Спеціальність | Хорове диригування |
Освітній ступінь | Бакалавр |
Факультет | культури і мистецтв |
Гарант освітньої програми | Сиротинська Наталія Іванівна |
Електронна адреса | nataliya.syrotynska@lnu.edu.ua |
Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу | Львівський національний університет імені Івана Франка Факультет культури і мистецтв |
Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу
| Бакалавр Бакалавр музичного мистецтва. Фахівець з хорового диригування |
Офіційна назва освітньої програми | Освітньо-професійна програма «Хорове диригування» |
Тип диплому та обсяг освітньої програми | Диплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС, термін навчання 3 роки 10 місяців. Обсяг освітньої програми: на базі повної загальної середньої освіти з середньою спеціалізованою музичною освітою або підготовкою в обсязі освітньої програми підготовки фахового молодшого бакалавра, молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста) зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво» складає 240 кредитів ЄКТС. |
Наявність акредитації | – |
Цикл/рівень | HPK України – 6 рівень, FQ-EHEA – перший цикл, EQF-LLL – 6 рівень |
Передумови | На базі повної загальної середньої освіти з середньою спеціалізованою музичною освітою або за наявності освітньо-кваліфікаційного рівня фахового молодшого бакалавра, молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста) зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво». |
Мова(и) викладання | Українська |
Термін дії освітньої програми | до наступного планового оновлення, не перевищуючи період акредитації |
Підготовка висококваліфікованих фахівців, які володіють навичками диригентської, вокально-хорової та педагогічної діяльності у сфері музичного мистецтва. |
Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності) | галузь знань 02 Культура і мистецтво спеціальність 025 Музичне мистецтво спеціалізація «Хорове диригування» Об’єктами вивчення є сукупність феноменів і проблем музичного мистецтва, створення та інтерпретація продуктів музичної творчості, вдосконалення диригентсько-виконавських навичок і педагогічної майстерності в галузі музичної освіти. Ціль навчання – підготовка високопрофесійних фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері музичного мистецтва, що передбачає застосування певних теорій та методів диригентської, концертно-виконавської, дослідницької, педагогічної діяльності у сфері музичного мистецтва і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Теоретичний зміст предметної області: – теорія та історія музики; – музична та педагогічна діяльність. Методи та методики: методи та методики створення виконавської інтерпретації музичного твору та здійснення педагогічної музичної діяльності. Інструменти та обладнання: музичні інструменти, комп’ютерне та програмне забезпечення, мультимедійні засоби у сфері музичної діяльності. |
Орієнтація освітньої програми | Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра прикладної орієнтації.
|
Основний фокус освітньої програми | Спеціальна освіта в галузі 02 Культура і мистецтво, яка спрямована на формування компетентностей, необхідних для здійснення диригентської, вокально-хорової та педагогічної діяльності за спеціальністю 025 Музичне мистецтво. Ключові слова: музичне мистецтво, хорове диригування, хорова партитура, аранжування, хормейстер, хорова творчість. |
Особливості програми | Програма спрямована на оволодіння фундаментальними знаннями та навичками диригентської майстерності, вокально-хорової техніки і педагогічної діяльності; враховує новітні вимоги щодо зв’язку теоретичних та практичних положень та їхнім застосуванням через проходження виконавсько-педагогічних практик; формує фахових музикантів-виконавців і викладачів з творчим способом мислення та уявою, здатних використовувати набуті знання у сфері культури та музичного мистецтва. Програма передбачає створення можливостей для академічної мобільності і стажування в провідних ЗВО України та за кордоном. Структура освітньо-професійної програми підготовки здобувача першого бакалаврського рівня вищої освіти сформована з урахуванням потреб ринку праці, регіонального контексту, що передбачає забезпечення установ, організацій та закладів культури і мистецтва високопрофесійними фахівцями (хормейстерами, артистами хору та педагогами). |
Придатність до працевлаштування | Бакалаври музичного мистецтва можуть працювати у навчальних закладах та державних організаціях мистецького спрямування, мистецьких колективах, філармонії, в оперному та драматичному театрах. Основні посади, місця роботи згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України (ДК 003:2010): 23.20 Викладач хорових дисциплін 2453.2 Артист (хору, хорового колективу, оркестрової групи та ін.) 2453.2 Хормейстер 2453.2 Диригент 2453.2 Керівник хору (фольклорного ансамблю) 2453.2 Асистент диригента 2453.2 Асистент хормейстера 2455.2 Керівник музичний 3340 Викладач початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів. |
Подальше навчання | Можливість продовження освіти на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти. |
Викладання та навчання | Студентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване викладання, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання, навчання на основі проведення виконавсько-педагогічних практик тощо. Комбінація лекцій, індивідуальних та практичних занять, дослідницька робота. |
Оцінювання | Система оцінювання навчальних досягнень здобувачів базується на аналізі знань, вмінь та компетенцій, здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою, національною шкалою та шкалою ЄКТС. Поточний контроль – усне та письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, модулі, семінари, академ-концерти, тестування, захист індивідуальних завдань. Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю, контрольні виступи. Державна атестація передбачає атестаційний екзамен (диригування та практична робота з хором) і захист кваліфікаційної роботи, що здійснюються у формі публічного виступу. |
Інтегральна компетентність | Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі музичної професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування системи інтегрованих художньо-естетичних знань з теорії, історії музики, педагогіки та виконавства та характеризується комплексністю та невизначеністю умов. |
Загальні компетентності (ЗК)
| 1. Здатність до спілкування державною мовою як усно, так і письмово. 2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. 4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. 5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. 6. Навички міжособистісної взаємодії. 7. Здатність бути критичним і самокритичним. 8. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. 10. Здатність спілкуватися іноземною мовою. 11. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. 12. Здатність працювати автономно. 13. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. 14. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 15. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). 16. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. 17. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. |
Фахові компетентності спеціальності (ФК)
| 1. Здатність демонструвати достатньо високий рівень виконавської майстерності. 2. Здатність створювати та реалізовувати власні художні концепції у виконавській діяльності. 3. Здатність усвідомлювати художньо-естетичну природу музичного мистецтва. 4. Здатність усвідомлювати взаємозв’язки та взаємозалежності між теорією та практикою музичного мистецтва. 5. Здатність використовувати знання про основні закономірності й сучасні досягнення у теорії, історії та методології музичного мистецтва. 6. Здатність використовувати професійні знання та навички в процесі творчої діяльності. 7. Здатність володіти науково-аналітичним апаратом та використовувати професійні знання у практичній діяльності. 8. Здатність здійснювати диригентську діяльність. 9. Здатність розуміти основні шляхи інтерпретації художнього образу. 10. Здатність застосовувати базові знання провідних музично-теоретичних систем та концепцій. 11. Здатність оперувати професійною термінологією. 12. Здатність збирати, аналізувати, синтезувати художню інформацію та застосовувати її в процесі практичної діяльності. 13. Здатність використовувати широкий спектр міждисциплінарних зв’язків. 14. Здатність демонструвати базові навички ділових комунікацій. 15. Здатність здійснювати редакторську, менеджерську, аранжувальну діяльність в сфері музичного мистецтва. 16. Здатність використовувати засоби масової інформації для просвітництва, популяризації та пропаганди досягнень музичної культури. 17. Здатність застосовувати традиційні і альтернативні інноваційні технології виконавської, диригентської, педагогічної діяльності. 18. Здатність свідомо поєднувати інновації з усталеними вітчизняними та світовими традиціями у виконавстві та музичній педагогіці. 19. Здатність здійснювати хормейстерську діяльність в різних за виконавською приналежністю та формою роботи хорових колективах. |
Програмні результати навчання (ПРН)
| 1. Демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом на належному фаховому рівні під час виконавської (диригентської) діяльності. 2. Володіти методами та навичками ансамблевого / хорового співу, репетиційної роботи та концертних виступів. 3. Демонструвати різні методики удосконалення виконавської діяльності. 4. Аналізувати музичні твори з виокремленням їх належності до певної доби, стилю, жанру, особливостей драматургії, форми та художнього змісту. 5. Відтворювати драматургічну концепцію музичного твору, створювати його художню інтерпретацію. 6. Демонструвати спроможність до самостійного дослідження наукової проблеми в галузі музичного мистецтва та написання роботи відповідно до вимог, готовність дискутувати і аргументувати власну позицію. 7. Володіти методами опрацювання музикознавчої літератури, узагальнення та аналізу музичного матеріалу, принципами формування наукової теми та розуміння подальших перспектив розвитку даної проблематики в різних дослідницьких жанрах. 8. Демонструвати володіння музично-аналітичними навичками в процесі створення виконавських та педагогічних інтерпретацій. 9. Демонструвати володіння теоретичними та практичними основами аранжування музики, вміння здійснювати переклад музичних творів для різних колективів (ансамблю, хору). 10. Володіти базовими знаннями, практичними навичками організаційної та творчої роботи з ансамблевим колективом. 11. Застосовувати теоретичні знання та навички в редакторській та менеджерській практичній діяльності. 12. Володіти термінологією музичного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом. 13. Вміти здійснювати педагогічну діяльність. 14. Використовувати на професійному рівні методи та прийоми викладання диригування. 15. Демонструвати музично-теоретичні, культурно-історичні знання з музичного мистецтва. 16. Виявляти розуміння фінансово-адміністративних принципів організації мистецьких заходів, закладів культури та музичної освіти. 17. Демонструвати аргументовані знання з особливостей музичних стилів різних епох. 18. Демонструвати на практиці роботу з хоровими колективами, різних за рівнем виконавських можливостей, репертуарного спрямування та специфікою виконавського складу. |
Кадрове забезпечення
| Освітній процес на даній ОП забезпечує науково-педагогічний колектив, який складається з 1-го доктора наук (1-го професора), 6-ти кандидатів наук, 9-ти доцентів, 2-х старших викладачів та 4-х асистентів (2-х докторів філософії та 1-го концертмейстера). До складу науково-педагогічних працівників входять диригенти-практики, які здійснюють диригентську діяльність в низці хорових колективів Львова (Заслужена хорова капела України «Боян» імені Євгена Вахняка ЛНУ ім. І. Франка; Народний дівочий хор «Ліра» ЛНУ ім. І. Франка; вокальна група Зразкового вокально-хореографічного ансамблю «Веселі черевички»; камерний хор «Gloria»; Студентський хор кафедри музичного мистецтва ЛНУ ім. І. Франка; Дитячий хор «Небесні зорі» та Молодіжний хор «Світло тихе» парафії УГКЦ Воскресіння м. Винники). |
Матеріально-технічне забезпечення
| Матеріально-технічне забезпечення факультету культури і мистецтв відповідає ліцензійним умовам. Основними складниками матеріально-технічної бази є декілька спеціалізованих класів для занять музичними інструментами, концертний зал ім. А. Кос-Анатольського, репетиційний зал, кабінет музичних інструментів; авдиторії, обладнані мультимедійним проектором, комп`ютерний клас з постійним доступом до Інтернет–мережі, програмне забезпечення Office 365; спортивний комплекс, їдальні, гуртожитки. |
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення
| − Офіційний сайт ЛНУ ім. І. Франка https://www.lnu.edu.ua/; − веб-сторінка факультету культури і мистецтв; − фахові наукові видання ЛНУ ім І. Франка; − Робочі програми навчальних дисциплін; − Силабуси; − Дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін; − Графіки навчального процесу; − Програми практик; − Блоки дисциплін вільного вибору; − Методичні вказівки щодо виконання курсових та магістерських робіт; − Віртуальне навчальне середовище Moodle; − Корпоративна пошта; − Наукова бібліотека, читальні зали; |
Національна кредитна мобільність
| Національна кредитна мобільність забезпечується на основі укладених договорів з вітчизняними ЗВО, зокрема з Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка, Дрогобицьким державним педагогічним університетом імені Івана Франка, Прикарпатським національним університетом імені Василя Стефаника, Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича, Львівською національною музичною академією імені Миколи Лисенка. |
Міжнародна кредитна мобільність
| Програма Erasmus+, започаткована союзом у 2014 році, що передбачає навчальну кредитну мобільність студентів і викладачів за участю Львівського національного університету імені Івана Франка та університетів Австрії, Болгарії, Хорватії, Чеської республіки, Естонії, Франції, Німеччини, Італії, Греції, Литви, Латвії, Нідерландів, Польщі, Португалії, Словенії, Іспанії, Туреччини тощо (понад 40 навчальних закладів) в межах підписаних угод. |
Навчання іноземних здобувачів вищої освіти | Не передбачено |
Код н/д
| Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти, практики, кваліфікаційна робота)
| Кількість кредитів
| Форма підсумкового контролю |
Обов’язкові компоненти ОП | |||
| |||
1.1.Цикл загальної підготовки | |||
ЗК1.1.01 | Українська мова (за професійним спрямуванням) | 3 | іспит |
ЗК1.1.02 | Історія України | 3 | іспит |
ЗК1.1.03 | Історія української культури | 3 | залік |
ЗК1.1.04 | Філософія | 3 | іспит |
ЗК1.1.05 | Іноземна мова | 12 | залік/іспит |
ЗК1.1.06 | Фізичне виховання | 3 | залік |
Всього | 27 | ||
1.2 Цикл професійної та практичної підготовки | |||
ПП1.2.01 | Сольфеджіо | 3 | залік/іспит |
ПП1.2.02 | Гармонія | 4 | залік/іспит |
ПП1.2.03 | Аналіз музичних форм | 4 | іспит |
ПП1.2.04 | Поліфонія | 4 | залік/іспит |
ПП1.2.05 | Історія зарубіжної музики | 6 | залік/іспит |
ПП1.2.06 | Історія української музики | 6 | залік/іспит |
ПП1.2.07 | Вокал (інд.): а) викладач; б) концертмейстер | 3 | залік |
ПП1.2.08 | Фортепіано (інд.) | 3 | залік |
ПП1.2.09 | Читання хорових партитур (інд.) | 3 | іспит |
ПП1.2.10 | Хоровий клас та практична робота з хором: а) викладач; б) концертмейстер | 4 | іспит |
ПП1.2.11 | Хорознавство | 4 | іспит |
ПП1.2.12 | Аранжування | 4 | іспит |
ПП1.2.13 | Педагогіка | 3 | іспит |
ПП1.2.14 | Психологія | 3 | залік |
ПП1.2.15 | Безпека життєдіяльності та охорона праці | 3 | залік |
ПП1.2.16 | Основи наукових досліджень | 3 | залік |
ПП1.2.17 | Навчальна практика в дитячому хорі | 3 | залік (диф.) |
ПП1.2.18 | Навчальна практика в аматорському хорі | 3 | залік (диф.) |
ПП1.2.19 | Виробнича практика в аматорському хорі | 3 | залік (диф.) |
ПП1.2.20 | Навчальна практика в професійному хорі | 3 | залік (диф.) |
ПП1.2.21 | Педагогічна практика | 6 | залік (диф.) |
ПП1.2.22 | Кваліфікаційна (бакалаврська) робота | 6 | Кваліфікаційна (бакалаврська) робота із захистом в ЕК |
ПП1.2.23 | Атестаційний екзамен (Диригування та практична робота з хором) | 3 | Атестаційний екзамен |
Всього | 87 | ||
1.2.1 Спеціалізація «Хорове диригування» | |||
ПП1.2.1.01 | Диригування (інд.): а) викладач; б) концертмейстер | 16 | іспит |
ПП1.2.1.02 | Хор: а) викладач; б) концертмейстер | 44 | іспит |
ПП1.2.1.03 | Методика роботи з хором | 3 | іспит |
ПП1.2.1.04 | Методика викладання хорових дисциплін | 3 | іспит |
Всього | 66 | ||
2.1. Дисципліни вільного вибору студента | |||
2.1.1. Цикл загальної підготовки | |||
З.К.2.1.1.01 | Дисципліни вільного вибору | 12 | залік |
Всього | 12 | ||
2.1.2. Цикл професійної та практичної підготовки | |||
ПП2.1.2.01 |
| 4 | залік |
ПП2.1.2.02 |
| 3 | залік |
ПП2.1.2.03 |
| 3 | залік |
ПП2.1.2.04 |
| 3 | залік |
ПП2.1.2.05 |
| 4 | залік |
ПП2.1.2.06 |
| 4 | залік |
ПП2.1.2.07 |
| 3 | залік |
ПП2.1.2.08 |
| 3 | залік |
ПП2.1.2.09 |
| 3 | залік |
ПП2.1.2.10 |
| 3 | залік |
ПП2.1.2.11 |
| 3 | залік |
ПП2.1.2.12 |
| 3 | залік |
ПП2.1.2.13 |
| 3 | залік |
ПП2.1.2.14 |
| 3 | залік |
ПП2.1.2.15 |
| 3 | залік |
Всього | 48 | ||
Загальна кількість ЄКТС по нормативних ОК | 240 |
Форми атестації здобувачів вищої освіти
Форми атестації здобувачів вищої освіти
| Атестація здійснюється у формі: – публічного захисту / демонстрації кваліфікаційної роботи; – та атестаційного екзамену (екзаменів). |
Атестація випускників освітньої програми «Хорове диригування» спеціальності 025 Музичне мистецтво завершується видачею документу встановленого зразка про присудження йому ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації: Бакалавр музичного мистецтва. Фахівець з хорового диригування.