Олігофренопедагогіка. Корекційна психопедагогіка

СпеціальністьСпеціальна освіта
Освітній ступінь
Бакалавр
Факультет Факультет педагогічної освіти
Гарант освітньої програми
Лобода Вікторія Віталіївна
Електронна адреса viktoriya.loboda@lnu.edu.ua
Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку quality@lnu.edu.ua

 

Загальна інформація

Повна назва закладу вищої освіти та структурного підрозділуЛьвівський національний університет імені Івана Франка

Факультет педагогічної освіти

Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналуБакалавр.

Бакалавр зі спеціальної освіти, практичний психолог, асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням

Офіційна назва освітньої програмиОсвітньо-професійна програма «Олігофренопедагогіка. Корекційна психопедагогіка»
Тип диплому та обсяг освітньої програмиДиплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС,

термін навчання 3 роки 10 місяців

Наявність акредитаціїМіністерство освіти і науки України

Сертифікат про акредитацію Серія НД №1497444

Львівський національний університет імені Івана Франка

відповідно до рішення Акредитаційної комісії

від 03.07.2017 р., протокол № 126.

(наказ МОН України від 05.07.2017 № 139-л)

в галузі знань (спеціальності) 01 Освіта/Педагогіка 016 Спеціальна освіта

визнано акредитованим за рівнем  бакалавр

Термін дії сертифіката до 1 липня 2022 р.

Цикл/рівеньНРК України – 6 рівень,

FQ-EHEA – перший цикл,

ЕQF-LLL – 6 рівень

ПередумовиНаявність повної загальної середньої освіти та

згідно з «Правилами прийому до Львівського національного університету імені Івана Франка»

Мова(и) викладанняУкраїнська
Термін дії освітньої програми5 років

[згорнути]
Мета освітньої програми

Підготувати бакалавра в галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 016 Спеціальна освіта (спеціалізації 016.02 Олігофренопедагогіка. Корекційна психопедагогіка) – компетентного конкурентоспроможного фахівця в галузі інклюзивної та спеціальної освіти, здатного розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти з метою корекції і компенсації порушень психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами різних вікових груп, забезпечити діагностико-консультативну, корекційно-педагогічну, дослідницьку та культурно-просвітницьку діяльність у закладах системи освіти, охорони здоров’я і соціального захисту, який володіє знаннями про психолого-педагогічні особливості процесу розвитку, виховання та навчання осіб з особливостями розвитку, їх соціалізацію і реабілітацію.

[згорнути]
Характеристика освітньої програми

 

Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)01 Освіта/Педагогіка

016 Спеціальна освіта

016.02 Олігофренопедагогіка. Корекційна психопедагогіка

Орієнтація

освітньої

програми

Освітньо-професійна програма базується на загальновідомих положеннях та результатах сучасних наукових досліджень в галузі  спеціальної освіти, корекційної психопедагогіки та спеціальної психології, спрямована на вивчення та використання актуальних, інноваційних моделей роботи з людьми з особливостями розвитку та інтелектуальною недостатністю.
Основний фокус освітньої програми та спеціалізаціїОсвіта за спеціальністю 016 Спеціальна освіта та професійна підготовка у сфері корекційної психопедагогіки, практичної психології, професійної освіти для підготовки конкурентоспроможних фахівців до професійної діяльності. Розвиток здатності виявляти проблеми розвитку осіб і вміння розв’язувати складні задачі і практичні проблеми спеціальної освіти з метою корекції і компенсації порушень психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами різних вікових груп.

Ключові слова: спеціальна освіта, олігофренопедагогіка, корекційна психопедагогіка, інклюзивне навчання, спеціальна психологія, інноваційні моделі роботи з особами з особливостями розвитку та інтелектуальною недостатністю

Особливості програмиНавчання побудоване на дослідницьких засадах сфери соціальної і спеціальної педагогіки та психології, має акцент на технологічній компоненті та практико-орієнтовану спрямованість, що реалізується через навчально-виробничі практики (ознайомчу, волонтерську, навчальну та виробничу в закладах освіти) із залученням практиків із структур спеціальної освіти різної форми власності.

[згорнути]
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштуванняРобочі місця в державному та приватному секторах у різних сферах діяльності, зокрема: учителі-дефектологи, вихователі спеціальних та інклюзивних груп дошкільних і шкільних загальноосвітніх навчальних закладів, асистенти вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням; практичні психологи у спеціальній освіті, асистенти майстра виробничого навчання в системі профтехосвіти.
Подальше навчанняПродовження освіти за другим (магістерським) рівнем вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих.

[згорнути]
Викладання та оцінювання

Викладання та навчанняСтудентоцентроване та практико-орієнтоване навчання. Освітній процес здійснюється у таких формах: аудиторні навчальні заняття (лекції, лабораторні роботи, практичні та семінарські заняття), позааудиторні заняття (консультації із викладачами, написання та захист курсових робіт/проєктів); самостійна робота на основі підручників, навчальних посібників та конспектів лекцій, науково-дослідна робота, підготовка бакалаврської роботи); практична підготовка (навчальна, педагогічна, виробнича практики). Методи навчання: проблемно-пошуковий, діалогічний, інтерактивний, метод проєктів, кейс-метод тощо. Провідні принципи – науковості, системності та послідовності, доступності та зв’язку навчання з життям, активності, суб’єктності, дуальності, континуальності, випереджального та контекстного навчання.
ОцінюванняЗагальне оцінювання здійснюється відповідно до внутрішньої системи забезпечення якості освіти з шкалою («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно») та відповідно за шкалою  ЄКТС та 100-бальною шкалою Університету, а семестрові заліки – за шкалою ЄКТС, національною 2-рівневою шкалою («зараховано» / «не зараховано») та 100-бальною шкалою Університету.

Форми контролю: поточний, проміжний (контрольно-модульний), підсумковий (семестровий), захист підготовлених  творчих проєктів, презентацій практик, захист кваліфікаційної бакалаврської роботи.

[згорнути]
Програмні компетентності

Інтегральна компетентністьЗдатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми спеціальної та інклюзивної освіти у процесі корекційно-педагогічної, діагностико-консультативної, дослідницької та культурно-просвітницької діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування основних теорій і методів дефектології і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК)ЗК-1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК-2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

ЗК-3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК-4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК-5. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК-6. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.

ЗК-7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

ЗК-8. Здатність працювати в команді.

ЗК-9. Здатність до міжособистісної взаємодії.

ЗК-10. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК)СК-1. Усвідомлення сучасних концепцій і теорій функціонування, обмеження життєдіяльності, розвитку, навчання, виховання і соціалізації осіб з особливими освітніми потребами.

СК-2. Здатність до аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду становлення і розвитку спеціальної та інклюзивної освіти.

СК-3. Здатність застосовувати психолого-педагогічні, дефектологічні, медико-біологічні, лінгвістичні знання у сфері професійної діяльності.

СК-4. Здатність планувати та організовувати освітньо-корекційну роботу з урахуванням структури та особливостей порушення (інтелекту, мовлення, слуху, зору, опорно-рухових функцій), актуального стану та потенційних можливостей осіб із особливими освітніми потребами.

СК-5. Здатність реалізовувати ефективні корекційно-освітні технології у роботі з дітьми, підлітками, дорослими з особливими освітніми потребами, доцільно обирати методичне й інформаційно-комп’ютерне забезпечення.

СК-6. Здатність працювати в команді, здійснювати комплексний корекційно-педагогічний, психологічний та соціальний супровід дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю в різних типах закладів.

СК-7. Здатність дотримуватися вимог до організації корекційно-розвивального освітнього середовища.

СК-8. Готовність до діагностико-консультативної діяльності.

СК-9. Здатність застосовувати теоретичні, емпіричні методи психолого-педагогічного дослідження, статистичні методи обробки отриманої інформації, визначати достовірність результатів дослідження.

СК-10. Здатність до системного психолого-педагогічного супроводу сім’ї, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами.

СК-11. Здатність дотримуватися основних принципів, правил, прийомів і форм суб’єкт-суб’єктної комунікації.

СК-12. Здатність організовувати дитячий колектив, створювати в ньому рівноправний клімат і комфортні умови для особистісного розвитку вихованців та їхньої соціальної інтеграції.

СК-13. Здатність будувати гармонійні відносини з особами з психофізичними порушеннями, їхніми сім’ями та учасниками спільнот без упередженого ставлення до їх індивідуальних потреб.

СК-14. Здатність до роботи із спільнотою – на місцевому, регіональному, національному, європейському і більш широкому глобальному рівнях з метою формування толерантного, гуманного ставлення до осіб з особливими освітніми потребами, розвитку здатності до рефлексії, включаючи спроможність обдумувати як власні, так й інші системи цінностей.

СК-15. Здатність аргументовано відстоювати власні професійні переконання, дотримуватись їх у власній фаховій діяльності.

СК-16. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.

СК-17. Здатність до застосування професійних медико-біологічних знань і практичних умінь і навичок, які є теоретичними основами побудови змісту корекційного, навчально-реабілітаційного процесу відповідної освітньої галузі.

СК-18. Здатність оцінити структуру дефекту при психофізичних порушеннях (мовлення, інтелекту, функцій опорно-рухових та сенсорних систем).

СК-19. Здатність виконувати корекційну навчально-виховну роботу з профілактики, подолання порушень психофізичного розвитку дітей з психофізичними порушеннями (залежно від нозології).

СК-20. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій

[згорнути]
Програмні результати навчання (ПРН)

Нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освітиРН 1. Знати сучасні теоретичні основи спеціальної освіти відповідно до спеціалізації, застосовувати методи теоретичного та експериментального дослідження у професійній діяльності, релевантні статистичні методи обробки отриманої інформації, узагальнювати результати дослідження.

РН 2. Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування конкретних задач спеціальної та інклюзивної освіти.

РН 3. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування, обмеження життєдіяльності у контексті професійних завдань.

РН 4. Застосовувати для розв’язування складних задач спеціальної освіти сучасні методи діагностики психофізичного розвитку дітей, критично оцінювати достовірність одержаних результатів оцінювання, визначати на основі їх інтерпретації особливі освітні потреби дітей та рекомендації щодо створення найоптимальніших умов для здобуття освіти.

РН 5. Розуміти принципи, методи, форми та сутність організації освітньо-корекційного процесу в різних типах закладів.

РН 6. Планувати освітньо-корекційну роботу на основі результатів психолого-педагогічної діагностики осіб з особливими освітніми потребами з врахуванням їхніх вікових та індивідуально-типологічних відмінностей.

РН 7. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами у професійному середовищі, володіти фаховою термінологією та професійним дискурсом.

РН 8. Організовувати і здійснювати психолого-педагогічне вивчення дітей з особливостями психофізичного розвитку, діагностико-консультативну діяльність.

РН 9. Мати навички комплектування та організації діяльності спеціальних закладів освіти, спеціальних груп у закладах дошкільної освіти, спеціальних класів у закладах загальної середньої освіти тощо.

РН 10. Здійснювати спостереження за дітьми з психофізичними порушеннями (інтелекту, мовлення, зору, слуху, опорно-рухових функцій тощо), реалізовувати корекційно-педагогічну роботу з урахуванням їхніх психофізичних, вікових особливостей, індивідуальних освітніх потреб, можливостей та здібностей.

РН 11. Застосовувати у професійній діяльності знання про методики, технології, форми і засоби реабілітації та корекційно-розвивального навчання дітей з особливими освітніми потребами.

РН 12. Аргументувати, планувати та надавати психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомогу) відповідно до рівня розвитку і функціонування, обмеження життєдіяльності дитини з особливими освітніми потребами.

РН 13. Володіти методиками сприяння соціальній адаптації осіб з особливими освітніми потребами, їхньої підготовки до суспільної та виробничої діяльності.

РН 14. Реалізовувати психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії у ролі вчителя-дефектолога, асистента вихователя закладу дошкільної освіти, асистента вчителя закладу загальної середньої освіти тощо.

РН 15. Застосовувати у професійній діяльності сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні системи та програмні продукти; бібліотечні ресурси та технології, зокрема електронні; спеціальну апаратуру та інструменти.

РН 16. Приймати обґрунтовані рішення з урахуванням цілей, ресурсних і законодавчих обмежень, ціннісних орієнтирів.

РН 17. Мати навички самостійного навчання та пошуку необхідної інформації.

РН 18. Демонструвати соціально відповідальну та свідому поведінку, слідувати гуманістичним та демократичним цінностям у професійній та громадській діяльності.

РН 19. Вживати ефективних заходів щодо збереження здоров’я (власного й оточення) та за потреби визначати зміст запиту до супервізії.

РН 20. Складати та реалізовувати програму психопрофілактичних та просвітницьких дій, заходів психологічної допомоги у формі лекцій, бесід, круглих столів, ігор, тренінгів.

РН 21. Володіти культурою спілкування, його формами, способами, вербальними і невербальними засобами.

РН 22. Створювати відповідний клімат у корекційно-педагогічному та інклюзивному середовищі.

[згорнути]
Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпеченняПонад 70% науково-педагогічних працівників, задіяних до викладання професійно-орієнтованих дисциплін, мають наукові ступені за спеціальністю. Науковий рівень кваліфікації професорсько-викладацького складу, який забезпечує викладання дисциплін, відповідає ліцензійним умовам та державним вимогам до акредитації зазначеної спеціальності.  Науково-педагогічні працівники не менше ніж один раз на п’ять років проходять стажування.
Матеріально-технічного забезпеченняМатеріально-технічне забезпечення дозволяє повністю організувати освітній процес протягом усього циклу підготовки з використанням сучасного мультимедійного обладнання (SMART-дошки, проєктори, комп’ютери). Для проведення практичних і лабораторних робіт, інформаційного пошуку та обробки результатів досліджень наявні спеціалізовані комп’ютерні класи Університету з необхідним програмним забезпеченням та необмеженим відкритим доступом до Інтернет-мережі та мультимедійного обладнання, сучасного науково-методичного забезпечення кабінетів, а також платформи для дистанційного/електронного навчання Moodle.
Інформаційне та навчально-методичного забезпеченняВикористання в освітньому процесі електронних освітніх ресурсів, технологій змішаного та дистанційного навчання,  системи електронного навчання Moodle, віртуального навчального середовища Львівського національного університету імені Івана Франка, бібліотечного ресурсу (фахова література, вітчизняні та закордонні фахові періодичні видання, у тому числі й у електронному форматі).

Навчально-методичне забезпечення: профіль освітньої програми, навчальний план, робочі навчальні плани; навчальні і робочі програми (силабуси), комплекси навчально-методичного забезпечення до кожної дисципліни навчального плану, програми практичної підготовки, робочі програми практик, методичні матеріали для проведення атестації.

[згорнути]
Академічна мобільність

Національна кредитна мобільністьПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаника; Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Київський державний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича.
Міжнародна кредитна мобільністьЖешівський університет (м. Жешів, Польща), Гайдельберський університет (м.Гайдельберг, Німеччина), Констанський університет (м. Констанц, Німеччина), Бременський університет (м.Бремен, Німеччина)
Навчання іноземних здобувачів вищої освітиНа основі Правил прийому до Львівського національного університету імені Івана Франка

 

[згорнути]
Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність

Код н/дКомпоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проєкти (роботи), практики, кваліфікаційна робота)Кількість кредитівФорма

підсумк. контролю

1. ОБОВ’ЯЗКОВІ КОМПОНЕНТИ ОП

1.1.      Цикл загальної підготовки

ЗК 1.1.01Історія України3екзамен
ЗК 1.1.02Історія української культури3екзамен
ЗК 1.1.03Філософія3екзамен
ЗК 1.1.04Іноземна мова12екзамен
ЗК 1.1.05Українська мова (за професійним спрямуванням)3залік, екзамен
ЗК 1.1.06Фізвиховання3залік
1.2. Цикл професійної і практичної підготовки
ПП 1.2.01Моделі та технології корекції, габілітації та реабілітації3Залік
ПП 1.2.02Безпека життєдіяльності та охорона праці3Залік
ПП 1.2.03Психофізіологія3,5Екзамен
ПП 1.2.04Основи психології5Екзамен
ПП 1.2.05Нейропсихологія та нейрокорекція6Екзамен
ПП 1.2.06Спеціальна психологія4Екзамен
ПП 1.2.07Сенсорні системи і їх порушення3Залік
ПП 1.2.08Основи науково-педагогічних досліджень в спеціальній освіті5Залік
ПП 1.2.09Невропатологія4Екзамен
ПП 1.2.10Психологія людей з інтелектуальної недостатністю4Залік
ПП 1.2.11Вступ до спеціальності3Екзамен
ПП 1.2.12Патопсихологія та психологія здоров’я4Залік
ПП 1.2.13Математично-статистичні методи обробки даних емпіричних досліджень3екзамен залік
ПП 1.2.14Інформаційні технології та технічні засоби навчання4Залік
ПП 1.2.15Людина з інтелектуальною недостатністю в реаліях сучасного світу4Залік
ПП 1.2.16Основи інклюзивного навчання5Екзамен
ПП 1.2.17Організація навчально-корекційного середовища для дітей з порушенням розвитку3Залік
ПП 1.2.18Педагогіка та спецпедагогіка3,5Екзамен
ПП 1.2.19Анатомія, фізіологія та основи генетики людини5Екзамен
ПП 1.2.20Мовленнєві системи та їх порушення з основами логопедії5Залік
ПП 1.2.21Вікова педагогічна психологія5,5Екзамен
ПП 1. 2. 22Курсова робота6Диф. залік
Практика
ПП 1.2.23Навчально-ознайомча практика3диф. залік
ПП 1.2.24Навчальна (волонтерська) практика4,5диф. залік
ПП 1.2.25Навчальна (психолого-педагогічна) практика3диф. залік
ПП 1.2.26Педагогічна пропедевтична практика4,5диф. залік
ПП 1.2.27Педагогічна практика3диф. залік
ПП 1.2.28Виробнича практика6диф. залік
Державна атестація
ПП 1.2.29Кваліфікаційна робота із захистом в ЕК7,5екзамен
Спеціалізація 016.02 “Олігофренопедагогіка”
ПП 1.2.1.01Психолого-педагогічний супровід особи з інтелектуальною недостатністю3залік
ПП 1.2.1.02Комплексна допомога особам з аутизмом3екзамен
ПП 1.2.1.03Організація процесу соціальної адаптації осіб з з інтелектуальною недостатністю5екзамен
ПП 1.2.1.04Робота у виробничих майстернях3екзамен
Спеціалізація 053 “Спеціальна психологія”
ПП 1.2.2.01Психологічний супровід сімей3екзамен
ПП 1.2.2.02Психологічна діагностика та корекція порушень розвитку7екзамен
ПП 1.2.2.03Соціально-психологічний супровід сім’ї людини з інтелектуальною недостатністю3екзамен
ПП 1.2.2.04Поведінкові та ресурсноорієнтовані психотерапевтичні технології3залік
Загальний обсяг обов’язкових компонент:180
2. ВИБІРКОВІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ
2.1. Дисципліни вільного вибору студента

2.1.1. Цикл загальної підготовки

ЗК2.1.1.01Дисципліни вільного вибору12залік
2.1.2. Цикл професійної і практичної підготовки
ПП 2.01.01Психологічна діяльність в особливих умовах5залік
Прийоми ефективної комунікації
Посттравматична логопедична допомога
ПП 2.01.02Психологічний супровід людей з важкими комплексними порушеннями83залік
Копінг-терапія у роботі спеціального педагога
Робота з людьми з порушенням емоційно-вольової сфери
ПП 2.01.03Технології психокорекційної роботи з дітьми з гіперактивністю та дефіцитом уваги(англ. мовою)5залік
Диференційоване оцінювання та навчання в інклюзивному класі
Психокорекція в інклюзивному етносередовищі
ПП 2.01.04Основи ортопедагогіки5залік
Робота логопеда з різними нозологіями
Фізична реабілітація осіб з порушеннями розвитку
ПП 2.01.05Спецметодика навчання елементарних математичних уявлень та інформатики4залік
Економічна соціалізація дітей із психофізичними порушеннями в умовах євроінтеграції
Основи медіаграмотності
ПП 2.01.06Основи міжкультурної комунікації (англ. мовою)3залік
Робота з людьми з порушеннями розвитку впродовж життя
Психологічне забезпечення дозвілля осіб з порушеннями розвитку
ПП 2.01.07Формування соціальних компетенцій осіб з порушенням розвитку4залік
Травматерапія
Психологія мисленнєвих образів
ПП 2.01.08Технології психокорекційної роботи з дітьми із аутизмом7залік
Психолінгвістика
Конфліктологія
ПП 2.01.09Профорієнтація та методика профорієнтаційної роботи з різними категоріями населення3залік
Основи соціалізації осіб з інтелектуальною недостатністю та органічними ураженнями ЦНС
Психологія людей з порушеннями мовлення
ПП 2.01.10Апаратні методи діагностики5залік
Спецметодика природознавства та географії
Основи психотренінгу
ПП 02.01.11Рання діагностика та корекція дітей з порушеннями4залік
Психолого-педагогічна діагностика
Спецметодика соціально-побутової орієнтації
Загальний обсяг вибіркових компонент:60
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ240

Форма атестації здобувачів вищої освіти

 Атестація випускників освітньо-професійної програми спеціальності 016 «Спеціальна освіта»

дійснюється у формі атестаційного комплексного екзамену та/або кваліфікаційної роботи із захистом в ЕК

Атестація здійснюється відкрито і публічно та завершується видачею документа встановленого зразка про присудження

їм ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації: Бакалавр зі спеціальної освіти. Практичний психолог у сфері спеціальної освіти.

[згорнути]
Архів освітніх програм