Спеціальність | Хореографія |
Освітній ступінь | Бакалавр |
Факультет | Факультет культури і мистецтв |
Гарант освітньої програми | Кундис Руслан Юрійович |
Електронна адреса | ruslan.kundys@lnu.edu.ua |
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу | Львівський національний університет імені Івана Франка, факультет культури і мистецтв |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації | Бакалавр Кваліфікація: бакалавр хореографії. |
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма «Хореографія» |
Тип диплома та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра. Одиничний. 240 кредитів ЄКТС. 3 роки 10 місяців. Для здобуття освітнього ступеня бакалавра на основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст») заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати не більше 120 кредитів ЄКТС, отриманих в межах попередньої освітньої програми молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста) зі спеціальності 024 Хореографія і не більше 60 кредитів ЄКТС, отриманих в межах попередньої освітньої програми підготовки молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста) за іншими спеціальностями. На основі ступеня «фаховий молодший бакалавр» заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати не більше ніж 60 кредитів ЄКТС, отриманих за попередньою освітньою програмою фахової передвищої освіти. |
Наявність акредитації | Сертифікат про акредитацію спеціальності, виданий Акредитаційною комісією МОН України, серія НД №1492439, дійсний до 01.07.2022 р. |
Цикл/рівень | НРК України – 6 рівень, FQ – EHEA – перший цикл, QF-LLL – 6 рівень. |
Передумова | Повної загальна середня освіта або диплом ступеня молодшого бакалавра (ОКР молодший бакалавр, молодший спеціаліст), диплом фахового молодшого бакалавра та згідно з Правилами прийому до Львівського національного університету імені Івана Франка |
Мова викладання | Українська |
Термін дії | До наступного планового оновлення, не перевищуючи період акредитації |
Забезпечити підготовку фахівців у галузі знань 02 Культури і мистецтво спеціальності 024 Хореографія. Сформувати професійні компетентності, що зосередженні на історичному досвіді із хореографічного мистецтва, усвідомлення закономірностей розвитку образотворення та вміння аналізувати мистецькі практики; отримання навичок розв’язання складних спеціалізованих задач в мистецькій, професійної діяльності у галузі хореографії; вміти використовувати інноваційні технології, здійснювати виконавську, балетмейстерську, педагогічну діяльність, виконувати функції керівника хореографічного колективу, набуття фундаментальних знань з теорії, виконавства, методики та практики хореографічного мистецтва з акцентом на прикладну творчо-мистецьку діяльність адаптованих до потреб ринку праці сьогодення.
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) | Галузь знань 02 Культура і мистецтво Спеціальність 024 Хореографія Об’єкти вивчення та діяльності: хореографія як мистецький феномен, теорія та практика хореографічного мистецтва і освіти. Цілі навчання: підготовка фахівців в сфері виконавського мистецтва, балетмейстерської, викладацької, методичної діяльності в сфері початкової, профільної, фахової передвищої мистецької та позашкільної освіти. Теоретичний зміст предметної області: поняття, концепції, принципи хореографічного мистецтва, зв’язок хореографії з соціокультурними явищами, теорія та практика хореографічного мистецтва, виконавська, балетмейстерська, викладацька, методична діяльність в сфері початкової, профільної, фахової передвищої мистецької освіти. Методи, методики та технології: – методологія культурологічних дисциплін і мистецтвознавства; – методи, технології навчання та відтворення хореографічного тексту; – ситуаційні методики – вміння проводити аналіз конкретної проблеми і знаходження альтернативної дії; – методи тренінгу з метою формування професійних знань, умінь і навичок; – моделювання професійної реальності, експериментально-практичної дії; технології проектування творчого продукту – повний цикл його виконання від задуму до реалізації. Інструменти та обладнання: – комп’ютерне та програмне забезпечення, мультимедійні засоби у сфері хореографічної діяльності; – обладнання для дослідження та зберігання творів мистецтва, інформаційні та комунікаційні технології. |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна програма спрямована на оволодіння фундаментальними знаннями та навичками з хореографічного мистецтва, викладання хореографії, виконавства, хореографічно-постановочної діяльності, враховує новітні вимоги щодо зв’язку теоретичних та практичних положень та їхнім застосуванням в аналізі хореології через проходження навчальних, педагогічної та виробничої практик; формування фахівців і вчителів з хореографії, здатних не лише використовувати набуті знання, але й генерувати нові на базі сучасних досягнень науки. |
Основний фокус освітньої програми | Загальна освіта в галузі знань 02 Культура і мистецтво/ спеціальності 024 Хореографія Ключові слова: культура, мистецтво, хореографія, танець, балет, хореологія, мистецтво балетмейстера, народний танець, класичний танець, сучасний танець, бальний танець, історико-побутовий танець, методика викладання хореографії, керівник хореографічного колективу. |
Особливості програми (унікальність) | Мистецько-практична спрямованість освітньої програми із підготовки практиків та теоретиків хореографічного мистецтва. В час реалізації освітнього процесу поєднується теоретичне навчання, практична підготовка та індивідуальні дослідження здобувачів освіти; створенні творчі хореографічні, мистецькі та наукові осередки, що зумовлює втілювати здобуті теоретичні знання, практичні навики у мистецькі проєкти; створенні умови для саморозвитку, самореалізації, формування індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти через практично-аудиторну, теоретичну підготовку, практики (навчальну (навчально-ознайомчу), навчальну (керівника хореографічного колективу), педагогічну, виробничу (хореографічно-постановочну) та творчо-мистецьку діяльність. |
Придатність до працевлаштування | Випускник здатний виконувати роботу за професіями: 2454.2 Артист (танцювального ансамблю, танцювального та хорового колективу, ансамблю пісні й танцю та ін.); 2454.2 Артист балету; 2454.2 Асистент балетмейстера; 2454.2 Балетмейстер-постановник; 2320 Викладач хореографічних дисциплін; 2454.2 Керівник танцювального колективу; 3476 Керівник аматорського колективу (за видами мистецтва); 2455.2 Керівник (студії за видами мистецтва та художньої творчості, любительського об’єднання, клубу за інтересами та ін.); 2454.2 Репетитор з балету; 2454.2 Хореограф. |
Подальше навчання | Продовження навчання на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти |
Викладання та навчання | Студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване викладання, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання, навчання на основі проведення соціологічних досліджень, навчальної та виробничої практики тощо. Викладання здійснюється у формі лекцій, мультимедійних та інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять, самостійного навчання, індивідуальних занять тощо. |
Оцінювання | Оцінювання навчальних досягнень студентів здійснюється за системою ECTS та національною шкалою оцінювання. Поточний контроль: усне та письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, тестування, захист індивідуальних завдань. Підсумковий контроль: екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю. Державна атестація: Формою атестації є кваліфікаційний комплексний іспит зі спеціальності. |
Інтегральна компетентність | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в хореографії, мистецькій освіті, виконавській діяльності, що передбачає застосування певних теорій та методів хореографічного мистецтва і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. |
Загальні компетентності (ЗК) | ЗК01. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. ЗК02. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК03. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК04. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК05. Навички здійснення безпечної діяльності. |
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності | СК01. Усвідомлення ролі культури і мистецтва в розвитку суспільних взаємовідносин. СК02. Здатність аналізувати основні етапи, виявляти закономірності історичного розвитку мистецтв, стильові особливості, види і жанри, основні принципи координації історико-стильових періодів світової художньої культури. СК03. Здатність застосовувати теорію та сучасні практики хореографічного мистецтва, усвідомлення його як специфічного творчого відображення дійсності, проектування художньої реальності в хореографічних образах. СК04. Здатність оперувати професійною термінологією в сфері фахової хореографічної діяльності (виконавської, викладацької, балетмейстерської та організаційної). СК05. Здатність використовувати широкий спектр міждисциплінарних зв’язків для забезпечення освітнього процесу в початкових, профільних, фахових закладах освіти. СК06. Здатність використовувати і розробляти сучасні інноваційні та освітні технології в галузі культури і мистецтва. СК07. Здатність використовувати інтелектуальний потенціал, професійні знання, креативний підхід до розв’язання завдань та вирішення проблем в сфері професійної діяльності. СК08. Здатність сприймати новітні концепції, усвідомлювати багатоманітність сучасних танцювальних практик, необхідність їх осмислення та інтегрування в актуальний контекст з врахуванням вітчизняної та світової культурної спадщини. СК09. Здатність збирати, обробляти, аналізувати, синтезувати та інтерпретувати художню інформацію з метою створення хореографічної композиції. СК10. Здатність застосовувати традиційні й альтернативні інноваційні технології (відео-, ТV-, цифрове, медіа- мистецтва та ін.) в процесі створення мистецького проекту, його реалізації та презентації. СК11. Здатність здійснювати репетиційну діяльність, ставити та вирішувати професійні завдання, творчо співпрацювати з учасниками творчого процесу. СК12. Здатність використовувати принципи, методи та засоби педагогіки, сучасні методики організації та реалізації освітнього процесу, аналізувати його перебіг та результати в початкових, профільних, фахових закладах освіти. СК13. Здатність використовувати традиційні та інноваційні методики для діагностування творчих, рухових (професійних) здібностей, їх розвитку відповідно до вікових, психолого-фізіологічних особливостей суб’єктів освітнього процесу. СК14. Здатність забезпечувати високий рівень володіння танцювальними техніками, виконавськими прийомами, застосовувати їх як виражальний засіб. СК15. Здатність застосовувати набуті виконавські навички в концертно-сценічній діяльності, підпорядковуючи їх завданням хореографічного проекту. СК16. Здатність дотримуватись толерантності у міжособистісних стосунках, етичних і доброчинних взаємовідносин у сфері виробничої діяльності. СК17. Здатність враховувати економічні, організаційні та правові аспекти професійної діяльності. |
ПР01. Визначати взаємозв’язок цінностей громадянського суспільства із концепцією сталого розвитку України. ПР02. Розуміти моральні норми і принципи та вміти примножувати культурні, наукові цінності і досягнення суспільства в процесі діяльності. ПР03. Вільно спілкуватись державною мовою усно і письмово з професійних та ділових питань. ПР04. Володіти іноземною мовою в обсязі, необхідному для спілкування в соціально-побутовій та професійній сферах. ПР05. Аналізувати проблеми безпеки життєдіяльності людини у професійній сфері, мати навички їх попередження, вирішення та надання першої допомоги. ПР06. Розуміти роль культури і мистецтва в розвитку суспільних взаємовідносин. ПР07. Знати і розуміти історію мистецтв на рівні, необхідному для застосування виражально-зображальних засобів відповідно до стилю, виду, жанру хореографічного проекту. ПР08. Розуміти хореографію як мистецький феномен, розрізняти основні тенденції її розвитку, класифікувати види, напрями, стилі хореографії. ПР09. Володіти термінологією хореографічного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом. ПР10. Розуміти хореографію як засіб ствердження національної самосвідомості та ідентичності. ПР11. Використовувати інноваційні технології, оптимальні засоби, методики, спрямовані на удосконалення професійної діяльності, підвищення особистісного рівня володіння фахом. ПР12. Відшуковувати необхідну інформацію, критично аналізувати і творчо переосмислювати її та застосовувати в процесі виробничої діяльності. ПР13. Розуміти і вміти застосовувати на практиці сучасні стратегії збереження та примноження культурної спадщини у сфері хореографічного мистецтва. ПР14. Володіти принципами створення хореографічного твору, реалізуючи практичне втілення творчого задуму відповідно до особистісних якостей автора. ПР15. Мати навички використання традиційних та інноваційних методик викладання фахових дисциплін. ПР16. Аналізувати і оцінювати результати педагогічної, асистентсько-балетмейстерської, виконавської, організаційної діяльності. ПР17. Мати навички викладання фахових дисциплін, створення необхідного методичного забезпечення і підтримки навчання здобувачів освіти. ПР18. Знаходити оптимальні підходи до формування та розвитку творчої особистості. ПР19. Знаходити оптимальні виконавські прийоми для втілення хореографічного образу. ПР20. Вдосконалювати виконавські навички і прийоми в процесі підготовки та участі у фестивалях і конкурсах. ПР21. Розвивати комунікативні навички, креативну і позитивну атмосферу в колективі. ПР22. Мати навички управління мистецькими проектами, зокрема, здійснювати оцінки собівартості мистецького проекту, визначати потрібні ресурси, планувати основні види робіт. |
Кадрове забезпечення | Наявність випускної кафедри режисури та хореографії. Підбір кадрів на конкурсній основі, наявність у викладачів наукового та вченого звання. Забезпечення підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників: вивчення передового досвіду, застосування інноваційних технологій навчання, стажування та підвищення кваліфікації (як мінімум один раз у 5 років) на базі профільних навчальних закладів, ЗВО, наукових установах та культурно-мистецьких центрах України та закордону, участь у роботі науково-методичного семінару. Залучення до реалізації освітньої програми роботодавців, стейкхолдерів, фахівців-практиків, митців провідних науково-інформаційних та культурно-мистецьких центрів. |
Матеріально-технічне забезпечення | Навчальні корпуси Львівського національного університету імені Івана Франка, спеціальні лабораторії, балетні зали, комп’ютерні класи, їдальні, гуртожитки, точки бездротового доступу до мережі Інтернет, мультимедійне обладнання, спортивні зали та майданчики, зони відпочинку для студентів. |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення | Офіційний сайт Львівського національного університету імені Івана Франка: https://www.lnu.edu.ua/; віртуальне навчальне середовище Moodle; навчальні та робочі плани; дидактичні матеріали для самостійної роботи студентів; методичні вказівки для виконання курсових і дипломних проектів; критерії оцінювання знань; пакети комплексних контрольних робіт. Наукова бібліотека, читальні зали, віртуальний читальний зал із доступом до мережі Інтернет. Навчальний процес забезпечено розробленими для кожної дисципліни та практики силабусами, навчально-методичними комплексами, методичними рекомендаціями. |
Національно-кредитна мобільність | Національно-кредитна мобільність відбувається на основі підписаних угод між ЛНУ ім. Івана Франка та іншими ЗВО України: – Державним закладом «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»; – Державним закладом «Південноукраїнський національний університет ім. К. Ушинського»; – Дрогобицьким педагогічним університетом ім. І. Франка; – Київським національним університетом культури і мистецтв; – Київською муніципальною академією естрадного та циркового мистецтв; – Кіровоградським державний педагогічним університетом ім. В. Винниченка; – Львівським державним університетом фізичної культури ім. І. Боберського; – Мелітопольським державним педагогічним університетом ім. Богдана Хмельницького; – Національним педагогічним університетом ім. М. Драгоманова; – Рівненським державним гуманітарним університетом; – Сумським державним педагогічним університетом ім. А. С. Макаренка; – Тернопільським національним педагогічним університетом ім. В. Гнатюка; – Хмельницькою гуманітарно-педагогічною академією, та ін. |
Міжнародна кредитна мобільність | Відбувається на основі програми Erasmus+, започаткованої Європейським союзом у 2014 році, що передбачає навчальну кредитну мобільність студентів і викладачів за участю Львівського національного університету імені Івана Франка та університетів Австрії, Болгарії, Німеччини, Італії, Польщі, Нідерландів, Португалії, Словенії, Іспанії (понад 40 навчальних закладів) в межах підписаних угод. Діє програма Fulbright (США) для навчання та проведення досліджень у провідних американських університетах. |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | За умови володіння української мовою згідно з правилами прийому до ЛНУ ім. Івана Франка. |
Код н/д | Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти, практики, кваліфікаційна робота | Кількість кредитів | Форма підсумкового контролю |
1 | 2 | 3 | 4 |
Обов’язкові компоненти ОП | |||
1. НОРМАТИВНІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ 1.1. Цикл загальної підготовки | |||
ОК.01 | Українська мова (за професійним спрямуванням) | 3 | екзамен |
ОК.02 | Історія України | 3 | екзамен |
ОК.03 | Історія української культури | 3 | залік |
ОК.04 | Філософія | 3 | екзамен |
ОК.05 | Іноземна мова | 12 | екзамен |
1.2. Цикл професійної та практичної підготовки | |||
ОК.06 | Історія образотворчого мистецтва | 3 | екзамен |
ОК.07 | Анатомія людини та фізіологія рухливої активності | 3 | залік |
ОК.08 | Історія хореографічного мистецтва | 9 | екзамен |
ОК.09 | Академічна доброчесність та основи наукових досліджень хореографічного мистецтва | 3 | залік |
ОК.10 | Педагогіка | 3 | залік |
ОК.11 | Психологія | 3 | залік |
ОК.12 | Методика викладання хореографії | 3 | екзамен |
ОК.13 | Літературна основа хореографічних творів | 3 | залік |
ОК.14 | Безпека життєдіяльності та охорони праці | 3 | залік |
ОК.15 | Методика роботи з хореографічним колективом | 3 | залік |
ОК.16 | Аналіз балетних вистав та хореографічних форм | 3 | залік |
ОК.17 | Майстерність актора | 4 | залік |
ОК.18 | Теорія та методика викладання сучасного танцю | 4 | екзамен |
ОК.19 | Теорія та методика викладання класичного танцю | 17 | екзамен |
ОК.20 | Теорія та методика викладання народно-сценічного танцю | 17 | екзамен |
ОК.21 | Теорія та методика викладання українського академічного танцю | 16 | екзамен |
ОК.22 | Мистецтво балетмейстера | 14 | екзамен |
ОК.23 | Ансамбль | 3 | залік |
ОК.24 | Теорія та методика викладання contemporary dance | 3 | екзамен |
ОК.25 | Зразки народно-сценічної хореографії | 3 | екзамен |
ОК.26 | Теорія та методика викладання історико-побутового танцю | 3 | екзамен |
ОК.27 | Курсова робота з «Історії хореографічного мистецтва» | 3 | дифер. залік |
ОК.28 | Курсова робота з «Теорії та методики викладання фахових дисциплін» | 3 | дифер. залік |
ОК.29 | Навчальна практика (Навчально-ознайомча) | 6 | дифер. залік |
ОК.30 | Навчальна практика (Керівника хореографічного колективу) | 6 | дифер. залік |
ОК.31 | Педагогічна практика | 6 | дифер. залік |
ОК.32 | Виробнича хореографічно-постановочна практика | 6 | дифер. залік |
ОК.33 | Кваліфікаційний комплексний іспит зі спеціальності (практична та теоретична частина) | 3 | екзамен |
2. ВИБІРКОВІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ 2.1. Дисципліни вільного вибору студента 2.1.1. Цикл загальної підготовки | |||
ВБ.01 | Дисципліни вільного вибору | 12 | залік |
2.1.2. Цикл професійної та практичної підготовки | |||
ВБ.02 | Дисципліни вільного вибору | 12 | залік |
ВБ.03 | Основи теорії музики | 9 | залік |
Тренаж за фахом | |||
Партерний тренаж | |||
ВБ.04 | Теорія та методика викладання сучасного бального танцю (європейська, латиноамериканська програма) | 6 | залік |
Стилізований танець | |||
Соціальний танець | |||
ВБ.05 | Модерн-джаз танець | 6 | залік |
Методика викладання популярних видів танцю | |||
Танцювальна йога | |||
ВБ.06 | Теп танець | 7 | залік |
Вуличні-популярні форми танцю | |||
Джаз танець | |||
ВБ.07 | Дуетно-сценічний танець | 4 | залік |
Партнерінг | |||
Акробатичні елементи в хореографії | |||
ВБ.08 | Контактна імпровізація | 4 | залік |
Імпровізація | |||
Танцювальна аеробіка |
Атестація здобувачів освітньо-професійної програми «Хореографія» проводиться у формі кваліфікаційного комплексного іспиту зі спеціальності, який передбачає публічну демонстрацію рівня виконавських компетентностей і оцінювання результатів навчання, передбачених освітньою програмою і проводиться з навчальних дисциплін:
- Теорія та методика викладання фахових дисциплін («Теорія та методика викладання народно-сценічного танцю», «Теорія та методика викладання українського академічного танцю» (практичний показ);
- Історія хореографічного мистецтва, Методика викладання хореографії, Методика роботи з хореографічним колективом (усно);
- Мистецтво балетмейстера (теоретична частина і практично-творчий проєкт).
Атестація осіб, які здобувають ступінь бакалавра, здійснюється екзаменаційною кваліфікаційною комісією, до складу якої можуть бути залучені представники роботодавців та їхніх об’єднань, українських та зарубіжних закладів вищої освіти, дослідницьких та мистецьких центрів, а також міжнародних організацій, зокрема, дипломатичних, урядових чи грантодавчих.
Атестація здійснюється відкрито та публічно і завершується видачею диплому встановленого зразка з присвоєнням кваліфікації «Бакалавр хореографії».