Спеціальність | Інформаційні системи та технології |
Освітній ступінь | Бакалавр |
Факультет | Факультет електроніки та комп’ютерних технологій |
Гарант освітньої програми | Оленич Ігор Богданович |
Електронна адреса | igor.olenych@lnu.edu.ua |
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу | Львівський національний університет імені Івана Франка, факультет електроніки та комп’ютерних технологій |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу | Бакалавр Бакалавр з інформаційних систем та технологій. |
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма «Інформаційні системи та технології» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС, термін навчання – 3 роки 10 місяців |
Наявність акредитації | Сертифікат про акредитацію освітньої програми 1884, дійсний до 01.07.2026 |
Цикл/рівень програми | НРК України – 6 рівень, FQ–EHEA – first cycle, EQF-LLL – Level 6 |
Передумови | Наявність здобутої повної загальної середньої освіти |
Мова(и) викладання | Українська |
Термін дії освітньої програми | 5 років (до наступної планового оновлення не перевищуючи періоду акредитації) |
Мета і завдання освітньої програми | Забезпечити підготовку бакалавра в галузі знань 12 Інформаційні технології спеціальності 126 Інформаційні системи та технології, сформувати та розвинути закладені компетентності, забезпечити досягнення програмних результатів навчання, здобуття знань та вмінь, необхідних для професійної діяльності, зокрема для розроблення, впровадження й дослідження інформаційних систем та технологій у різних галузях людської діяльності, національної економіки та виробництва. |
Предметна область (галузь знань, спеціальність) | Галузь знань: 12 Інформаційні технології Спеціальність: 126 Інформаційні системи та технології Об’єкти вивчення та/або діяльності: теоретичні і методологічні основи та інструментальні засоби створення і використання інформаційних технологій та систем у різних галузях людської діяльності, національної економіки та виробництва; критерії оцінювання і методи забезпечення якості, надійності, відмовостійкості, живучості інформаційних технологій та систем, а також принципів оптимізації, моделей і методів прийняття рішень за умов невизначеності при створенні інформаційних систем різноманітного призначення; закономірності розбудови інформаційних комунікацій та розроблення теоретичних і прикладних засад побудови і впровадження інтелектуальних інформаційних технологій для створення новітніх систем накопичування, переробки, збереження інформації та систем управління. Теоретичний зміст предметної області включає поняття та принципи (вищої і прикладної математики, програмування, комп’ютерного та математичного моделювання, інтелектуальної обробки даних, системного аналізу і проектування, інформаційного менеджменту, системної інтеграції і адміністрування, управління ІТ-проектами, архітектури підприємств та IT-інфраструктура) як таких, що забезпечують набуття відповідних компетенцій здобувачем. Методи, методики, підходи та технології (якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці): здобувач має оволодіти методами фундаментальних та прикладних наук, математичного та комп’ютерного моделювання, професійними прикладними програмами, сучасними мовами програмування (в тому числі спеціалізованими), методами, методологіями, техніками та підходами суміжних сфер діяльності, у яких використовуються інформаційні системи та технології. Інструменти та обладнання (об’єкти/предмети, пристрої та прилади, які здобувач вищої освіти вчиться застосовувати і використовувати): здобувач повинен вміти застосовувати комп’ютерну техніку, контрольно-вимірювальні прилади, технічні засоби, програмно-технічні комплекси, мережні технології, спеціалізоване програмне забезпечення тощо. |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна |
Основний фокус освітньої програми та спеціалізації | Програма дає змогу: випускникам, що освоїли програму бакалавра здійснювати проектно-технологічну, виробничо-технологічну, організаційно-управлінську; інноваційну професійну діяльність. Ключові слова: інформаційні технології; інформаційні системи; проектування, впровадження, експлуатація комп’ютерно-інтегровані системи |
Особливості освітньої програми | Інтеграція фахової підготовки в галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій з інноваційною діяльністю. Програма базується на сучасних знаннях з математичних та фізичних дисциплін, які є основою для реалізації інформаційних систем і технологій; сучасних уявленнях про тенденції, закономірності розвитку інформаційних технологій. Освітня програма передбачає: викладання окремих навчальних дисциплін фахівцями ІТ підприємств та установ НАН України, можливість проходження практики у провідних ІТ компаніях (SoftServe, EPAM, ELEKS, N-iX), наявність загальноуніверситетської програми академічної мобільності. |
Придатність до працевлаштування | Назви професій згідно з Національним класифікатором України: Класифікатор професій (ДК 003:2010) |
Подальше навчання | Можливість продовження навчання за програмою другого (магістерського) рівня вищої освіти за відповідною або суміжними спеціальностями у цій галузі знань. |
Викладання та навчання | Викладання здійснюється з використанням основних засад: проблемно-орієнтованого та особистісно-орієнтованого навчання; електронного навчання в системі Moodle; кредитного-модульного навчання; самонавчання. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних та інтегрованих лекцій, семінарів, лабораторних та практичних занять, занять на базах практик, індивідуальних занять. |
Оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється за системою ECTS та національною шкалою оцінювання. Поточний контроль – усне і письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, тестування, виконання і захист лабораторних робіт та індивідуальних завдань. Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю. Атестація здобувачів вищої освіти зі спеціальності здійснюється у формі публічного захисту (демонстрації) кваліфікаційної роботи. |
Інтегральна компетентність | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій. |
Загальні компетентності | КЗ 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. КЗ 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. КЗ 3. Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності. КЗ 4. Здатність спілкуватися іноземною мовою. КЗ 5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. КЗ 6. Здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел. КЗ 7. Здатність розробляти та управляти проектами. КЗ 8. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. КЗ 9. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. КЗ 10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. |
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності | КС 1. Здатність аналізувати об’єкт проектування або функціонування та його предметну область. КС 2. Здатність застосовувати стандарти в області інформаційних систем та технологій при розробці функціональних профілів, побудові та інтеграції систем, продуктів, сервісів і елементів інфраструктури організації. КС 3. Здатність до проектування, розробки, налагодження та вдосконалення системного, комунікаційного та програмно-апаратного забезпечення інформаційних систем та технологій, Інтернету речей (ІоТ), комп’ютерно-інтегрованих систем та системної мережної структури, управління ними. КС 4. Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші). КС 5. Здатність оцінювати та враховувати економічні, соціальні, технологічні та екологічні фактори на всіх етапах життєвого циклу інфокомунікаційних систем. КС 6. Здатність використовувати сучасні інформаційні системи та технології (виробничі, підтримки прийняття рішень, інтелектуального аналізу даних та інші), методики й техніки кібербезпеки під час виконання функціональних завдань та обов’язків. КС 7. Здатність застосовувати інформаційні технології у ході створення, впровадження та експлуатації системи менеджменту якості та оцінювати витрати на її розроблення та забезпечення. КС 8. Здатність управляти якістю продуктів і сервісів інформаційних систем та технологій протягом їх життєвого циклу. КС 9. Здатність розробляти бізнес-рішення та оцінювати нові технологічні пропозиції. КС 10. Здатність вибору, проектування, розгортання, інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації. КС 11. Здатність до аналізу, синтезу і оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних моделей і методів. КС 12. Здатність управляти та користуватися сучасними інформаційно-комунікаційними системами та технологіями (утому числі такими, що базуються на використанні Інтернет). КС 13. Здатність проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати експериментальних даних і отриманих рішень. КС 14. Здатність формувати нові конкурентоспроможні ідеї й реалізовувати їх у проектах (стартапах). КС 15. Здатність до командної роботи над проектами (стартапами). КС 16. Здатність здійснювати організацію робочих місць, їх технічне оснащення та розміщення комп’ютерного устаткування. КС 17. Здатність використовувати організаційні, технічні, алгоритмічні та інші методи організаційно-управлінської діяльності |
Програмні результати навчання | ПР 1. Знати лінійну та векторну алгебру, диференціальне та інтегральне числення, теорію функцій багатьох змінних, теорію рядів, диференціальні рівняння для функції однієї та багатьох змінних, операційне числення, теорію ймовірностей та математичну статистику в обсязі, необхідному для розробки та використання інформаційних систем, технологій та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації. ПР 2. Застосовувати знання фундаментальних і природничих наук, системного аналізу та технологій моделювання, стандартних алгоритмів та дискретного аналізу при розв’язанні задач проектування і використання інформаційних систем та технологій. ПР 3. Використовувати базові знання інформатики й сучасних інформаційних систем та технологій, навички програмування, технології безпечної роботи в комп’ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання інформаційних систем та технологій. ПР 4. Проводити системний аналіз об’єктів проектування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в інформаційних системах та технологіях. ПР 5. Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення інформаційних систем та технологій на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів інформаційних систем та технологій. ПР 6. Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності. ПР 7. Обґрунтовувати вибір технічної структури та розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу інформаційних систем та технологій. ПР 8. Застосовувати правила оформлення проектних матеріалів інформаційних систем та технологій, знати склад та послідовність виконання проектних робіт з урахуванням вимог відповідних нормативно-правових документів для запровадження у професійній діяльності. ПР 9. Здійснювати системний аналіз архітектури підприємства та його ІТ-інфраструктури, проводити розроблення та вдосконалення її елементної бази і структури. ПР 10. Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень. ПР 11. Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження. ПР 12. Знати українську та іноземні мови на рівні, достатньому для опрацювання фахових інформаційних джерел і професійного усного та письмового спілкування. ПР 13. Використовувати базові знання в області сучасної елементної бази електроніки, апаратного і програмного забезпечення мікроконтролерів і мікрокомп’ютерів для розв’язання задач по проектуванню, програмуванню електронних пристроїв для інформаційних систем і технологій. ПР 14. Знати сучасні тенденції розвитку інформаційних і комунікаційних технологій, принципи систематизації інформації, основні підходи до оцінки інновацій та вибору бізнес моделей для технологічних стартапів, презентувати концепції проєктів. ПР 15. Демонструвати підприємницьку поведінку, навички використання інструментальних засобів інформаційних технологій під час проектування інформаційних систем і розроблення ІТ рішень для розвитку та управління бізнесом. |
Кадрове забезпечення | 7 докторів наук, 26 кандидатів наук, працівники ІТ компаній |
Матеріально-технічне забезпечення | 10 комп’ютерних класів, оснащених сучасними комп’ютерами, мультимедійною технікою та Інтернетом, міжкафедральні обчислювальна лабораторія та лабораторія високопродуктивних обчислювальних систем, лабораторії проектування інформаційних систем, інтелектуальних автономних систем, робототехніки. |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Бібліотека Львівського національного університету імені Івана Франка, комплекс навчально-методичного забезпечення дисциплін, віртуальне навчальне середовище факультету електроніки та комп’ютерних технологій, робочі програми з навчальних дисциплін, силабуси, підручники, навчальні посібники, методичні рекомендації до виконання лабораторних робіт, довідкова навчальна література, збірник наукових праць «Електроніка та інформаційні технології»
|
Національна кредитна мобільність | Навчання на основі двосторонніх договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та закладами вищої освіти України: Київським національним університетом імені Тараса Шевченка, ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Львівським національним аграрним університетом. |
Міжнародна кредитна мобільність | Навчання на основі двосторонніх договорів між Львівським національним університетом імені Івана Франка та закладами вищої освіти країн-партнерів за програмами академічної мобільності Erasmus+, а також Варшавським університетом (Польща), Вюрцбурзьким університетом (Німеччина). |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | Можливість навчання іноземних здобувачів освіти за умови вивчення ними курсу української мови |
Назва навчальної дисципліни | Загальний обсяг | Форма підсумкового контролю | ||
Кредити | Години | |||
1. НОРМАТИВНІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ | ||||
1.1. Цикл гуманітарної та соціально-економічної підготовки | ||||
ОК 1 | Українська мова (за професійним спрямуванням) | 3,0 | 90 | залік |
ОК 2 | Історія України | 3,0 | 90 | залік |
ОК 3 | Історія української культури | 3,0 | 90 | залік |
ОК 4 | Іноземна мова | 15,0 | 450 | іспит + іспит + залік |
ОК 5 | Філософія | 3,0 | 90 | залік |
ОК 6 | Фізвиховання | 3,0 | 90 | залік |
Всього | 30,0 | 900 | ||
1.2. Цикл професійної та практичної підготовки | ||||
ОК 7 | Вища математика | 12,0 | 360 | іспит + іспит |
ОК 8 | Дискретна математика | 5,0 | 150 | іспит |
ОК 9 | Програмування | 5,0 | 150 | іспит |
ОК 10 | Архітектура комп’ютерів | 5,0 | 150 | іспит |
ОК 11 | Алгоритми та структури даних | 5,0 | 150 | іспит |
ОК 12 | Об’єктно-орієнтоване програмування | 5,0 | 150 | іспит |
ОК 13 | Управління ІТ проектами (Інженерія програмного забезпечення | 5,0 | 150 | залік |
ОК 14 | Теорія імовірності та математична статистика | 4,0 | 120 | іспит |
ОК 15 | Операційні системи та системне програмування | 4,5 | 135 | залік |
ОК 16 | Бази даних та знань | 3,5 | 105 | іспит |
ОК 17 | Методи обчислень | 4,0 | 120 | іспит |
ОК 18 | Комп’ютерні інформаційні мережі | 4,0 | 120 | іспит |
ОК 19 | Право в ІТ | 3,0 | 90 | залік |
ОК 20 | Основи паралельного програмування | 4,0 | 120 | іспит |
ОК 21 | Технології захисту інформації | 4,5 | 135 | іспит |
ОК 22 | Безпека життєдіяльності та охорона праці | 3,0 | 90 | залік |
ОК 23 | Виробнича (переддипломна) практика | 4,5 | 135 | диф. залік |
ОК 24 | Дипломна робота | 9,0 | 270 | |
Всього | 90,0 | 2700 | ||
Освітня програма “Інформаційні системи та технології” | ||||
ОК 25 | Цифрова обробка інформації | 4,0 | 120 | іспит |
ОК 26 | Системи штучного інтелекту | 5,0 | 150 | залік |
ОК 27 | Системи опрацювання даних | 4,0 | 120 | залік |
ОК 28 | Веб-технології | 3,5 | 105 | іспит |
ОК 29 | Системи машинного навчання | 3,5 | 105 | залік |
ОК 30 | Обробка природної мови | 3,5 | 105 | іспит |
ОК 31 | Навчальна (технологічна) практика | 4,5 | 135 | диф. залік |
ОК 32 | Мобільна розробка | 3,5 | 105 | іспит |
ОК 33 | Сучасні парадигми програмування | 4,5 | 135 | іспит |
ОК 34 | Теорія автоматичного керування | 3,5 | 105 | залік |
ОК 35 | Системи нечіткої логіки | 3,5 | 105 | іспит |
ОК 36 | Теорія прийняття рішень | 3,5 | 105 | іспит |
ОК 37 | Інновації і підприємництво в ІТ | 3,0 | 90 | залік |
ОК 38 | Управління ІТ-проектами (Менеджмент) | 3,0 | 90 | іспит |
ОК 39 | Теорія інформації | 4,0 | 120 | іспит |
ОК 40 | М’які навички | 3,5 | 105 | іспит |
Всього | 60,0 | 1800 | ||
Всього нормативних навчальних дисциплін | 180,0 | 5400 | ||
2. ВИБІРКОВІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ | ||||
2.1. Цикл загальної підготовки | ||||
ВБ 1 | Дисципліни вільного вибору | 12,0 | 360 | залік |
Всього | 12,0 | 360 | ||
2.2. Цикл професійної і практичної підготовки | ||||
ВБ 2.1 | 1. Безперервне розгортання обчислювальних систем 2. Мова програмування Python | 6,0 | 180 | залік |
ВБ 2.2 | 1. Хмарні сервіси 2. Великі дані | 4,0 | 120 | залік |
ВБ 2.3 | 1. Користувацькі інтерфейси 2. Комп’ютерна електроніка та цифрова схемотехніка | 5,5 | 165 | залік |
ВБ 2.4 | 1. Розпізнавання образів 2. Цифрова обробка сигналів | 5,5 | 165 | залік |
Всього | 21,0 | 630 | ||
2.3. Цикл професійної та практичної підготовки за блоками вибіркових дисциплін | ||||
Блок 1 “Наука про дані” | ||||
ВБ 3.1.1 | Розподілені системи та технології | 4,0 | 120 | залік |
ВБ 3.1.2 | Системи глибинного навчання | 5,5 | 165 | залік |
ВБ 3.1.3 | Методології дослідження даних | 6,0 | 180 | залік |
ВБ 3.1.4 | Нереляційні бази даних | 5,5 | 165 | залік |
ВБ 3.1.5 | Предиктивна аналітика | 6,0 | 180 | залік |
Всього | 27,0 | 810 | ||
Блок 2 “Штучний інтелект та машинне навчання” | ||||
ВБ 3.2.1 | Мова програмування Java | 4,0 | 120 | залік |
ВБ 3.2.2 | Професійний Python | 5,5 | 165 | залік |
ВБ 3.2.3 | Нейронні мережі | 6,0 | 180 | залік |
ВБ 3.2.4 | Цифрове опрацювання зображень | 5,5 | 165 | залік |
ВБ 3.2.5 | Експертні системи | 6,0 | 180 | залік |
Всього | 27,0 | 810 | ||
Блок 3 “Інтернет речей” | ||||
ВБ 3.3.1 | Аналогова схемотехніка | 4,0 | 120 | залік |
ВБ 3.3.2 | Програмування мікроконтролерів | 5,5 | 165 | залік |
ВБ 3.3.3 | Основи робототехніки | 6,0 | 180 | залік |
ВБ 3.3.4 | Проектування вбудованих систем на мікроконтролерах | 5,5 | 165 | залік |
ВБ 3.3.5 | Проектування інтернет речей | 6,0 | 180 | залік |
Всього | 27,0 | 810 | ||
Блок 4 “Розумні рішення та системи” | ||||
ВБ 3.4.1 | Вбудовані і мобільні операційні системи | 4,0 | 120 | залік |
ВБ 3.4.2 | Сенсори та виконавчі механізми | 5,5 | 165 | залік |
ВБ 3.4.3 | Кіберфізичні системи | 6,0 | 180 | залік |
ВБ 3.4.4 | Мікроконтролери | 5,5 | 165 | залік |
ВБ 3.4.5 | Інтерфейси та протоколи передачі даних у вбудованих системах | 6,0 | 180 | залік |
Всього | 27,0 | 810 | ||
Всього вибіркових навчальних дисциплін | 60,0 | 1800 | ||
Всього за час навчання | 240,0 | 7200 |
Форма атестації здобувачів вищої освіти
Форми атестації здобувачів вищої освіти | Атестація випускників освітньої програми спеціальності 126 Інформаційні системи та технології проводиться у формі публічного захисту бакалаврської кваліфікаційної роботи та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження їм ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації: Бакалавр з інформаційних систем та технологій. |
Вимоги до кваліфікаційної роботи | У процесі підготовки і захисту кваліфікаційної роботи випускник повинен продемонструвати знання і вміння проводити аналіз властивостей об’єкта проектування, обґрунтування вибору технічного і програмного забезпечення, виконання проектних робіт, розроблення прикладного програмного забезпечення, використання сучасних інформаційних систем та технологій на всіх стадіях розробки. Кваліфікаційна робота бакалавра підлягає обов’язковій перевірці на академічний плагіат. Перевірка на академічний плагіат проводиться на основі Положення, розробленого Львівським національним університетом імені Івана Франка. Для перевірки на академічний плагіат текст кваліфікаційної роботи бакалавра подається здобувачем у електронному вигляді. Кваліфікаційна робота має бути розміщена на офіційному сайті Львівського національного університету імені Івана Франка або його структурного підрозділу, або у репозитарії університету. |
Вимоги до публічного захисту (демонстрації) кваліфікаційної роботи | Публічний захист кваліфікаційної роботи передбачає: – попереднє оголошення на офіційному веб-сайті Львівського національного університету імені Івана Франка або його структурного підрозділу; – відкриту форму засідання комісії; – представлення основних положень роботи у вигляді мультимедійної презентації та пояснювальної записки; – оголошення в той самий день після закінчення захисту оцінки кваліфікаційної роботи та оформлення протоколу засідання комісії; – ухвалення комісією рішення про присвоєння кваліфікації зі спеціальності та видачу диплома бакалавра за результатами підсумкової атестації студентів. |