Право

СпеціальністьПраво
Освітній ступінь
Бакалавр
Факультет Юридичний факультет
гарант освітньої програми
Косович Віталій Мирославович
Адреса vitaliy.kosovych@lnu.edu.ua
Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку quality@lnu.edu.ua

 

Загальна інформація

Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділуЛьвівський національний університет імені Івана Франка

Юридичний факультет

Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналуБакалавр

Бакалавр права

Офіційна назва освітньої програмиОсвітньо-професійна програма «Право»
Тип диплому та обсяг освітньої програмиДиплом бакалавра, одиничний

Тривалість навчання – 3 роки 10 місяців

На базі повної загальної середньої освіти – 240 кредитів ЄТКС

 

Наявність акредитації Сертифікат про акредитацію НД № 1492452, виданий Акредитаційною комісією МОН України, дійсний до 01.07.2023 р.
Цикл/рівеньНРК України- 6 рівень

FQ-EHEP – перший цикл

EQF-LLL – 6 рівень

ПередумовиНаявність повної загальної середньої освіти
Мова викладанняУкраїнська
Термін дії освітньої програмиДо наступного планового оновлення, не перевищуючи періоду акредитації
Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програмиhttp://law.lnu.edu.ua/academics/bachelor

[згорнути]
Мета освітньої програми

Метою освітньої програми є формування у випускника здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі права або у процесі навчання, що передбачає застосування правових доктрин та принципів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов

[згорнути]
Характеристика освітньої програми

Предметна область (галузь знань, спеціальність,

спеціалізація)

08 – Право;

081 – Право

Об’єкт вивчення: право як соціальне явище, правова природа принципів права, прав та свобод людини, правових інститутів, джерел права, правових цінностей.

Цілі навчання: формування компетентностей, необхідних для розуміння природи і функцій права, змісту його основних галузей та правових інститутів, тлумачення та застосування права, а також особливостей та меж правового регулювання різних суспільних відносин.

Теоретичний зміст предметної області складає формування знань про: основи поведінки та правовий статус індивідів і соціальних груп; творення, тлумачення та застосування права; правові цінності, принципи, а також природу і зміст правових інститутів базових галузей права; етичні стандарти правничої професії.

Методи, методики та технології

Методи навчання: загальнонаукові і спеціальні методи пізнання правових явищ, в тому числі групова дискусія, моделювання, виконання аналітичних завдань, рольові ігри, розв’язання кейсів, дебати, виконання наукових робіт, проходження практики, самонавчання, методики з правової оцінки поведінки чи діяльності суб’єктів правовідносин, вирішення правової проблеми (ситуації).

Освітні технології: інформаційно-комунікативні, інтерактиві, аудіовізуальні технології, технології контекстного навчання, ситуативного моделювання, проектні технології.

Інструменти та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання, інформаційні ресурси та спеціальне програмне забезпечення, що застосовуються у діяльності в сфері права.

Орієнтація освітньої програмиОсвітньо-професійна програма
Основний фокус освітньої програмиЗагальна освіта в галузі 08 Право, спеціальності 081 Право

Освітня програма сфокусована на базову теоретичну та практичну  підготовку юриста із найбільш широким світоглядом, формування у здобувачів компетентностей, в тому числі знань та вмінь, необхідних для здійснення професійної діяльності у сфері права.

Ключові слова: право, галузь права, правові цінності, права людини, принципи права, правотворення, правотлумачення, правозастосування

Особливості програми1.Студентоцентроване навчання, яке полягає у всебічному врахуванні інтересів та позиції здобувачів освіти в ході реалізації освітньої програми;

2.Практично орієнтоване навчання, яке полягає не лише у засвоєнні базових теоретичних знань здобувачами освіти, а й формування навиків їх практичної реалізації;

3. Інтернаціоналізація та залучення здобувачів освіти до міжнародної освітньої спільноти;

4.Формування у здобувачів освіти ціннісних та етичних орієнтирів у професійній сфері.

5.Проведення занять висококваліфікованими науково-педагогічними працівниками з високим рівнем професійної компетентності

[згорнути]
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштування3432 Судові секретарі, виконавці та розпорядники

3435.3 Організатори діловодства (система судочинства)

3436.1 Помічники керівників підприємств, установ та організацій

3451 Інспектори правоохоронних органів та фахівці із дізнання

3452 Фахівці кримінально-виконавчої служби

5162 Міліціонери

5163 Працівники кримінально-виконавчої служби

 

Подальше навчанняМають право на вступ для здобуття освітнього ступеня Магістр Права у разі складення ЄФВВ та ЄВІ.

[згорнути]
Викладання та оцінювання

Викладання та навчанняСтудентоцентроване навчання, самонавчання, проблемно-орієнтоване навчання, навчання через практику, написання курсових робіт, процесуальних документів, виконання інших практичних завдань.
ОцінюванняМетоди оцінювання: усне опитування, тести, виконання практичних завдань/задач, розв’язання кейсів, колоквіум, формування та презентація проєктів, усний іспит/залік, написання есе, захист звіту про проходження практики.

Оцінювання здійснюється за 100-бальною шкалою ECTS (А, В, С, D, E, FX) та національною шкалою («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно»); для недиференційованих заліків – за вербальною шкалою («зараховано», «не зараховано»).

[згорнути]
Програмні компетентності

Інтегральна компетентністьЗдатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у професійній правничій діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування правових доктрин, принципів та правових норм і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК)ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК3. Знання та розуміння предметної та розуміння професійної діяльності.

ЗК4. Здатність спілкуватись державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК5. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК6. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.

ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК8. Здатність бути критичним і самокритичним.

ЗК9. Здатність працювати в команді.

ЗК10. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК12. Здатність усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми.

ЗК13. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку права, його місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій.

ЗК14. Цінування та повага різноманітності і мультикультурності.

ЗК15.Прагнення до збереження навколишнього середовища.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)СК1. Здатність застосовувати знання з основ теорії та філософії права як для аналізу теоретичних проблем, так і вирішення практичних задач. Знання і розуміння соціальної природи та структури правничої професії, усвідомлення та розуміння її ролі у суспільстві та державі.

СК2. Знання і розуміння ретроспективи формування правових та державних інститутів в Україні та зарубіжних країнах, розуміння історично-правових закономірностей розвитку держави і права в Україні та світі. Здатність застосовувати історико-правові знання для поглибленого розуміння природи правових явищ та інститутів.

СК3.  Повага до честі і гідності людини як найвищої соціальної цінності, що базується на особистому переконанні щодо важливості їх дотримання та захисту. Розуміння правової природи честі і гідності людини та їх значення для розвитку правової держави.

СК4. Знання і розуміння міжнародних стандартів прав людини, положень Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також практики Європейського суду з прав людини. Здатність їх використовувати як інструмент захисту прав людини у національних та міжнародних судах.

СК5. Здатність застосовувати знання щодо засад і змісту інститутів міжнародного публічного права, а також міжнародного приватного права у юридичній (у тому числі судові) практиці, для підготовки текстів юридичних документів, аналізу судових та адміністративних рішень.

СК6. Знання і розуміння основ інституційного та галузевого права Європейського Союзу. Усвідомлення його ролі у формуванні та функціонуванні громадянського суспільства у європейських країнах.

СК7. Здатність застосовувати знання завдань, принципів і доктрин національного права, а також змісту правових інститутів та юридичних норм щонайменше з таких галузей права як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, сімейне право, кримінальне і кримінальне процесуальне право. Вміння використовувати дані знання у юридичній практиці.

СК8. Знання і розуміння особливостей реалізації та застосування норм матеріального і процесуального права у різних сферах правового регулювання.

СК9. Знання і розуміння основ правового регулювання обігу публічних грошових коштів, змісту основних фінансово-правових понять, особливостей функціонування основних підгалузей та інститутів фінансового права.

СК10. Знання і розуміння соціальної природи трудових відносин та їх правового регулювання, застосування норм законодавства про працю в різних практичних ситуаціях. Вміння аналізувати та розробляти колективні та трудові договори і угоди, аналізувати та вирішувати практичні ситуації щодо яких виникають трудові спори.

СК11. Здатність визначати та виокремлювати належні й прийнятні для юридичного аналізу факти, систематизувати та досліджувати їх з використанням методів критичного, аналітичного та логічного мислення.

СК12. Здатність детально, послідовно і системно аналізувати правові проблеми та конфлікти, формувати та обґрунтовувати правові позиції у юридичних документах (зверненнях громадян, аналітичних довідках, процесуальних документах).

СК13. Здатність до критичного, аналітичного, логічного та системного аналізу правових явищ, норм та інститутів. Уміння застосовувати набуті знання у професійній юридичній діяльності.

СК14. Здатність до консультування з правових питань, зокрема, щодо можливих способів захисту чи поновлення прав клієнтів, попередження ймовірних порушень їхніх прав та ін.,  з дотриманням вимог професійної етики, норм щодо нерозголошення персональних даних та захисту конфіденційної інформації.

СК15. Здатність до самостійної підготовки проектів актів правозастосування у різних сферах правового регулювання, зокрема проектів постанов, розпоряджень, рішень, наказів, ухвал, вироків, висновків та ін.

СК16. Здатність до логічного, аналітичного, критичного і системного аналізу документів, уважного та ретельного їх вивчення, розуміння їх правового характеру, значення та юридичних наслідків.

[згорнути]
Програмні результати навчання (ПРН)

Соціально- гуманітарна ерудованість1 Визначати переконливість аргументів під час підготовки юридичних документів, вирішення правових ситуацій, оцінки та аналізу заздалегідь невідомих умов та обставин. Підбирати переконливі і вагомі контраргументи.

2 Здійснювати системний аналіз суспільних та юридичних процесів у контексті аналізованої проблеми, демонструвати, аргументувати та доводити власне бачення шляхів її розв’язання.

3 Проводити збір, оцінку та інтегрований аналіз належних та прийнятних матеріалів, фактичних даних та документів з різних джерел.

4 Формулювати, критично оцінювати та аргументувати власні обґрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми.

5 Давати короткий, але змістовний висновок щодо окремих фактичних обставин (даних) з достатньою обґрунтованістю та аргументацією.

6 Оцінювати недоліки і переваги аргументів та контраргументів, аналізуючи відому проблему. Прогнозувати можливі шляхи її розвитку та підшуковувати способи вирішення.

Дослідницькі навички

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Сформулювати тему власного дослідження, скласти та узгодити його план, самостійно оцінювати, збирати та аналізувати матеріали за визначеними джерелами, самостійно відбирати додаткові джерела.

8. Використовувати різноманітні інформаційні джерела (бібліотечні каталоги, архіви, електронні ресурси тощо) для повного та всебічного встановлення та аналізу певних обставин та фактів.

9. Самостійно визначати ті обставини, для з’ясування, оцінки чи аналізу яких потрібна допомога, і діяти відповідно до отриманих рекомендацій.

10. Вільно спілкуватися державною мовою та іноземними мовами (однією з офіційних мов Ради Європи), як усно, так і письмово, правильно вживаючи правничу термінологію, сприймаючи автентичні правничі тексти, володіти фаховою лексикою та фразеологією.

11. Володіти базовими навичками риторики та юридичної аргументації, точно і змістовно формулювати свою позицію, коректно і уважно підбирати аргументи та контраргументи.

12. Доносити до респондента матеріал з певної проблематики доступно і зрозуміло, уникати неточностей та двозначностей, не ускладнювати матеріал канцеляризмом та недоцільним вживанням юридичної термінології.

13. Пояснювати характер юридично значимих та інших подій та процесів з розумінням їхнього професійного та суспільного контексту, з врахуванням можливих юридичних та суспільних наслідків.

14. Самостійно збирати, належно аналізувати та використовувати статистичну інформацію, отриману з першоджерел та вторинних джерел для своєї професійної діяльності. Аналізувати достовірність джерел походження інформації під час її вибірки та аналізу;

15. Вільно використовувати для професійної діяльності доступні інформаційні технології і бази даних. Вміти знаходити за їхньою допомогою національні та зарубіжні нормативно-правові акти, зразки документів, іншу інформацію та матеріали;

16. Користуватися комп’ютерними програмами, необхідними у професійній діяльності, демонструвати їх застосування під час підготовки юридичних документів – заяв, скарг, клопотань, позовних заяв та ін.

17. Працювати в групі як учасник, формуючи власний внесок у виконання завдань групи. Демонструвати здібності до роботи у команді та лідерські здібності, володіти сучасними методами командної роботи.

18. Виявляти знання і розуміння щодо визначення основних сучасних правових доктрин, цінностей та принципів функціонування національної правової системи;

19. Демонструвати необхідні знання та розуміння сутності та змісту основних правових інститутів та норм щонайменше з таких фундаментальних галузей права як: конституційне право, адміністративне право і адміністративне процесуальне право, цивільне і цивільне процесуальне право, сімейне право, кримінальне і кримінальне процесуальне право;

20. Логічно, ґрунтовно, системно та послідовно пояснювати природу за зміст, правову природу та значення основних правових явищ і процесів.

21. Застосовувати набуті знання та професійні навички у різних правових ситуаціях, виокремлювати та аналізувати юридично значущі факти і формувати обґрунтовані правові висновки у юридичних документах (зверненнях громадян, аналітичних довідках, процесуальних документах).

22. Готувати проекти постанов, розпоряджень, рішень, наказів, ухвал, вироків, висновків та інших  актів застосування права відповідно до правового висновку зробленого у різних правових ситуаціях, дотримуючись при цьому стандартів діловодства та професійної етики;

23. Надавати консультації щодо можливих способів захисту прав та інтересів клієнтів у різних правових ситуаціях, попередження ймовірних випадків їхнього порушення, з дотриманням вимог професійної етики, належним дотриманням норм щодо нерозголошення персональних даних та захисту конфіденційної інформації.

[згорнути]
Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпеченняВикладачами на ОП є досвідчені науково-педагогічні працівники Львівського національного університету ім. І. Франка, які мають наукові ступені доктор юридичних наук, кандидат юридичних наук, доктор філософії, займають посади професорів та доцентів кафедр, мають достатній стаж науково-педагогічної роботи, систематично підвищують свою кваліфікацію.

До забезпечення практичної підготовки здобувачів освіти залучаються практикуючі юристи, представники роботодавців.

Матеріально-технічне забезпеченняМатеріально-технічне забезпечення є достатнім для досягнення поставлених завдань, цілей та програмних результатів освітньої програми.

Заняття відбуваються в навчальних приміщеннях юридичного факультету, що є пристосованими для проведення лекційних та практичних занять.

В навчальному процесі застосовуються мультимедійні аудиторії, обладнані технічними

засобами і пристроями, що дозволяють ефективно застосовувати інтерактивні методи викладання.

Здобувачі освіти можуть використовувати спеціально облаштований Студентський простір для групової, чи індивідуальної роботи.

Студенти мають доступ до комп’ютерного класу, оснащеного комп’ютерами з ліцензійним програмним забезпеченням та іншими необхідними технічними засобами.

Для дистанційної роботи зі студентами використовуються платформи Moodle, Microsoft Teams, ZOOM та інші

Інформаційне та навчально-методичне забезпеченняПрозорість та відкритість навчального процесу за освітньою програмою забезпечується шляхом розміщення інформації про неї на офіційному сайті юридичного факультету Львівського національного університету ім. І. Франка: https://law.lnu.edu.ua/

На сайті розміщуються усі навчально-методичні матеріали, в тому числі силабуси та робочі навчальні програми, інформація про контрольні заходи та інші необхідні дані про освітню програму.

Вступники, здобувачі освіти та інші стейкхолдери можуть одержати інформацію про освітню програму через офіційні сторінки факультету в соціальних мережах Facebook, Instagram, Telegram.

В Університеті функціонує Наукова бібліотека Львівського національного університету імені Івана Франка, фонди якої включають, зокрема, найновішу спеціалізовану юридичну літературу і доступ здобувачів освіти до якої є безоплатним.

Розроблено електронні курси навчальних дисциплін у системі Moodle, існує доступ до баз даних Scopus, Web of Science, силабусів, робочих та навчальних програм курсів.

 

[згорнути]
Академічна мобільність

Національна кредитна мобільністьЗдійснюється на підставі угод, укладених між Львівським національним університетом імені Івана Франка та іншими закладами вищої освіти України.
Міжнародна кредитна мобільністьНа юридичному факультеті проводиться система інформаційних та комунікативних заходів щодо популяризації академічної мобільності студентів.

Студенти мають можливість реалізувати своє право на академічну мобільність через програму  Еразмус+, а також на підставі двосторонніх угод, укладених з іноземними закладами вищої освіти.

За результатами навчання в Школах іноземного права (Школа польського та європейського права, Школа німецького права, Школа американського права) студенти мають можливість пройти стажування в юридичних компаніях іноземних держав.

 

Навчання іноземних здобувачів вищої освітиМожливе за умови вивчення ними курсу української мови та згідно з Правилами прийому до Львівського національного університету імені Івана Франка

[згорнути]
Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність

Код н/дКомпонента освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові роботи, практики тощо)Кількість кредитівФорма підсумкового контролю
1.2.3.4.
Обов’язкові компоненти ОП
Цикл загальної підготовки
ОК(з) 1Українська мова (за професійним спрямуванням)3залік
ОК(з) 2Безпека життєдіяльності3залік
ОК(з) 3Історія української культури3залік
ОК(з) 4Логіка3екзамен
ОК(з) 5Аналітична економіка3екзамен
ОК(з) 6Філософія3екзамен
ОК(з) 7Іноземна мова14екзамен
Цикл професійної і практичної підготовки
ОК(п) 8.Історія держави і права України5екзамен
ОК(п) 9Історія держави і права заруб. країн5екзамен
ОК(п) 10Теорія та філософія права9екзамен
ОК(п) 11Конституційне право України5екзамен
ОК(п) 12Судові і правоохоронні органи3залік
ОК(п) 13Міжнародні стандарти захисту прав людини3залік
ОК(п) 14Римське приватне право3залік
ОК(п) 15Соціологія3залік
ОК(п) 16Адміністративне право України7,5екзамен
ОК(п) 17Цивільне право України17,5екзамен
ОК(п) 18Кримінальне право України17екзамен
ОК(п) 19Трудове право України7екзамен
ОК(п) 20Фінансове право України3екзамен
ОК(п) 21Інтелектуальна власність3екзамен
ОК(п) 22Кримінально-процес. право України6екзамен
ОК(п) 23Професійна етика юриста3залік
ОК(п) 24Основи права Європейського Союзу3залік
ОК(п) 25Міжнародне приватне право3екзамен
ОК(п) 26Охорона праці3екзамен
ОК(п) 27Політичні і правові вчення: Історія та сучасність3залік
ОК(п) 28Муніципальне право України3екзамен
ОК(п) 29Адміністративне процесуальне право3екзамен
ОК(п) 30Криміналістика4екзамен
ОК(п) 31Цивільне процесуальне право України5екзамен
ОК(п) 32Корпоративне право3екзамен
ОК(п) 33Міжнародне публічне право3екзамен
ОК(п) 34Екологічне право України3екзамен
ОК(п) 35Навчальна практика4,5диф. залік
ОК(п) 36Навчальна практика6диф. залік
ОК(п) 37Атестаційні екзамени (цивільне право, кримінальне право, конституційне право)1,5екзамен
Загальний обсяг обов’язкових компонент:180
Вибіркові компоненти ОП[1]
Вибірковий блок 1

(Цикл загальної підготовки)

ВБ 1.1.Дисципліна вільного вибору3залік
ВБ 1.2.Дисципліна вільного вибору3залік
ВБ 1.3.Дисципліна вільного вибору3залік
ВБ 1.4.Дисципліна вільного вибору3залік
Загальний вибіркового блоку 1:12
Вибірковий блок 2

(Цикл професійної та практичної підготовки )

ВБ 2.01Дисципліна вільного вибору 3.13залік
ВБ 2.02Дисципліна вільного вибору 3.23залік
ВБ 2.03Дисципліна вільного вибору 4.13,5залік
ВБ 2.04Дисципліна вільного вибору 4.24залік
ВБ 2.05Дисципліна вільного вибору 5.14залік
ВБ 2.06Дисципліна вільного вибору 5.24залік
ВБ 2.07Дисципліна вільного вибору 6.13,5залік
ВБ 2.08Дисципліна вільного вибору 6.23,5залік
ВБ 2.09Дисципліна вільного вибору 7.14,5залік
ВБ 2.10Дисципліна вільного вибору 7.24,5залік
ВБ 2.11Дисципліна вільного вибору 8.13,5залік
ВБ 2.12Дисципліна вільного вибору 8.23,5залік
ВБ 2.13Дисципліна вільного вибору 8.33,5залік
Загальний вибіркового блоку 2:48
Загальний обсяг вибіркових компонент60
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ240

[1] Перелік дисциплін вільного вибору формується щороку та є додатком до робочого навчального плану освітньої програми. Такий спосіб формування вибіркової складової освітніх компонент освітньої програми ОС Бакалавр з Права обрано з метою забезпечення гнучкості вибіркової складової без втручання у зміст як освітньої програми, так і навчального плану.

  1. Форма атестації здобувачів вищої освіти

Атестація здобувачів вищої освіти здійснюється у формі атестаційних екзаменів. До структури атестаційних екзаменів входить оцінювання компетентностей з, щонайменше, таких галузей права: конституційне право; цивільне право; кримінальне право.

Атестація осіб, які здобувають ступінь вищої освіти бакалавра права, здійснюється екзаменаційною комісією з числа науково-педагогічних працівників закладу вищої освіти зі спеціальності 081 «Право», при цьому не менше трьох четвертих членів екзаменаційної комісії повинні мати наукові ступені чи вчені звання зі спеціальності 081 «Право». Комісія створюється відповідно до Положення про Екзаменаційну комісію Львівського національного університету імені Івана Франка.

Атестаційні екзамени передбачають оцінювання досягнення результатів навчання, визначених Стандартом вищої освіти за спеціальністю 081 «Право» для першого (бакалаврського) рівня освіти та освітньо-професійною програмою. Атестація випускників освітньо-професійної програми завершується видачею документа встановленого зразка про присудження ступеня  бакалавра із присвоєнням кваліфікації «бакалавр права».

[згорнути]
Архів освітніх програм

[згорнути]