Спеціальність | Менеджмент соціокультурної діяльності |
Освітній ступінь | Бакалавр |
Факультет | Факультет культури і мистецтв |
Гарант освітньої програми | Максимчук Максим Віталійович |
Електронна адреса | maksym.maksymchuk@lnu.edu.ua |
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу | Львівський національний університет імені Івана Франка, факультет культури і мистецтв |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації
| Бакалавр Кваліфікація: бакалавр з менеджменту соціокультурної діяльності. |
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма «Менеджмент соціокультурної діяльності» |
Тип диплома та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів, 3 роки 10 місяців, денна ф/н |
Наявність акредитації | Сертифікат про акредитацію освітньої програми №1875, дійсний до 01.07.2026 |
Цикл/рівень | НРК України – 6 рівень, FQ-EHEA – перший цикл, ЕQF-LLL – 6 рівень |
Передумова | Наявність середньої освіти |
Мова викладання | українська |
Термін дії | 5 років |
Підготовка конкурентоспроможних бакалаврів з менеджменту соціокультурної діяльності в галузі «Культура і мистецтво», здатних розв’язувати основні завдання у соціокультурній сфері, технологіях проектного та організаційного менеджменту культури; історії культурних практик. |
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) | галузь знань 02 – Культура і мистецтво спеціальність 028 – Менеджмент соціокультурної діяльності
|
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна програма з орієнтацією на теорію та практику менеджменту соціокультурної діяльності. |
Основний фокус освітньої програми
| Загальна освіта в області менеджменту соціокультурної діяльності. Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у соціокультурній сфері, у сфері освіти та науки, креативної економіки і культуротворчих практик, що передбачає застосування теорій та методів менеджменту культури і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Теоретичний зміст предметної області: поняття, концепції, закони, закономірності, принципи, історичні передумови розвитку менеджменту соціокультурної діяльності; функції, методи, технології організації управлінської соціокультурної діяльності; принципи та механізми забезпечення соціокультурних потреб громадян Методи, методики і технології: методи та технології культурологічної, соціальної, управлінської діяльності. Інструменти та обладнання: комп’ютерне, мережеве та програмне забезпечення, мультимедійні засоби; електронні бібліотеки; системи опрацювання текстової, аудіо та іншої інформації. |
Особливості програми | Програма реалізовується в активному дослідницькому середовищі науковців міждисциплінарного спрямування. Її виконання забезпечують фахівці з економіки, менеджменту СКД, теорії та історії культури, мистецтвознавства. Завдяки різноманітній базі практик ОП дозволяє студентам набути практичні навички у сфері СКД, івент-менеджменту, музейного та театрального менеджменту. Набуті компетентності студенти можуть застосовувати у дослідницькій, управлінській, менеджерській, культурній та інших сферах зайнятості. |
Придатність до працевлаштування | Згідно до національного класифікатора професій ДК 003:2010
Посади (за наявності диплома Бакалавра) в державних/приватних підприємствах, культурних інституціях, громадських організаціях, органах місцевого самоврядування. |
Подальше навчання | Можливість навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти |
Викладання та навчання | Студентоцентроване навчання, проектно- та проблемно-орієнтоване викладання, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання, навчання на основі проведення навчальної та виробничої практик тощо. Викладання здійснюється у формі лекцій, мультимедійних та інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять, самостійного навчання, індивідуальних занять тощо. Лекційні курси поєднуються з семінарами та робочими зустрічами. Більша частина навчання відбувається у групах (до 25 осіб) з дискусіями та підготовкою презентацій самостійно та в малих групах. Студенти проходять виробничу практику, а також готуються до складання комплексного державного іспиту |
Оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS та національною шкалою оцінювання. Поточний контроль – усне та письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, тестування, захист індивідуальних завдань, презентації, есе. Презентації: усні в Power Point та письмові; іспити: усні для концептуальних частин та письмові – для перевірки основних знань з менеджменту соціокультурної діяльності; студенти готують портфоліо. Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю, комплексний державний іспит. Державна атестація – комплексний державний іспит. Атестація здійснюється публічно. |
Інтегральна компетентність | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у соціокультурній сфері, у сфері освіти та науки, креативної економіки і культуротворчих практик, що передбачає застосування теорій та методів менеджменту культури і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. |
Загальні компетентності (ЗК)
| ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК2. Здатність планувати та управляти часом. ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел. ЗК7. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК9. Здатність працювати в команді. ЗК10. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. ЗК11. Здатність працювати в міжнародному контексті. ЗК12. Здатність розробляти та управляти проектами. ЗК13. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК14. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК15. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК16. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК17. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК18. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя |
Фахові компетентності спеціальності (ФК)
| ФК1. Здатність критично усвідомлювати взаємозв’язок між культурними, соціальними та економічними процесами. ФК2. Здатність аналізувати економічні, екологічні, правові, політичні, соціологічні, технологічні аспекти формування ринку культури. ФК3. Здатність визначати стратегічні пріоритети та аналізувати особливості місцевих, регіональних, національних та глобальних стратегій соціокультурного розвитку. ФК4. Вміння використовувати адекватний професійний інструментарій для розробки та оперативного управління соціокультурними проектами. ФК5. Здатність аналізувати і структурувати організаційну, управлінську проблеми та знаходити конструктивні рішення. ФК6. Здатність планувати, управляти та контролювати виконання поставлених завдань та прийнятих рішень. ФК7. Здійснювати розподіл повноважень і відповідальності на основі їх делегування. ФК8. Здатність діяти соціально відповідально. ФК9. Здатність дотримуватися норм професійної етики в процесі вирішення соціальних, культурних, економічних питань. ФК10. Здатність здійснювати ефективні комунікації та розв’язувати конфліктні ситуації у професійній діяльності. ФК11. Здатність виявляти, використовувати, інтерпретувати, критично аналізувати джерела інформації в області менеджменту соціокультурної сфери. ФК12. Здатність розробляти та впроваджувати сучасні форми забезпечення соціокультурного партнерства. ФК13. Здатність розробляти соціокультурні проекти та забезпечувати їх операційну реалізацію. ФК14. Здатність організовувати роботу з різними стейкхолдерами соціокультурної діяльності. Працювати зі спільнотою на місцевому, регіональному, національному рівнях. ФК15. Вміння використовувати сучасні методи обробки інформації для організації та управління соціокультурними процесами. Знати основні правові документи у сфері СКД.
ФК16. Здатність створювати соціокультурні послуги |
ПР1. Визначати базові професійні поняття та використовувати термінологічний апарат менеджера соціокультурної діяльності. ПР2. Збирати та впорядковувати інформацію. ПР3. Організовувати професійний час. ПР4. Здійснювати практичну діяльність відповідно до чинного законодавства. ПР5. Оцінювати специфіку застосування принципів управління в соціокультурному менеджменті. ПР6. Класифікувати та знаходити інноваційні рішення для створення, реалізації і забезпечення соціокультурних потреб людини. ПР7. Здійснювати проектувальну роботу. ПР8. Визначати соціокультурний потенціал різних стейкхолдерів культурного життя. ПР9.Оцінювати сучасну соціокультурну ситуацію. ПР10.Вивчати, узагальнювати та адаптувати найкращий досвід соціокультурної розбудови. ПР11.Виявляти, генерувати і впроваджувати креативні ідеї в професійну діяльність. ПР12.Формулювати, аргументувати професійні завдання ПР13. Обґрунтовувати управлінські рішення. ПР14 Оцінювати наслідки прийнятих організаційно-управлінських рішень. ПР15 Вміння встановлювати діалог з різними професійними суб’єктами та групами. ПР16. Знати як застосувати сучасні технології управління людськими ресурсами. ПР17. Формувати професійні мереж і, адвокації та лобіювати інтереси проекта/сектора (галузі). ПР18. Проявляти самостійність суджень та самокритичність у процесі дискусії. ПР19. Володіти інструментами фінансово-економічного забезпечення соціокультурної діяльності. ПР20. Вміти аналізувати основні явища світової, української, регіональної культури. |
Кадрове забезпечення | Специфіка кадрового забезпечення полягає у комплексному залученні викладачів та фахівців різних галузей знань (історія та теорія культури, мистецтвознавство, менеджмент СКД, економіка), наявність у викладачів наукового ступеня та вченого звання, звань «Заслужений діяч мистецтв», тощо. Підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, стажування на базі профільних навчальних закладів України, вивчення передового досвіду інших вузів, в т. ч. закордонних, участь у роботі науково-методичного семінару дозволяють забезпечувати зростання фахового рівня професорсько-викладацького складу. Залучення до реалізації програми фахівців-практиків провідних закладів СКД: ТзОВ «Агенція Персона Грата» (Мисик М.), КЗК ЛОР КМЦ «Львівський Палац мистецтв» (Луковська О.). |
Матеріально-технічне забезпечення | Навчальні корпуси ЛНУ імені Івана Франка, гуртожитки, спеціалізована аудиторія ім. Кос-Анатольського, спеціалізована аудиторія ім. Леся Курбаса, комп’ютерний клас, студентське кафе «Діалог», доступу до мережі Інтернет, мультимедійне обладнання, спортивні зали та майданчики, зони відпочинку для студентів, кабінет музичних інструментів, кафедральна «Креативна лабораторія». |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Офіційний сайт ЛНУ імені Івана Франка: http://www.lnu.edu.ua; віртуальне навчальне середовище Moodle; навчальні та робочі плани; дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів; методичні вказівки для виконання курсових і дипломних проектів; критерії оцінювання знань; пакети комплексних контрольних робіт. Наукова бібліотека, читальні зали, віртуальний читальний зал із доступом з мережі Інтранет. Навчальний процес забезпечується розробленими для дисциплін та практик навчально-методичними матеріалами та рекомендаціями. Систематичне здійснення заходів які визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів вищої освіти (самоконтроль, кафедральний, факультетський, ректорський контроль). Здійснення заходів запобігання та виявлення академічної недоброчесності у здобувачів освіти. |
Національно-кредитна мобільність | Підвищення кваліфікації (стажування) науково-педагогічних працівників у ЗВО та наукових установах України. Підписані угоди між ЛНУ ім. І. Франка та іншими вузами України. Зокрема: – Тернопільським національним педагогічним університетом ім. В. Гнатюка – Кіровоградським державним педагогічним університетом ім. В. Винниченка Студенти мають можливість проходити практику у організаціях, з якими укладені угоди: – Департаментом з питань культури, національностей ЛОДА, Львівською міською радою (відділ культури та туризму) – Вінницьким молодіжним центром «Квадрат» – Міжгірською райдержадміністрацією радою (відділ культури) – Дубенською міською радою (відділ культури та менеджменту) – Департаментом освіти і гуманітарної політики Черкаської міської ради – ТзОВ «Агенцією Персона Грата» у Львові – ТзОВ Львівське регіональне підприємство по туризму «Галінтур» – ПП Телерадіокомпанією «Кадрики» у Львові – Міським палацом культури ім. Г. Хоткевича – КЗ ЛОР «Львівський обласний центр народної творчості і культурго-просвітницької роботи» |
Міжнародна кредитна мобільність | Програма Erasmus+, започаткована Європейським союзом у 2014 році, що передбачає навчальну кредитну мобільність студентів і викладачів за участю Львівського національного університету імені Івана Франка укладено угоди з Австрії, Болгарії, Німеччини, Італії, Нідерландів, Польщі, Португалії, Словенії, Іспанії тощо (понад 40 навчальних закладів). Міжнародний відділ ЛНУ ім. Івана Франка пропонує 028 Менеджмент соціокультурної діяльності можливість пройти навчання впродовж певного часу у наступних університетах:
Поморська академія в Слупську; Міланський університет; Університет Порто; Латвійський університет; Академі ім. Якуба з Париджа
Діє програма Fulbright (США) для навчання та проведення досліджень у провідних американських університетах |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | Умови та особливості з ОП в контексті навчання іноземних громадян пов’язані із загальними засадами освітнього процесу, визначеними правилами прийому ЛНУ ім. І. Франка.
|
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти, практики, комплексний державний іспит | Кількість кредитів | Форма підсумкового контролю |
1 | 2 | 3 | 4 |
Обов’язкові компонети ОП | |||
Обов’язкові загальноуніверситетські компонети ОП | |||
ОК 1
| Українська мова (за професійним спрямуванням) | 3 | екзамен |
ОК 2 | Історія України | 3 | екзамен |
ОК 3 | Філософія | 3 | екзамен |
ОК 4 | Іноземна мова | 12 | залік, екзамен |
ОК 5 | Історія української культури | 3 | залік |
ОК 6 | Фізвиховання | 3 | залік |
Обов’язкові компоненти ОП | |||
ОК 7 | Історія зарубіжної культури | 7 | залік, екзамен |
ОК 8 | Народна культура українців | 7 | залік, екзамен |
ОК 9 | Музеєзнавство, пам’яткознавство | 6 | екзамен |
ОК 10 | Вступ до фаху | 7 | залік екзамен |
ОК 11 | Соціокультурна діяльність | 14 | екзамен |
ОК 12 | Безпека життєдіяльності | 3 | залік |
ОК 13 | Економіка культури | 3 | екзамен |
ОК 14 | Менеджмент соціокультурної діяльності | 6 | екзамен залік |
ОК 15 | Історія і синтез мистецтв | 5 | залік |
ОК 16 | Професійна етика у сфері соціокультурної діяльності | 3 | екзамен |
ОК 17 | Прикладне культурознавство | 4 | екзамен |
ОК 18 | Курсова робота з проектного менеджменту | 3 | диф. залік
|
ОК 19 | Філософія мистецтв | 4 | залік екзамен |
ОК 20 | Соціальна психологія | 3 | екзамен |
ОК 21 | Історія образотворчого мистецтва | 6 | екзамен |
ОК 22 | Маркетинг соціокультурної діяльності | 4 | екзамен |
ОК 23 | Цінності в системі культури | 5 | екзамен |
ОК 24 | Науковий семінар | 9 | залік |
ОК 25 | Курсова робота з соціокультурної діяльності | 3 | Диф. залік |
ОК 26 | Економіка підприємства | 3 | екзамен |
ОК 27 | Інформаційні технології, системи та ресурси | 4 | екзамен
|
ОК 28 | Бізнес-планування у сфері культури | 3 | екзамен |
ОК 29 | Культурна політика | 4 | залік |
ОК 30 | Соціальні комунікації | 3 | екзамен |
ОК 31 | Регіональне краєзнавство | 4 | залік, екзамен |
ОК 32 | Організація конгресового та ділового туризму | 3 | залік |
ОК 33 | Правове забезпечення соціокультурної діяльності | 3 | екзамен |
ОК 34 | Фінанси | 3 | екзамен |
ОК 35 | Експертно-оціночна діяльність | 3 | залік |
ОК 36 | Навчальна (ознайомча) практика | 3 | диференційо- ваний залік |
ОК 37 | Навчальна практика | 3 | диференційо- ваний залік |
ОК 38 | Навчальна (проєктна) практика | 3 | диференційо- ваний залік |
ОК 39 | Виробнича практика | 6 | диференційо- ваний залік |
ОК 40 | Комплексний державний іспит | 3 | |
Загальний обсяг обов’язкових компонент: 180
Вибіркові компоненти ОП | |||
ВБ 1 | Дисципліни вільного вибору | 12 | залік |
ВБ 2 | Масова культура Елітарна культура | 6 | залік
|
ВБ 3 | Конфліктологія та теорія переговорів Антропологія культури | 4 | залік |
ВБ 4 | Філософія музики Філософія творчості | 6 | залік |
ВБ 5 | Сучасна музична культура Основи теорії та історії музики | 4 | залік |
ВБ 6 | Практикум з корпоративної культури Корпоративна етика | 6 | заліки |
ВБ 7 | PR-технології в соціокультурній діяльності Робота з громадськістю в соціокультурній діяльності | 6 | залік |
ВБ 8 | Культура українського зарубіжжя Культура української діаспори | 6 | залік |
ВБ 9 | Основи теорії та історії театру і кіно Історія театрального та кіномистецтва | 4 | залік |
ВБ 10 | Теорія та історія шоу-бізнесу Індустрія дозвілля | 6 | залік |
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ | 240 |
Форма атестації здобувачів вищої освіти
Атестація випускників освітньої програми спеціальності 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності» проводиться у формі комплексного державного іспиту, та завершується виданням документу встановленого зразка про присудження йому ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації: бакалавр з менеджменту соціокультурної діяльності.
Атестація здійснюється відкрито та публічно у ЕК, до складу якої можуть бути залучені представники роботодавців та їхніх об’єднань, інших вищих навчальних закладів і дослідницьких центрів, а також міжнародних організацій, зокрема дипломатичних, урядових.