Хорове диригування

 

СпеціальністьХорове диригування
Освітній ступінь
Бакалавр
Факультет культури і мистецтв
Гарант освітньої програми
Сиротинська Наталія Іванівна
Електронна адресаnataliya.syrotynska@lnu.edu.ua
Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку quality@lnu.edu.ua

 

Загальна інформація

Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділуЛьвівський національний університет

імені Івана Франка

Факультет культури і мистецтв

Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригіналу

 

Бакалавр

Бакалавр музичного мистецтва. Фахівець з хорового диригування

Офіційна назва освітньої програмиОсвітньо-професійна програма «Хорове диригування»
Тип  диплому та обсяг освітньої  програмиДиплом бакалавра, одиничний, 240 кредитів ЄКТС, термін навчання 3 роки 10 місяців.

Обсяг освітньої програми: на базі повної загальної середньої освіти з середньою спеціалізованою музичною освітою або підготовкою в обсязі освітньої програми підготовки фахового молодшого бакалавра, молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста) зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво» складає 240 кредитів ЄКТС.

Наявність акредитації
Цикл/рівеньHPK України – 6 рівень, FQ-EHEA – перший цикл, EQF-LLL – 6 рівень
ПередумовиНа базі повної загальної середньої освіти з середньою спеціалізованою музичною освітою або за наявності освітньо-кваліфікаційного рівня фахового молодшого бакалавра, молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста) зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво».
Мова(и) викладанняУкраїнська
Термін дії освітньої програмидо наступного планового оновлення, не перевищуючи період акредитації

[згорнути]
Мета освітньої програми

     Підготовка висококваліфікованих фахівців, які володіють навичками диригентської, вокально-хорової та педагогічної діяльності у сфері музичного мистецтва.

[згорнути]
Характеристика освітньої програми

Предметна область

(галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)

галузь знань 02 Культура і мистецтво

спеціальність 025 Музичне мистецтво

спеціалізація «Хорове диригування»

Об’єктами вивчення є сукупність феноменів і проблем музичного мистецтва, створення та інтерпретація продуктів музичної творчості, вдосконалення диригентсько-виконавських навичок  і педагогічної майстерності в галузі музичної освіти.

Ціль навчання – підготовка високопрофесійних фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері музичного мистецтва, що передбачає застосування певних теорій та методів диригентської, концертно-виконавської, дослідницької, педагогічної діяльності у сфері музичного мистецтва і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Теоретичний зміст предметної області:

–        теорія та історія музики;

–        музична та педагогічна діяльність.

Методи та методики:

методи та методики створення виконавської інтерпретації музичного твору та здійснення педагогічної музичної діяльності.

Інструменти та обладнання:

музичні інструменти, комп’ютерне та програмне забезпечення, мультимедійні засоби у сфері  музичної діяльності.

Орієнтація освітньої програми Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра прикладної орієнтації.

 

Основний фокус освітньої програмиСпеціальна освіта в галузі 02 Культура і мистецтво, яка спрямована на формування компетентностей, необхідних для здійснення диригентської, вокально-хорової та педагогічної діяльності за спеціальністю 025 Музичне мистецтво.

Ключові слова: музичне мистецтво, хорове диригування, хорова партитура, аранжування, хормейстер, хорова творчість.

Особливості програмиПрограма спрямована на оволодіння фундаментальними знаннями та навичками диригентської майстерності, вокально-хорової техніки і педагогічної діяльності; враховує новітні вимоги щодо зв’язку теоретичних та практичних положень та їхнім застосуванням через проходження виконавсько-педагогічних практик; формує фахових музикантів-виконавців і викладачів з творчим способом мислення та уявою, здатних використовувати набуті знання у сфері культури та музичного мистецтва.

Програма передбачає створення можливостей для академічної мобільності і стажування в провідних ЗВО України та за кордоном.

Структура освітньо-професійної програми підготовки здобувача першого бакалаврського рівня вищої освіти сформована з урахуванням потреб ринку праці, регіонального контексту, що передбачає забезпечення установ, організацій та закладів культури і мистецтва високопрофесійними фахівцями (хормейстерами, артистами хору та педагогами).

[згорнути]
Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання

Придатність до працевлаштуванняБакалаври музичного мистецтва можуть працювати у навчальних закладах та державних організаціях мистецького спрямування, мистецьких колективах, філармонії, в оперному та драматичному театрах. Основні посади, місця роботи згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України (ДК 003:2010):

23.20 Викладач хорових дисциплін

2453.2 Артист (хору, хорового колективу, оркестрової групи та ін.)

2453.2 Хормейстер

2453.2 Диригент

2453.2 Керівник хору (фольклорного ансамблю)

2453.2 Асистент диригента

2453.2 Асистент хормейстера

2455.2 Керівник музичний

3340 Викладач початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів.

Подальше навчанняМожливість продовження освіти на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти.

[згорнути]
Викладання та оцінювання

Викладання та навчанняСтудентоцентроване навчання, проблемно-орієнтоване викладання, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання, навчання на основі проведення виконавсько-педагогічних практик тощо.

Комбінація лекцій, індивідуальних та практичних занять, дослідницька робота.

ОцінюванняСистема оцінювання навчальних досягнень здобувачів базується на аналізі знань, вмінь та компетенцій, здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою, національною шкалою та шкалою ЄКТС.

Поточний контроль – усне та письмове опитування, оцінка роботи в малих групах, модулі, семінари, академ-концерти, тестування, захист індивідуальних завдань.

Підсумковий контроль – екзамени та заліки з урахуванням накопичених балів поточного контролю, контрольні виступи.

Державна атестація передбачає атестаційний екзамен (диригування та практична робота з хором) і захист кваліфікаційної роботи, що здійснюються у формі публічного виступу.

[згорнути]
Програмні компетентності

Інтегральна компетентністьЗдатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі музичної професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування системи інтегрованих художньо-естетичних знань з теорії, історії музики, педагогіки та виконавства та характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК)

 

 

 

 

 

1.         Здатність до спілкування державною мовою як усно, так і письмово.

2.        Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

3.        Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

4.        Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

5.        Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

6.        Навички міжособистісної взаємодії.

7.        Здатність бути критичним і самокритичним.

8.        Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

9.        Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

10.    Здатність спілкуватися іноземною мовою.

11.    Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

12.    Здатність працювати автономно.

13.    Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

14.    Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

15.    Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

16.    Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

17.    Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

Фахові компетентності спеціальності  (ФК)

 

 

1.      Здатність демонструвати достатньо високий рівень виконавської майстерності.

2.     Здатність створювати та реалізовувати власні художні концепції у виконавській діяльності.

3.      Здатність усвідомлювати художньо-естетичну природу музичного мистецтва.

4.      Здатність усвідомлювати взаємозв’язки та взаємозалежності між теорією та практикою музичного мистецтва.

5.      Здатність використовувати знання про основні закономірності й сучасні досягнення у теорії, історії та методології музичного мистецтва.

6.      Здатність використовувати професійні знання та навички в процесі творчої діяльності.

7.      Здатність володіти науково-аналітичним апаратом та використовувати професійні знання у практичній діяльності.

8.       Здатність здійснювати диригентську діяльність.

9.        Здатність розуміти основні шляхи інтерпретації художнього образу.

10.     Здатність застосовувати базові знання провідних музично-теоретичних систем та концепцій.

11.     Здатність оперувати професійною термінологією.

12.       Здатність збирати, аналізувати, синтезувати художню інформацію та застосовувати її в процесі практичної діяльності.

13.       Здатність використовувати широкий спектр міждисциплінарних зв’язків.

14.   Здатність демонструвати базові навички ділових комунікацій.

15.    Здатність здійснювати редакторську, менеджерську, аранжувальну діяльність в сфері музичного мистецтва.

16.   Здатність використовувати засоби масової інформації для просвітництва, популяризації та пропаганди досягнень музичної культури.

17.       Здатність застосовувати традиційні і альтернативні інноваційні технології виконавської, диригентської, педагогічної діяльності.

18.       Здатність свідомо поєднувати інновації з усталеними вітчизняними та світовими традиціями у виконавстві та музичній педагогіці.

19.       Здатність здійснювати хормейстерську діяльність в різних за виконавською приналежністю та формою роботи хорових колективах.

[згорнути]
Програмні результати навчання (ПРН)

Програмні результати навчання (ПРН)

 

 

1.     Демонструвати артистизм, виконавську культуру та технічну майстерність володіння голосом на належному фаховому рівні під час виконавської (диригентської) діяльності.

2.     Володіти методами та навичками ансамблевого / хорового співу, репетиційної роботи та концертних виступів.

3.     Демонструвати різні методики удосконалення виконавської діяльності.

4.        Аналізувати музичні твори з виокремленням їх належності до певної доби, стилю, жанру, особливостей драматургії, форми та художнього змісту.

5.        Відтворювати драматургічну концепцію музичного твору, створювати його художню інтерпретацію.

6.        Демонструвати спроможність до самостійного дослідження наукової проблеми в галузі музичного мистецтва та написання роботи відповідно до вимог, готовність дискутувати і аргументувати власну позицію.

7.        Володіти методами опрацювання музикознавчої літератури, узагальнення та аналізу музичного матеріалу, принципами формування наукової теми та розуміння подальших перспектив розвитку даної проблематики в різних дослідницьких жанрах.

8.        Демонструвати володіння музично-аналітичними навичками в процесі створення виконавських та педагогічних інтерпретацій.

9.        Демонструвати володіння теоретичними та практичними основами аранжування музики, вміння здійснювати переклад музичних творів для різних колективів (ансамблю, хору).

10.    Володіти базовими знаннями, практичними навичками організаційної та творчої роботи з ансамблевим колективом.

11.    Застосовувати теоретичні знання та навички в редакторській та менеджерській практичній діяльності.

12.    Володіти термінологією музичного мистецтва, його понятійно-категоріальним апаратом.

13.    Вміти здійснювати педагогічну діяльність.

14.    Використовувати на професійному рівні методи та прийоми викладання диригування.

15.    Демонструвати музично-теоретичні, культурно-історичні знання з музичного мистецтва.

16.    Виявляти розуміння фінансово-адміністративних принципів організації мистецьких заходів, закладів культури та музичної освіти.

17.    Демонструвати аргументовані знання з особливостей музичних стилів різних епох.

18.    Демонструвати на практиці роботу з хоровими колективами, різних за рівнем виконавських можливостей, репертуарного спрямування та специфікою виконавського складу.

[згорнути]
Ресурсне забезпечення реалізації програми

Кадрове забезпечення

 

Освітній процес на даній ОП забезпечує науково-педагогічний колектив, який складається з 1-го доктора наук (1-го професора), 6-ти кандидатів наук, 9-ти доцентів, 2-х старших викладачів та 4-х асистентів (2-х докторів філософії та 1-го концертмейстера).

До складу науково-педагогічних працівників входять диригенти-практики, які здійснюють диригентську діяльність в низці хорових колективів Львова (Заслужена хорова капела України «Боян» імені Євгена Вахняка ЛНУ ім. І. Франка; Народний дівочий хор «Ліра» ЛНУ ім. І. Франка; вокальна група Зразкового вокально-хореографічного ансамблю «Веселі черевички»; камерний хор «Gloria»; Студентський хор кафедри музичного мистецтва ЛНУ ім. І. Франка; Дитячий хор «Небесні зорі» та Молодіжний хор «Світло тихе» парафії УГКЦ Воскресіння м. Винники).

Матеріально-технічне забезпечення

 

 

Матеріально-технічне забезпечення факультету культури і мистецтв відповідає ліцензійним умовам. Основними складниками матеріально-технічної бази є декілька спеціалізованих класів для занять музичними інструментами, концертний зал ім. А. Кос-Анатольського, репетиційний зал, кабінет музичних інструментів; авдиторії, обладнані мультимедійним проектором, комп`ютерний клас з постійним доступом до Інтернет–мережі, програмне забезпечення Office 365; спортивний комплекс, їдальні, гуртожитки.
Інформаційне та навчально-методичне забезпечення

 

 

−                    Офіційний сайт ЛНУ ім. І. Франка https://www.lnu.edu.ua/;

−                    веб-сторінка факультету культури і мистецтв;

−                    фахові наукові видання ЛНУ ім І. Франка;

−                    Робочі програми навчальних дисциплін;

−                    Силабуси;

−                    Дидактичні матеріали для самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисциплін;

−                    Графіки навчального процесу;

−                    Програми практик;

−                    Блоки дисциплін вільного вибору;

−                    Методичні вказівки щодо виконання курсових та магістерських робіт;

−                    Віртуальне навчальне середовище Moodle;

−                    Корпоративна пошта;

−                    Наукова бібліотека, читальні зали;

[згорнути]
Академічна мобільність

Національна кредитна мобільність

 

 Національна кредитна мобільність забезпечується на основі укладених договорів з вітчизняними ЗВО, зокрема з Тернопільським національним педагогічним університетом імені Володимира Гнатюка, Дрогобицьким державним педагогічним університетом імені Івана Франка, Прикарпатським національним університетом імені Василя Стефаника, Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича, Львівською національною музичною академією імені Миколи Лисенка.
Міжнародна кредитна мобільність

 

 

Програма Erasmus+, започаткована союзом у 2014 році, що передбачає навчальну кредитну мобільність студентів і викладачів за участю Львівського національного університету імені Івана Франка та університетів Австрії, Болгарії, Хорватії, Чеської республіки, Естонії, Франції, Німеччини, Італії, Греції, Литви, Латвії, Нідерландів, Польщі, Португалії, Словенії, Іспанії, Туреччини тощо (понад 40 навчальних закладів) в межах підписаних угод.
Навчання іноземних здобувачів вищої освітиНе передбачено

[згорнути]
Перелік компонент освітньо-професійної програми та їх логічна послідовність

 

Код н/д

 

 

Компоненти освітньої програми (навчальні дисципліни, курсові проекти, практики, кваліфікаційна робота)

 

 

Кількість кредитів

 

 

Форма підсумкового контролю

Обов’язкові компоненти ОП
  1. Нормативні навчальні дисципліни
1.1.Цикл загальної підготовки
ЗК1.1.01Українська мова (за професійним спрямуванням)3іспит
ЗК1.1.02Історія України3іспит
ЗК1.1.03Історія української культури3залік
ЗК1.1.04Філософія3іспит
ЗК1.1.05Іноземна мова12залік/іспит
ЗК1.1.06Фізичне виховання3залік
 Всього27
1.2 Цикл професійної та практичної підготовки
ПП1.2.01Сольфеджіо3залік/іспит
ПП1.2.02Гармонія4залік/іспит
ПП1.2.03Аналіз музичних форм4іспит
ПП1.2.04Поліфонія4залік/іспит
ПП1.2.05Історія зарубіжної музики6залік/іспит
ПП1.2.06Історія української музики6залік/іспит
ПП1.2.07Вокал (інд.):

а) викладач; б) концертмейстер

3залік
ПП1.2.08Фортепіано (інд.)3залік
ПП1.2.09Читання хорових партитур (інд.)3іспит
ПП1.2.10Хоровий клас та практична робота з хором:

а) викладач; б) концертмейстер

4іспит
ПП1.2.11Хорознавство4іспит
ПП1.2.12Аранжування4іспит
ПП1.2.13Педагогіка3іспит
ПП1.2.14Психологія3залік
ПП1.2.15Безпека життєдіяльності та охорона праці3залік
ПП1.2.16Основи наукових досліджень3залік
ПП1.2.17Навчальна практика в дитячому хорі3залік (диф.)
ПП1.2.18Навчальна практика в аматорському хорі3залік (диф.)
ПП1.2.19Виробнича практика в аматорському хорі3залік (диф.)
ПП1.2.20Навчальна практика в професійному хорі3залік (диф.)
ПП1.2.21Педагогічна практика6залік (диф.)
ПП1.2.22Кваліфікаційна (бакалаврська) робота6Кваліфікаційна (бакалаврська) робота із захистом в ЕК
ПП1.2.23Атестаційний екзамен (Диригування та практична робота з хором)3Атестаційний екзамен
 Всього87
1.2.1 Спеціалізація «Хорове диригування»
ПП1.2.1.01Диригування (інд.):

а) викладач; б) концертмейстер

16іспит
ПП1.2.1.02Хор:

а) викладач; б) концертмейстер

44іспит
ПП1.2.1.03Методика роботи з хором3іспит
ПП1.2.1.04Методика викладання хорових дисциплін3іспит
 Всього66
2.1. Дисципліни вільного вибору студента
2.1.1. Цикл загальної підготовки
З.К.2.1.1.01Дисципліни вільного вибору12залік
 Всього12
2.1.2. Цикл професійної та практичної підготовки
ПП2.1.2.01
  • Ансамблевий клас
  • Вокально-ансамблевий практикум
4залік
ПП2.1.2.02
  • Музична культура усної традиції
  • Народнопісенна творчість України: жанри та стилістика
3залік
ПП2.1.2.03
  • Український народний танець
  • Сучасний танець
3залік
ПП2.1.2.04
  • Культура сценічного мовлення
  • Ораторська майстерність
3залік
ПП2.1.2.05
  • Аналіз хорових творів
  • Практикум хорового репертуару
4залік
ПП2.1.2.06
  • Сучасне академічне мистецтво
  • Європейський мистецький модернізм
4залік
ПП2.1.2.07
  • Історія диригентсько-хорового мистецтва Галичини
  • Хорове виконавство в інфраструктурі культурно-мистецького життя Львова
3залік
ПП2.1.2.08
  • Психолого-педагогічні аспекти музичної діяльності
  • Психологія художньої творчості
3залік
ПП2.1.2.09
  • Виконавські особливості сакральної монодії
  • Вокально-стилістичні особливості середньовічного виконавства
3залік
ПП2.1.2.10
  • Основи комп’ютерного нотозапису
  • Комп’ютерний набір хорових партитур
3залік
ПП2.1.2.11
  • Хорове виконавство української діаспори в персоналіях
  • Історія світової музичної культури
3залік
ПП2.1.2.12
  • Засади історично інформованого виконавства
  • Стилістичні особливості української партесної музики
3залік
ПП2.1.2.13
  • Інформаційні технології
  • Наукові дослідження в умовах інформаційного суспільства
3залік
ПП2.1.2.14
  • Art-менеджмент
  • Український національний продукт
3залік
ПП2.1.2.15
  • Структура літургійного співу
  • Композиційні особливості сакральної музики візантійського обряду
3залік
 Всього48
 Загальна кількість ЄКТС по нормативних ОК240

Форми атестації здобувачів вищої освіти 

Форми атестації здобувачів вищої освіти

 

Атестація здійснюється у формі:

–        публічного захисту / демонстрації кваліфікаційної роботи;

–        та атестаційного екзамену (екзаменів).

Атестація випускників освітньої програми «Хорове диригування» спеціальності 025 Музичне мистецтво завершується видачею документу встановленого зразка про присудження йому ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації:  Бакалавр музичного мистецтва. Фахівець з хорового диригування.

[згорнути]
Архів освітніх програм