Менеджмент соціокультурної діяльності

 

СпеціальністьМенеджмент соціокультурної діяльності
Освітній ступінь
Бакалавр
Факультет Факультет культури і мистецтв
Гарант освітньої програми
Максимчук Максим Віталійович
Електронна адресаmaksym.maksymchuk@lnu.edu.ua
Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку quality@lnu.edu.ua

 

Загальна інформація

Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділуЛьвівський національний університет

імені Івана Франка,  факультет культури і мистецтв

Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації

 

Бакалавр

Кваліфікація: бакалавр з менеджменту соціокультурної діяльності.

Офіційна назва освітньої програмиОсвітньо-професійна програма «Менеджмент соціокультурної діяльності»
Тип  диплома та обсяг освітньої  програмиДиплом бакалавра, одиничний,  240 кредитів,

3 роки 10 місяців, денна ф/н

Наявність акредитаціїСертифікат про акредитацію освітньої програми №1875, дійсний до 01.07.2026
Цикл/рівеньНРК України – 6 рівень,

FQ-EHEA – перший цикл, ЕQF-LLL – 6 рівень

Передумова Наявність середньої освіти
Мова викладанняукраїнська
Термін дії5 років

[згорнути]
Мета освітньої програми

Підготовка конкурентоспроможних бакалаврів з менеджменту соціокультурної діяльності в галузі «Культура і мистецтво», здатних розв’язувати основні завдання у соціокультурній сфері, технологіях проектного та організаційного менеджменту культури; історії культурних практик.

[згорнути]
Характеристика освітньої програми

Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)галузь знань 02 – Культура і мистецтво

спеціальність 028 – Менеджмент соціокультурної діяльності

 

Орієнтація освітньої програми Освітньо-професійна програма з орієнтацією на теорію та практику менеджменту соціокультурної діяльності.
Основний фокус освітньої програми

 

Загальна освіта в області менеджменту соціокультурної діяльності.

Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати

складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у

соціокультурній сфері, у сфері освіти та науки, креативної економіки і культуротворчих практик, що передбачає застосування теорій та методів менеджменту культури і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Теоретичний зміст предметної області: поняття, концепції, закони, закономірності, принципи, історичні передумови розвитку менеджменту соціокультурної діяльності; функції, методи, технології організації управлінської соціокультурної діяльності; принципи та механізми забезпечення соціокультурних потреб громадян

Методи, методики і технології: методи та технології культурологічної, соціальної, управлінської діяльності.

Інструменти та обладнання: комп’ютерне, мережеве та програмне забезпечення, мультимедійні засоби; електронні бібліотеки; системи опрацювання текстової, аудіо та іншої інформації.

Особливості програмиПрограма реалізовується в активному дослідницькому середовищі науковців міждисциплінарного спрямування. Її виконання забезпечують фахівці з економіки, менеджменту СКД, теорії та історії культури, мистецтвознавства. Завдяки різноманітній базі практик ОП дозволяє студентам набути практичні навички у сфері СКД, івент-менеджменту, музейного та театрального менеджменту.

Набуті компетентності студенти можуть застосовувати у дослідницькій, управлінській, менеджерській, культурній та інших сферах зайнятості.

[згорнути]
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

 

Придатність до працевлаштування

Згідно до національного класифікатора професій
ДК 003:2010

  • 1476.1 Менеджер (управитель) з реклами
  • 1448.1 Менеджер (управитель) з туризму
  • 1475.4 Менеджер (управитель) із зв’язків з громадськістю
  • 1474 Менеджер (управитель) із комунікаційних технологій
  • 1483    Менеджер (управитель) у соціальній сфері
  • 1477.1 Менеджер (управитель) з персоналу

Посади (за наявності диплома Бакалавра) в державних/приватних підприємствах, культурних інституціях, громадських організаціях, органах місцевого самоврядування.

Подальше навчанняМожливість навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти

[згорнути]
Викладання та оцінювання

Викладання та навчанняСтудентоцентроване навчання, проектно- та проблемно-орієнтоване викладання, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання, навчання на основі проведення навчальної та виробничої практик тощо.

Викладання здійснюється у формі лекцій, мультимедійних та інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять,  самостійного навчання, індивідуальних занять тощо.

Лекційні курси поєднуються з семінарами та робочими зустрічами. Більша частина навчання відбувається у групах (до 25 осіб) з дискусіями та підготовкою презентацій самостійно та в малих групах. Студенти проходять виробничу практику, а також готуються  до складання комплексного державного іспиту

ОцінюванняОцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS та національною шкалою оцінювання.

Поточний контроль – усне та письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, тестування, захист індивідуальних завдань, презентації, есе. Презентації: усні в Power Point та письмові; іспити: усні для концептуальних частин та письмові – для перевірки основних знань з менеджменту соціокультурної діяльності; студенти готують портфоліо.

Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю,  комплексний державний іспит.

Державна атестація – комплексний державний іспит.

Атестація здійснюється публічно.

[згорнути]
Програмні компетентності

Інтегральна компетентністьЗдатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у соціокультурній сфері, у сфері освіти та науки, креативної економіки і культуротворчих практик, що передбачає застосування теорій та методів менеджменту культури і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК)

 

 

 

 

 

ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК2. Здатність планувати та управляти часом.

ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння

професійної діяльності.

ЗК4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.

ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення й аналізу інформації з різних джерел.

ЗК7. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

ЗК8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК9. Здатність працювати в команді.

ЗК10. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.

ЗК11. Здатність працювати в міжнародному контексті.

ЗК12. Здатність розробляти та управляти проектами.

ЗК13. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

ЗК14. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

ЗК15. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.

ЗК16. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

ЗК17. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

ЗК18. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя

Фахові компетентності спеціальності  (ФК)

 

ФК1. Здатність критично усвідомлювати взаємозв’язок між культурними, соціальними та економічними процесами.

ФК2. Здатність аналізувати економічні, екологічні, правові, політичні, соціологічні, технологічні аспекти формування ринку культури.

ФК3. Здатність визначати стратегічні пріоритети та аналізувати особливості місцевих, регіональних, національних та глобальних стратегій соціокультурного розвитку.

ФК4. Вміння використовувати адекватний професійний

інструментарій для розробки та оперативного управління

соціокультурними проектами.

ФК5. Здатність аналізувати і структурувати організаційну,

управлінську проблеми та знаходити конструктивні рішення.

ФК6. Здатність планувати, управляти та контролювати виконання поставлених завдань та прийнятих рішень.

ФК7. Здійснювати розподіл повноважень і відповідальності на основі їх делегування.

ФК8. Здатність діяти соціально відповідально.

ФК9. Здатність дотримуватися норм професійної етики в процесі вирішення соціальних, культурних, економічних питань.

ФК10. Здатність здійснювати ефективні комунікації та

розв’язувати конфліктні ситуації у професійній діяльності.

ФК11. Здатність виявляти, використовувати, інтерпретувати, критично аналізувати джерела інформації в області менеджменту соціокультурної сфери.

ФК12. Здатність розробляти та впроваджувати сучасні форми забезпечення соціокультурного партнерства.

ФК13. Здатність розробляти соціокультурні проекти та

забезпечувати їх операційну реалізацію.

ФК14. Здатність організовувати роботу з різними стейкхолдерами соціокультурної діяльності. Працювати зі спільнотою на місцевому, регіональному, національному рівнях.

ФК15. Вміння використовувати сучасні методи обробки

інформації для організації та управління соціокультурними процесами. Знати основні правові документи у сфері СКД.

 

ФК16. Здатність створювати соціокультурні послуги

[згорнути]
Програмні результати навчання (ПРН)

ПР1. Визначати базові професійні поняття та використовувати термінологічний апарат менеджера соціокультурної діяльності.

ПР2. Збирати та впорядковувати інформацію.

ПР3. Організовувати професійний час.

ПР4. Здійснювати практичну діяльність відповідно до чинного законодавства.

ПР5. Оцінювати специфіку застосування принципів управління в соціокультурному менеджменті.

ПР6. Класифікувати та знаходити інноваційні рішення для створення, реалізації і забезпечення соціокультурних потреб людини.

ПР7. Здійснювати проектувальну роботу.

ПР8. Визначати соціокультурний потенціал різних стейкхолдерів культурного життя.

ПР9.Оцінювати сучасну соціокультурну ситуацію.

ПР10.Вивчати, узагальнювати та адаптувати найкращий досвід соціокультурної розбудови.

ПР11.Виявляти, генерувати і впроваджувати креативні ідеї в професійну діяльність.

ПР12.Формулювати, аргументувати професійні завдання

ПР13. Обґрунтовувати управлінські рішення.

ПР14 Оцінювати наслідки прийнятих організаційно-управлінських рішень.

ПР15 Вміння встановлювати діалог з різними професійними суб’єктами та групами.

ПР16. Знати як застосувати сучасні технології управління людськими ресурсами.

ПР17. Формувати професійні мереж і, адвокації та лобіювати інтереси проекта/сектора (галузі).

ПР18. Проявляти самостійність суджень та самокритичність у процесі дискусії.

ПР19. Володіти інструментами фінансово-економічного забезпечення соціокультурної діяльності.

ПР20. Вміти аналізувати основні явища світової, української, регіональної культури.

[згорнути]
Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпеченняСпецифіка кадрового забезпечення полягає у комплексному залученні викладачів та фахівців різних галузей знань (історія та теорія культури, мистецтвознавство, менеджмент СКД, економіка), наявність у викладачів наукового ступеня та вченого звання, звань «Заслужений діяч мистецтв», тощо. Підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників, стажування на базі профільних навчальних закладів України, вивчення передового досвіду інших вузів, в т. ч. закордонних, участь у роботі науково-методичного семінару дозволяють забезпечувати зростання фахового рівня професорсько-викладацького складу.

Залучення до реалізації програми фахівців-практиків провідних закладів СКД: ТзОВ «Агенція Персона Грата» (Мисик М.), КЗК ЛОР КМЦ «Львівський Палац мистецтв» (Луковська О.).

Матеріально-технічне забезпеченняНавчальні корпуси ЛНУ імені Івана Франка, гуртожитки, спеціалізована аудиторія ім. Кос-Анатольського, спеціалізована аудиторія ім. Леся Курбаса, комп’ютерний клас, студентське кафе «Діалог», доступу до мережі Інтернет, мультимедійне обладнання, спортивні зали та майданчики, зони відпочинку для студентів, кабінет музичних інструментів, кафедральна «Креативна лабораторія».
Інформаційне та навчально-методичне забезпеченняОфіційний сайт ЛНУ імені Івана Франка:  http://www.lnu.edu.ua;  віртуальне навчальне середовище Moodle; навчальні та робочі плани; дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів; методичні вказівки для виконання курсових і дипломних проектів; критерії оцінювання знань; пакети комплексних контрольних робіт.

Наукова бібліотека, читальні зали, віртуальний читальний зал із доступом з мережі Інтранет.

Навчальний процес забезпечується розробленими для дисциплін та практик навчально-методичними матеріалами та рекомендаціями.

Систематичне здійснення заходів які визначають відповідність рівня набутих студентами знань, умінь та навичок вимогам нормативних документів вищої освіти (самоконтроль, кафедральний, факультетський, ректорський контроль). Здійснення заходів запобігання та виявлення академічної недоброчесності у здобувачів освіти.

[згорнути]
Академічна мобільність

Національно-кредитна мобільністьПідвищення кваліфікації (стажування) науково-педагогічних працівників у ЗВО та наукових установах України. Підписані угоди між ЛНУ ім. І. Франка та іншими вузами України.

Зокрема:

–  Тернопільським національним педагогічним університетом ім. В. Гнатюка

–  Кіровоградським  державним педагогічним університетом ім. В. Винниченка

Студенти мають можливість проходити практику у організаціях, з якими укладені угоди:

–  Департаментом з питань культури, національностей ЛОДА, Львівською міською радою (відділ культури та туризму)

–  Вінницьким молодіжним центром «Квадрат»

–  Міжгірською райдержадміністрацією радою (відділ культури)

–  Дубенською міською радою (відділ культури та менеджменту)

–  Департаментом освіти і гуманітарної політики Черкаської міської ради

–  ТзОВ «Агенцією Персона Грата» у Львові

–  ТзОВ Львівське регіональне підприємство по туризму «Галінтур»

–  ПП Телерадіокомпанією «Кадрики» у Львові

–  Міським палацом культури ім. Г. Хоткевича

–  КЗ ЛОР «Львівський обласний центр народної творчості і культурго-просвітницької роботи»

Міжнародна кредитна мобільністьПрограма Erasmus+, започаткована Європейським союзом у 2014 році, що передбачає навчальну кредитну мобільність студентів і викладачів за участю Львівського національного університету імені Івана Франка укладено угоди з Австрії, Болгарії, Німеччини, Італії, Нідерландів, Польщі, Португалії, Словенії, Іспанії тощо (понад 40 навчальних закладів).

Міжнародний відділ ЛНУ ім. Івана Франка пропонує 028 Менеджмент соціокультурної діяльності можливість пройти навчання впродовж певного часу у наступних університетах:

 

Поморська академія в Слупську;

Міланський університет;

Університет Порто;

Латвійський університет;

Академі ім. Якуба з Париджа

 

Діє програма Fulbright (США) для навчання та проведення досліджень у провідних американських університетах

Навчання іноземних здобувачів вищої освітиУмови та особливості з ОП в  контексті навчання іноземних громадян пов’язані із загальними засадами освітнього процесу, визначеними правилами прийому ЛНУ ім. І. Франка.

 

[згорнути]
Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність

Код н/дКомпоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти, практики, комплексний державний іспитКількість кредитівФорма підсумкового

контролю

1234
Обов’язкові компонети ОП
Обов’язкові загальноуніверситетські компонети ОП
ОК 1

 

Українська мова (за професійним спрямуванням)3екзамен
ОК 2Історія України3екзамен
ОК 3Філософія3екзамен
ОК 4Іноземна мова12залік,

екзамен

ОК 5Історія української культури3залік
ОК 6Фізвиховання3залік
Обов’язкові компоненти ОП
ОК 7Історія зарубіжної культури7залік, екзамен
ОК 8Народна культура українців7залік, екзамен
ОК 9Музеєзнавство, пам’яткознавство6екзамен
ОК 10Вступ до фаху7залік

екзамен

ОК 11Соціокультурна діяльність14 

екзамен

ОК 12Безпека життєдіяльності3залік
ОК 13Економіка культури3       екзамен
ОК 14Менеджмент соціокультурної діяльності6екзамен

залік

ОК 15Історія і синтез мистецтв5залік
ОК 16Професійна етика у сфері соціокультурної діяльності3екзамен
ОК 17Прикладне культурознавство4екзамен
ОК 18Курсова робота з проектного менеджменту3диф. залік

 

ОК 19Філософія мистецтв4залік екзамен
ОК 20Соціальна психологія3екзамен
ОК 21Історія образотворчого мистецтва6екзамен
ОК 22Маркетинг соціокультурної діяльності4екзамен
ОК 23Цінності в системі культури5екзамен
ОК 24Науковий семінар9залік
ОК 25Курсова робота з соціокультурної діяльності3Диф. залік
ОК 26Економіка підприємства3екзамен
ОК 27Інформаційні технології, системи та ресурси4екзамен

 

ОК 28Бізнес-планування у сфері культури3екзамен
ОК 29Культурна політика4залік
ОК 30Соціальні комунікації3екзамен
ОК 31Регіональне краєзнавство4залік, екзамен
ОК 32Організація конгресового та ділового туризму3залік
ОК 33Правове забезпечення соціокультурної діяльності3екзамен
ОК 34Фінанси3екзамен
ОК 35Експертно-оціночна діяльність3залік
ОК 36Навчальна (ознайомча)  практика3диференційо-

ваний залік

ОК 37Навчальна практика3диференційо-

ваний залік

ОК 38Навчальна (проєктна) практика3диференційо-

ваний залік

ОК 39Виробнича практика6диференційо-

ваний залік

ОК 40Комплексний державний іспит3
Загальний обсяг обов’язкових компонент:                                      180

 

 

Вибіркові компоненти ОП

ВБ  1Дисципліни вільного вибору12залік
ВБ 2Масова культура

Елітарна культура

6залік

 

ВБ 3Конфліктологія та теорія переговорів

Антропологія культури

4 

залік

ВБ 4Філософія музики

Філософія творчості

6залік
ВБ 5Сучасна музична культура

Основи теорії та історії музики

4залік
ВБ 6Практикум з корпоративної культури

Корпоративна етика

6заліки
 

ВБ 7

 

PR-технології в соціокультурній діяльності

Робота з громадськістю в соціокультурній діяльності

6 

залік

ВБ 8Культура українського зарубіжжя

Культура української діаспори

6залік
ВБ 9Основи теорії та історії театру і кіно

Історія театрального та кіномистецтва

4залік
ВБ 10Теорія та історія шоу-бізнесу

Індустрія дозвілля

6залік
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ240

Форма атестації здобувачів вищої освіти

Атестація випускників освітньої програми спеціальності 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності» проводиться у формі комплексного державного іспиту, та завершується виданням документу встановленого зразка про присудження йому ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації: бакалавр з менеджменту соціокультурної діяльності.

Атестація здійснюється відкрито та публічно у ЕК, до складу якої можуть бути залучені представники роботодавців та їхніх об’єднань, інших вищих навчальних закладів і дослідницьких центрів, а також міжнародних організацій, зокрема дипломатичних, урядових.

[згорнути]