Інформаційні системи та технології

СпеціальністьІнформаційні системи та технології
Освітній ступінь
Бакалавр
Факультет Факультет електроніки та комп’ютерних технологій
Гарант освітньої програми
Оленич Ігор Богданович
Електронна адреса igor.olenych@lnu.edu.ua
Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку quality@lnu.edu.ua

 

Загальна інформація

Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділуЛьвівський національний університет імені Івана Франка, факультет електроніки та комп’ютерних технологій
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу Бакалавр

Бакалавр з інформаційних систем та технологій.

Офіційна назва освітньої програмиОсвітньо-професійна програма «Інформаційні системи та технології»
Тип диплому та обсяг освітньої програмиДиплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС, термін навчання – 3 роки 10 місяців
Наявність акредитаціїСертифікат про акредитацію освітньої програми 1884, дійсний до 01.07.2026
Цикл/рівень програмиНРК України – 6 рівень, FQ–EHEA – first cycle,

EQF-LLL – Level 6

ПередумовиНаявність здобутої повної загальної середньої освіти
Мова(и) викладанняУкраїнська
Термін дії освітньої програми5 років (до наступної планового оновлення не перевищуючи періоду акредитації)

[згорнути]
Мета освітньої програми

Мета і завдання освітньої програмиЗабезпечити підготовку бакалавра в галузі знань 12 Інформаційні технології спеціальності 126 Інформаційні системи та технології, сформувати та розвинути закладені компетентності, забезпечити досягнення програмних результатів навчання, здобуття знань та вмінь, необхідних для професійної діяльності, зокрема для розроблення, впровадження й дослідження інформаційних систем та технологій у різних галузях людської діяльності, національної економіки та виробництва.

[згорнути]
Характеристика освітньої програми

Предметна область (галузь знань, спеціальність) Галузь знань: 12 Інформаційні технології

Спеціальність: 126 Інформаційні системи та технології

Об’єкти вивчення та/або діяльності: теоретичні і методологічні ос­нови та інструментальні засоби створення і використання інфор­маційних технологій та систем у різних галузях людської діяль­ності, національної економіки та виробництва; критерії оціню­вання і методи забезпечення якості, надійності, відмовостійкості, живучості інформаційних технологій та систем, а також принци­пів оптимізації, моделей і методів прийняття рішень за умов не­визначеності при створенні інформаційних систем різноманіт­ного призначення; закономірності розбудови інформаційних ко­мунікацій та розроблення теоретичних і прикладних засад побу­дови і впровадження інтелектуальних інформаційних технологій для створення новітніх систем накопичування, переробки, збере­ження інформації та систем управління.

Теоретичний зміст предметної області включає поняття та принципи (вищої і прикладної математики, програмування, комп’ютерного та математичного моделювання, інтелектуальної обробки даних, системного аналізу і проектування, інформацій­ного менеджменту, системної інтеграції і адміністрування, управління ІТ-проектами, архітектури підприємств та IT-інфра­структура) як таких, що забезпечують набуття відповідних ком­петенцій здобувачем.

Методи, методики, підходи та технології (якими має оволодіти здо­бувач вищої освіти для застосовування на практиці): здобувач має оволодіти методами фундаментальних та прикладних наук, математичного та комп’ютерного моделювання, професійними прикладними програмами, сучасними мовами програмування (в тому числі спеціалізованими), методами, методологіями, техні­ками та підходами суміжних сфер діяльності, у яких використовуються інформаційні системи та технології.

Інструменти та обладнання (об’єкти/предмети, пристрої та прилади, які здобувач вищої освіти вчиться застосовувати і вико­ристовувати): здобувач повинен вміти застосовувати комп’ютерну техніку, контрольно-вимірювальні прилади, технічні засоби, про­грамно-технічні комплекси, мережні технології, спеціалізоване програмне забезпечення тощо.

Орієнтація освітньої програмиОсвітньо-професійна
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації Програма дає змогу: випускникам, що освоїли програму бакалавра здійснювати проектно-технологічну, виробничо-технологічну, організаційно-управлінську; інноваційну професійну діяльність.

Ключові слова: інформаційні технології; інформаційні системи; проектування, впровадження, експлуатація комп’ютерно-інтегровані системи

Особливості освітньої програмиІнтеграція фахової підготовки в галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій з інноваційною діяльністю. Програма базується на сучасних знаннях з математичних та фізичних дисциплін, які є основою для реалізації інформаційних систем і технологій; сучасних уявленнях про тенденції, закономірності розвитку інформаційних технологій. Освітня програма передбачає: викладання окремих навчальних дисциплін фахівцями ІТ підприємств та установ НАН України, можливість проходження практики у провідних ІТ компаніях (SoftServe, EPAM, ELEKS, N-iX), наявність загально­університетської програми академічної мобільності.

[згорнути]
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштуванняНазви професій згідно з Національним класифікатором України: Класифікатор професій (ДК 003:2010)

2Професіонали
21Професіонали в галузі фізичних, математичних та технічних наук
213Професіонали в галузі обчислень (комп’ютеризації)
2131Професіонали в галузі обчислювальних систем
2131.2Розробники обчислювальних систем

http://www.dk003.com/?code=2131.2&list=2131.2 – 2131.2

2132Професіонали в галузі програмування
2132.2Розробники комп’ютерних програм

http://www.dk003.com/?code=2132.2&list=2132.2 – 2132.2

2139Професіонали в інших галузях обчислень (комп’юте­ризації)
2139.2Професіонали в інших галузях обчислень

http://www.dk003.com/?code=2139.2&list=2139.2 – 2139.2

312Технічні фахівці в галузі обчислювальної техніки
3121Техніки-програмісти
http://www.dk003.com/?code=3121&list=3121 – 3121
Подальше навчання Можливість продовження навчання за програмою другого (магістерського) рівня вищої освіти за відповідною або суміжними спеціальностями у цій галузі знань.

[згорнути]
Викладання та оцінювання

Викладання та навчанняВикладання здійснюється з використанням основних засад: проблемно-орієнтованого та особистісно-орієнтованого навчання; електронного навчання в системі Moodle; кредитного-модульного навчання; самонавчання.

Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних та інтегрованих лекцій, семінарів, лабораторних та практичних занять, занять на базах практик, індивідуальних занять.

ОцінюванняОцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється за системою ECTS та національною шкалою оцінювання.

Поточний контроль – усне і письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, тестування, виконання і захист лабораторних робіт та індивідуальних завдань.

Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю.

Атестація здобувачів вищої освіти зі спеціальності здійснюється у формі публічного захисту (демонстрації) кваліфікаційної роботи.

[згорнути]
Програмні компетентності

Інтегральна компетентністьЗдатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій.
Загальні компетентностіКЗ 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

КЗ 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

КЗ 3. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності.

КЗ 4. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

КЗ 5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

КЗ 6. Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел.

КЗ 7. Здатність розробляти та управляти проектами.

КЗ 8. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

КЗ 9. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

КЗ 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентностіКС 1. Здатність аналізувати об’єкт проектування або функціонування та його предметну область.

КС 2. Здатність застосовувати стандарти в області інформаційних систем та технологій при розробці функціональних профілів, побудові та інтеграції систем, продуктів, сервісів і елементів інфраструктури організації.

КС 3. Здатність до проектування, розробки, налагодження  та вдосконалення системного, комунікаційного та  програмно-апаратного забезпечення інформаційних  систем  та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними.

КС 4. Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем,  технологій та інфокомунікацій (методичні,  інформаційні,  алгоритмічні, технічні, програмні та інші).

КС 5. Здатність оцінювати та враховувати економічні, соціальні, технологічні та екологічні фактори на всіх етапах життєвого циклу інфокомунікаційних систем.

КС 6. Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології (виробничі, підтримки прийняття рішень, інтелектуального аналізу даних та інші), методики й техніки кібербезпеки під час виконання функціональних завдань та обов’язків.

КС 7. Здатність застосовувати інформаційні технології у ході створення, впровадження та експлуатації системи менеджменту якості та оцінювати витрати на її розроблення та забезпечення.

КС 8. Здатність управляти якістю продуктів і сервісів інформаційних систем та технологій протягом їх  життєвого циклу.

КС 9. Здатність розробляти бізнес-рішення та оцінювати нові технологічні пропозиції.

КС 10. Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та  супроводжу­вання інформаційних систем, технологій та інфо­комунікацій, сервісів та інфраструктури організації.

КС 11. Здатність до аналізу, синтезу і оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних моделей і методів.

КС 12. Здатність управляти та користуватися сучасними інформаційно-комунікаційними системами та технологіями (утому числі такими, що базуються на використанні Інтернет).

КС 13. Здатність проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати експериментальних даних і отриманих рішень.

КС 14. Здатність формувати нові конкурентоспроможні ідеї й реалізовувати їх у проектах (стартапах).

КС 15. Здатність до командної роботи над проектами (стартапами).

КС 16. Здатність здійснювати організацію робочих місць, їх технічне оснащення та розміщення комп’ютерного устатку­вання.

КС 17. Здатність використовувати організаційні, технічні, алгоритмічні та інші методи організаційно-управлінської діяльності

[згорнути]
Програмні результати навчання (ПРН)

Програмні результати навчанняПР 1. Знати лінійну та векторну алгебру, диференціальне та інтегральне числення, теорію функцій багатьох змінних,  теорію рядів, диференціальні рівняння для функції однієї  та багатьох змінних, операційне числення, теорію ймовірностей та математичну статистику в обсязі, необхідному для розробки та використання інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації.

ПР 2. Застосовувати знання фундаментальних і  природничих наук, системного аналізу та технологій  моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного  аналізу при розв’язанні задач проектування і використання інформаційних систем та технологій.

ПР 3. Використовувати базові знання інформатики й  сучасних інформаційних систем та технологій, навички  програмування, технології безпечної роботи в  комп’ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і  комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для  розв’язання задач проектування і використання  інформаційних систем та технологій.

ПР 4. Проводити системний аналіз об’єктів проектування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів  передачі інформації в інформаційних системах та технологіях.

ПР 5. Аргументувати вибір програмних та технічних  засобів для створення інформаційних систем та технологій  на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних  характеристик з урахуванням вимог до системи і  експлуатаційних умов; мати навички налагодження та  тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій.

ПР 6. Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування  та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності.

ПР 7. Обґрунтовувати вибір технічної структури та  розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу інформаційних систем та технологій.

ПР 8. Застосовувати правила оформлення проектних  матеріалів інформаційних систем та технологій, знати  склад та послідовність виконання проектних робіт з  урахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів для запровадження у професійній діяльності.

ПР 9. Здійснювати системний аналіз архітектури підприємства та його ІТ-інфраструктури, проводити  розроблення та вдосконалення її елементної бази і структури.

ПР 10. Розуміти і враховувати соціальні, екологічні,  етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці,  виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих  державних і закордонних стандартів під час формування  технічних завдань та рішень.

ПР 11. Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних  систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження.

ПР 12. Знати українську та іноземні мови на рівні, достатньому для опрацювання фахових інформаційних джерел і професійного усного та письмового спілкування.

ПР 13. Використовувати базові знання в області сучасної елементної бази електроніки, апаратного і програмного забезпечення мікроконтролерів і мікрокомп’ютерів для розв’язання задач по проектуванню, програмуванню електронних пристроїв для інформаційних систем і технологій.

ПР 14. Знати сучасні тенденції розвитку інформацій­них і комунікаційних технологій, принципи система­тизації інформації, основні підходи до оцінки інновацій та вибору бізнес моделей для технологічних стартапів, презентувати концепції проєктів.

ПР 15. Демонструвати підприємницьку поведінку, навички використання інструментальних засобів інформаційних технологій під час проектування інформаційних систем і розроблення ІТ рішень для розвитку та управління бізнесом.

[згорнути]
Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпечення7 докторів наук, 26 кандидатів наук, працівники ІТ компаній
Матеріально-технічне забезпечення10 комп’ютерних класів, оснащених сучасними комп’ютерами, мультимедійною технікою та Інтернетом, міжкафедральні обчислювальна лабораторія та лабораторія високопродуктивних обчислювальних систем, лабораторії проектування інформаційних систем, інтелектуальних автономних систем, робототехніки.
Інформаційне та навчально-методичне забезпеченняБібліотека Львівського національного університету імені Івана Франка, комплекс навчально-методичного забезпечення дисциплін, віртуальне навчальне середовище факультету електроніки та комп’ютерних технологій, робочі програми з навчальних дисциплін, силабуси, підручники, навчальні посібники, методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт, довідкова навчальна література, збірник наукових праць «Електроніка та інформаційні технології»

 

[згорнути]
Академічна мобільність

Національна кредитна мобільністьНавчання на основі двосторонніх договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та закладами вищої освіти України: Київським національним університетом імені Тараса Шевченка, ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Львівським національним аграрним університетом.
Міжнародна кредитна мобільністьНавчання на основі двосторонніх договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та закладами вищої освіти країн-партнерів за програмами академічної мобільності Erasmus+, а також Варшавським університетом (Польща), Вюрцбурзьким університетом (Німеччина).
Навчання іноземних здобувачів вищої освітиМожливість навчання іноземних здобувачів освіти за умови вивчення ними курсу української мови

[згорнути]
Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність

Назва навчальної дисципліниЗагальний обсягФорма підсумкового контролю
КредитиГодини
1. НОРМАТИВНІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ
1.1. Цикл гуманітарної та соціально-економічної підготовки
ОК 1Українська мова (за професійним спрямуванням)3,090залік
ОК 2Історія України3,090залік
ОК 3Історія української культури3,090залік
ОК 4Іноземна мова15,0450іспит + іспит + залік
ОК 5Філософія3,090залік
ОК 6Фізвиховання3,090залік
Всього 30,0900 
1.2. Цикл професійної та практичної підготовки
ОК 7Вища математика12,0360іспит + іспит
ОК 8Дискретна математика5,0150іспит
ОК 9Програмування5,0150іспит
ОК 10Архітектура комп’ютерів5,0150іспит
ОК 11Алгоритми та структури даних5,0150іспит
ОК 12Об’єктно-орієнтоване програмування5,0150іспит
ОК 13Управління ІТ проектами (Інженерія програмного забезпечення5,0150залік
ОК 14Теорія імовірності та математична статистика4,0120іспит
ОК 15Операційні системи та системне програмування4,5135залік
ОК 16Бази даних та знань3,5105іспит
ОК 17Методи обчислень4,0120іспит
ОК 18Комп’ютерні інформаційні мережі4,0120іспит
ОК 19Право в ІТ3,090залік
ОК 20Основи паралельного програмування4,0120іспит
ОК 21Технології захисту інформації4,5135іспит
ОК 22Безпека життєдіяльності та охорона праці3,090залік
ОК 23Виробнича (переддипломна) практика4,5135диф. залік
ОК 24Дипломна робота9,0270
Всього 90,02700 
Освітня програма “Інформаційні системи та технології”
ОК 25Цифрова обробка інформації4,0120іспит
ОК 26Системи штучного інтелекту5,0150залік
ОК 27Системи опрацювання даних4,0120залік
ОК 28Веб-технології3,5105іспит
ОК 29Системи машинного навчання3,5105залік
ОК 30Обробка природної мови3,5105іспит
ОК 31Навчальна (технологічна) практика4,5135диф. залік
ОК 32Мобільна розробка3,5105іспит
ОК 33Сучасні парадигми програмування4,5135іспит
ОК 34Теорія автоматичного керування3,5105залік
ОК 35Системи нечіткої логіки3,5105іспит
ОК 36Теорія прийняття рішень3,5105іспит
ОК 37Інновації і підприємництво в ІТ3,090залік
ОК 38Управління ІТ-проектами (Менеджмент)3,090іспит
ОК 39Теорія інформації4,0120іспит
ОК 40М’які навички3,5105іспит
Всього 60,01800 
Всього нормативних навчальних дисциплін 180,05400 
2. ВИБІРКОВІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ
2.1. Цикл загальної підготовки
ВБ 1Дисципліни вільного вибору12,0360залік
Всього 12,0360 
2.2. Цикл професійної і практичної підготовки
ВБ 2.11. Безперервне розгортання обчислювальних систем
2. Мова програмування Python
6,0180залік
ВБ 2.21. Хмарні сервіси
2. Великі дані
4,0120залік
ВБ 2.31. Користувацькі інтерфейси
2. Комп’ютерна електроніка та цифрова схемотехніка
5,5165залік
ВБ 2.41. Розпізнавання образів
2. Цифрова обробка сигналів
5,5165залік
Всього 21,0630 
2.3. Цикл професійної та практичної підготовки за блоками вибіркових дисциплін
Блок 1 “Наука про дані”
ВБ 3.1.1Розподілені системи та технології4,0120залік
ВБ 3.1.2Системи глибинного навчання5,5165залік
ВБ 3.1.3Методології дослідження даних6,0180залік
ВБ 3.1.4Нереляційні бази даних5,5165залік
ВБ 3.1.5Предиктивна аналітика6,0180залік
Всього 27,0810 
Блок 2 “Штучний інтелект та машинне навчання”
ВБ 3.2.1Мова програмування Java4,0120залік
ВБ 3.2.2Професійний Python5,5165залік
ВБ 3.2.3Нейронні мережі6,0180залік
ВБ 3.2.4Цифрове опрацювання зображень5,5165залік
ВБ 3.2.5Експертні системи6,0180залік
Всього 27,0810 
Блок 3 “Інтернет речей”
ВБ 3.3.1Аналогова схемотехніка4,0120залік
ВБ 3.3.2Програмування мікроконтролерів5,5165залік
ВБ 3.3.3Основи робототехніки6,0180залік
ВБ 3.3.4Проектування вбудованих систем на мікроконтролерах5,5165залік
ВБ 3.3.5Проектування інтернет речей6,0180залік
Всього 27,0810 
Блок 4 “Розумні рішення та системи”
ВБ 3.4.1Вбудовані і мобільні операційні системи4,0120залік
ВБ 3.4.2Сенсори та виконавчі механізми5,5165залік
ВБ 3.4.3Кіберфізичні системи6,0180залік
ВБ 3.4.4Мікроконтролери5,5165залік
ВБ 3.4.5Інтерфейси та протоколи передачі даних у вбудованих системах6,0180залік
Всього 27,0810 
Всього вибіркових навчальних дисциплін 60,01800 
Всього за час навчання240,07200 

Форма атестації здобувачів вищої освіти

Форми атестації здобувачів вищої освітиАтестація випускників освітньої програми спеціальності 126 Інформаційні системи та технології проводиться у формі публічного захисту бакалаврської кваліфікаційної роботи та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження їм ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації: Бакалавр з інформаційних систем та технологій.
Вимоги до кваліфікаційної роботиУ процесі підготовки і захисту кваліфікаційної роботи випускник повинен продемонструвати знання і вміння проводити аналіз властивостей об’єкта проектування, обґрунтування вибору технічного і програмного забезпечення, виконання проектних робіт, розроблення прикладного програмного забезпечення, використання сучасних інформаційних систем та технологій на всіх стадіях розробки.

Кваліфікаційна робота бакалавра підлягає обов’язковій перевірці на академічний плагіат. Перевірка на академічний плагіат проводиться на основі Положення, розробленого Львівським національним університетом імені Івана Франка. Для перевірки на академічний плагіат текст кваліфікаційної роботи бакалавра подається здобувачем у електронному вигляді.

Кваліфікаційна робота має бути розміщена на офіційному сайті Львівського національного університету імені Івана Франка або його структурного підрозділу, або у репозитарії університету.

Вимоги до публічного захисту (демонстрації) кваліфікаційної роботиПублічний захист кваліфікаційної роботи передбачає:

–    попереднє оголошення на офіційному веб-сайті Львівського національного університету імені Івана Франка або його структурного підрозділу;

–    відкриту форму засідання комісії;

–    представлення основних положень роботи у вигляді мультимедійної презентації та пояснювальної записки;

–    оголошення в той самий день після закінчення захисту оцінки кваліфікаційної роботи та оформлення протоколу засідання комісії;

–    ухвалення комісією рішення про присвоєння кваліфікації зі спеціальності та видачу диплома бакалавра за результатами підсумкової атестації студентів.

[згорнути]