здатність самостійно підготувати та провести кількісні / якісні дослідження щодо аналізу ринків як бізнес-середовищ. ФКС5. Здатність розробляти власні рекомендації щодо оптимізації ділових та професійних взаємодій. ФКС6. Здатність застосовувати набуті знання з метою реалізації креативних ідей та бізнес-проектів. ФКС7. Здатність проектувати підприємницьку (організаційну) діяльність на засадах соціальної (корпорпативної) відповідальності ФКС8. Здатність до аналізу економічної поведінки споживачів різних соціально-демографічних груп, впливу реклами й брендингу на її формування. |
ПРН1. Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності. ПРН2. Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми. ПРН 3. Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі. ПРН4. Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач. ПРН5. Cпілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань ПРН6. Ефективно виконувати різні ролі (зокрема організатора, комунікатора, критика, генератора ідей, виконавця тощо) у команді в процесі вирішення фахових задач. ПРН7. Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології для вирішення фахових задач, зокрема в процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації. ПРН8. Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури. ПРН9. Вміти розробляти програму соціологічного дослідження ПРН10. Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів ПРН11. Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців ПРН12. Знати та дотримуватися етичних норм професійної діяльності соціолога, зокрема слідувати гуманістичним та демократичним цінностям у професійній та громадській діяльності. ПРН13. Вирішувати конкретні суспільні та економіко-управлінські проблеми, здійснювати їх соціальну діагностику та надавати практичні рекомендації щодо вдосконалення механізмів функціонування та управління бізнес-середовищем. ПРН14. Створювати сприятливе соціокультурне середовища для реалізації креативних ідей у бізнесі, формувати ефективні бізнес-команди для реалізації завдань у сфері управління та економіки. ПРН15. Конструювати нові типи соціальних та ділових відносин, що відповідають ідеям нової, інноваційної економіки ПРН16. Самостійно реалізувати кількісні / якісні дослідження щодо аналізу ринків як бізнес-середовища. ПРН17. Розробляти власні рекомендації щодо оптимізації ділових та професійних взаємодій. ПРН18. Застосовувати набуті знання для цілей впровадження інноваційного та креативного мислення у реалізації бізнес-ідей та бізнес-проектів. ПРН19. Проектувати підприємницьку (організаційну) діяльність на засадах соціальної (корпорпативної) відповідальності ПРН20. Аналізувати економічну поведінку споживачів різних соціально-демографічних груп, вплив реклами й брендингу на її формування ПРН 21. Дотримуватися режиму роботи і відпочинку, підтримувати працездатність та здоровий спосіб життя, прагнути до фізичного самовдосконалення ПРН 22. Демонструвати та застосовувати знання з безпеки та охорони праці, дотримуватись правових норм і галузевих регламентуючих нормативів з охорони праці, розробляти заходи щодо покращення умов праці, запобігання професійним захворюванням і виробничому травматизму. |
Кадрове забезпечення | Програма реалізується науково-педагогічними працівниками кафедри соціології історичного факультету, 100% яких мають наукові ступені за спеціальністю, відповідний стаж наукової та навчальної роботи, своєчасно відбувають науково-педагогічне стажування, а також викладачі загальноуніверситетських кафедр за дисциплінами загальної підготовки. Можливе залучення сторонніх фахівців-практиків в галузі менеджменту як вітчизняних, так і закордонних на добровільних засадах для читання лекцій, проведення презентацій проектів та програм. |
Матеріально-технічне забезпечення | Використання технічного обладнання (комп’ютерів, проекторів). Освітній процес забезпечується в авдиторіях, де наявний вільний доступ до мережі Інтернет. Усі приміщення, де відбувається навчальний процес, відповідають будівельним та санітарним нормам. Студенти забезпечені персональними комп’ютерами, поєднаними у локальну мережу з під’єднанням до корпоративної мережі університету з виходом в Інтернет та доступом до хмарних сервісів університету. Соціальна інфраструктура включає гуртожитки, спортивний комплекс, пункти харчування, поліклініку, бази відпочинку. |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Наявність авторських розробок професорсько-викладацького складу (підручників, навчальних посібників, методичних матеріалів). Активне використання інформаційних ресурсів Інтернету (спеціалізованих баз даних як українських, так і закордонних, соціальних мереж, вільного програмного забезпечення, матеріалів сайтів ЗМІ тощо), освітніх ресурсів системи Moodle університету та Інтернету для дистанційного навчання. Ресурси кафедральної та наукових бібліотек Львівського національного університету імені Івана Франка. |
Національно-кредитна мобільність | На основі договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та навчальними закладами вищої освіти України. Зокрема, з факультетами соціології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. |
Міжнародна кредитна мобільність | У рамках програми ЄС Erasmus+, Горизонт 2020 на основі двосторонніх договорів між Університетом та навчальними закладами країн-партнерів. Зокрема, Варшавським університетом; Академією спеціальної освіти Марії Гжегожевської; Люблінським католицьким університетом Івана Павла II; Університетом Марії Кюрі-Склодовської; Жешівським університетом. |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | На основі свідоцтва про завершення навчання на підготовчому відділенні для іноземних громадян Центру міжнародної освіти Інституту післядипломної освіти та доуніверситетської підготовки Львівського національного університету імені Івана Франка.
|
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти, практики, кваліфікаційна робота | Кількість кредитів | Форма підсумкового контролю | |
1 | 2 | 3 | 4 | |
Обов’язкові компонети ОП | ||||
1. НОРМАТИВНІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ | ||||
1.1.Цикл загальної (гуманітарної та соціально-економічної) підготовки | ||||
ОК 1.1.01 | Українська мова (за професійним спрямуванням) | 3 | екзамен | |
ОК 1.1.02 | Історія України | 3 | залік | |
ОК 1.1.03 | Історія української культури | 3 | залік | |
ОК 1.1.04 | Філософія | 3 | екзамен | |
ОК 1.1.05 | Іноземна мова | 14 | заліки, екзамен | |
ОК 1.1.06 | Фізвиховання | 3 | залік | |
Загальний обсяг циклу загальної (гуманітарної та соціально-економічної) підготовки: | 29 | |||
1.2.Цикл професійної та практичної підготовки | ||||
ОК 1.2.01 | Інформатика для соціологів | 4 | екзамен | |
ОК 1.2.02 | Вступ до спеціальності | 4 | залік | |
ОК 1.2.03 | Соціологія Інтернету | 4,5 | екзамен | |
ОК 1.2.04 | Історія соціології | 14 | екзамени
| |
ОК 1.2.05 | Безпека життєдіяльності та цивільний захист | 3 | залік | |
ОК 1.2.06 | Соціальна статистика | 3,5 | залік | |
ОК 1.2.07 | Кількісні соціологічні дослідження | 12 | екзамен | |
ОК 1.2.08 | Теорія імовірностей та математична статистика | 4 | екзамен | |
ОК 1.2.09 | Соціологія малих груп | 4 | екзамен | |
ОК 1.2.10 | Якісні соціологічні дослідження | 8 | екзамен | |
ОК 1.2.11 | Соціологія менеджменту | 3 | залік | |
ОК 1.2.12 | Соціологія та психологія особистості | 4 | екзамен | |
ОК 1.2.13 | Сучасні соціологічні теорії | 4 | екзамен | |
ОК 1.2.14 | Соціологія права і правосвідомості | 4 | екзамен | |
ОК 1.2.15 | Методологія та проектування соціологічного дослідження | 4 | екзамен | |
ОК 1.2.16 | Соціологія політики | 4 | екзамен | |
ОК 1.2.17 | Маркетингові дрслідження | 3 | залік | |
ОК 1.2.18 | Соціологія культури | 4 | екзамен | |
ОК 1.2.19 | Соціологія економіки та праці | 4 | екзамен | |
ОК 1.2.20 | Візуальна соціологія | 4 | залік | |
ОК 1.2.21 | Соціальна структура та стратифікація | 3 | екзамен | |
ОК 1.2.22 | Навчальна (ознайомча) практика | 3 | диф. залік | |
ОК 1.2.23 | Навчальна практика | 3 | диф. залік | |
ОК 1.2.24 | Виробнича практика | 4,5 | диф. залік | |
ОК 1.2.25 | Кваліфікаційна робота | 6 | захист кваліфікаційної роботи | |
Загальний обсяг циклу професійної та практичної підготовки: | 118 | |||
1.3.Цикл дисциплін спеціалізацій | ||||
1.3.1. СПЕЦІАЛІЗАЦІЯ «ПРИКЛАДНА СОЦІОЛОГІЯ» | ||||
ОК 1.3.1.01 | Курсова робота | 6 | диф. залік | |
ОК 1.3.1.02 | Економічна психологія | 4 | екзамен | |
ОК 1.3.1.03 | HR-менеджмент | 4 | екзамен | |
ОК 1.3.1.04 | Соціологія ринків | 3 | залік | |
ОК 1.3.1.05 | Практикум з бізнес-соціології | 5 | залік | |
ОК 1.3.1.06 | Соціологія бізнесу та підприємництва | 4 | екзамен | |
ОК 1.3.1.07 | Основи споживчої поведінки | 3,5 | екзамен | |
ОК 1.3.1.08 | Соціологія реклами та брендинг | 4,5 | екзамен | |
Загальний обсяг циклу дисциплін спеціалізації: | 28 | |||
Загальний обсяг обов’язкових компонент | 180 | |||
Вибіркові компоненти ОП | ||||
2. ВИБІРКОВІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ спеціалізації “Прикладна соціологія”
| ||||
2.1. Дисципліни вільного вибору студента | ||||
2.1.1 Цикл загальної (гуманітарної та соціально-економічної) підготовки | ||||
ВБ 2.1.1.01 | Дисципліни вільного вибору студентом | 12 | 4 заліки | |
2.1.2. Цикл професійної і практичної підготовки | ||||
ВБ 2.1.2.01 |
| 3 | залік | |
ВБ2.1.2.02 | 1. Соціологія освіти 2. Соціологія громадської думки 3. Соціологія інноваційного розвитку | 3 | залік | |
ВБ2.1.2.03 | 1. Соціологія молоді 2. Соціологія дозвілля 3. Цифрова соціологія | 4 | залік | |
ВБ2.1.2.04 | 1. Соціологія дитинства 2. Соціологія вікових груп 3. Соціологія соціальної роботи | 4 | залік | |
ВБ2.1.2.05 | 1. Основи проектного менеджменту 2. Управління соціальними проектами 3. Основи формування іміджу | 4 | залік | |
ВБ2.1.2.06 | 1. Соціологія сім’ї 2. Соціологія глобалізації 3. Соціологія повсякденності | 4 | залік | |
ВБ2.1.2.07 | 1. Соціологія девіантної поведінки 2. Соціологія релігії 3. Соціальні проблеми сучасності | 4 | залік | |
ВБ2.1.2.08 | 1. Соціологія в Україні 2. Соціологія війни та миру 3. Соціологія громад та громадянського суспільства | 4 | залік | |
ВБ2.1.2.09 | 1. Етносоціологія 2. Соціологія гендеру 3. Соціологія колективної пам’яті | 4 | залік | |
ВБ2.1.2.10 | 1. Корпоративна соціальна відповідальість 2. Соціальна відповідальність бізнесу 3. Етика бізнесу | 4 | залік | |
ВБ2.1.2.11 | 1. Корпоративна культура 2. Ділові комунікації 3. Технології запобігання та управління конфліктами | 3 | залік | |
ВБ2.1.2.12 | 1. Соціологія міста 2. Соціальні технології 3. Презентація результатів соціологічного дослідження | 3 | залік | |
ВБ2.1.2.13 | 1.Компаративна соціологія 2.Соціологія соціальних змін 3.Соціологія регіоналізму | 4 | залік | |
Загальний обсяг вибіркових компонент | 60 | |||
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | 240 |
Форма атестації здобувачів вищої освіти
Атестація випускників освітньої програми спеціальності 054 – Соціологія проводиться у формі захисту кваліфікаційної роботи та завершується видачею документа встановленого зразка про присудження йому ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації: Бакалавр з соціології зі спеціалізації «Прикладна соціологія»
Атестація випускників повинна забезпечити оцінювання результатів навчання та рівня сформованості спеціальних компетентностей у відповідності з Положенням “Про екзаменаційну комісію у Львівському національному університеті імені Івана Франка”.
Атестація здійснюється відкрито і публічно.